Oven lukkopatruunan vaihto/huolto/korjaus..

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Oven lukkopatruunan vaihto/huolto/korjaus..

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Alkoi sitten temppuamaan kuskin oven lukko kakkoslankusta.Avain menee sisään ja kääntyy mutta mitään ei tapahdu.Tartteekos sitä ovipahvia irrottaa patruunan irrotusta varten? Nyt voisi mb-braingear kuva olla paikallaan.Meneekö se yhdessä yössä tuommoiseksi ilman murtoyritystä kuten eräs forumilais-sukulainen tänään puhelimitse ohjeisti.. :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Ei tarvii irrottaa pahvia. Ovessa on kahvan kohdalla mustan tulpan alla pieni uppokataruuvi,tätä löysäämällä kahvasta lähtee takaosa irti. Älä kierrä ruuvia irti asti,pelkkä löysääminen riittää.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

terde kirjoitti:pieni uppokataruuvi,tätä löysäämällä kahvasta lähtee takaosa irti. Älä kierrä ruuvia irti asti,pelkkä löysääminen riittää.
Jep.Entäs kun tuo takaosa ei vaan suostu tulemaan ulos.Siis se jossa lukkopatruuna on kiinni.Tulee muutaman sentin ja sitten tökkää??
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käännä samalla avaimesta.
Ellei lähde, vipu jonka pitäisi kääntyä ei jostain syystä käänny ja joudut katkaisemaan sen (verhoilu pois ja rautasahanterällä kitkutusta....).
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

dealer kirjoitti:Käännä samalla avaimesta.
Ellei lähde, vipu jonka pitäisi kääntyä ei jostain syystä käänny ja joudut katkaisemaan sen (verhoilu pois ja rautasahanterällä kitkutusta....).
No voi kerpele.Nyt ei avain käänny milliäkään.. :evil: :twisted:
Avatar
mbsilver
Viestit: 254
Liittynyt: 18.7.2006 21:14

Viesti Kirjoittaja mbsilver »

No, joko lukko toimii? Kiinnostaa sikäli, että yritin jokin aika sitten putsata omasta kakkosnelosesta kuskin puolen oven lukkoa. Otin pesän irti ja erehdyin kääntämään lukkoa avaimella sen irti ollessa, jolloin pesä lukittui 180 astetta väärään suuntaan. Ei suostu avain kääntymään enää mihinkään suuntaan. No vaihdoin sen sitten vänkärin puoleiseen oveen, mutta olishan tuo hyvä molempien oven lukkojen avaimella toimia. Tietääkö kuka saako siitä enää toimivaa peliä, vai onko pesän vaihto ainoa ratkaisu? :roll:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Jätin homman levälleen talliin ja siirryin sohvalle! :D Pitää huomenna jatkaa tutustumista asiaan.Paljonkos veho rokottaa uudesta lukkopatruunasta sarjoitettuna avaimelle??
Avatar
mbsilver
Viestit: 254
Liittynyt: 18.7.2006 21:14

Viesti Kirjoittaja mbsilver »

Minun piti sitä kysyä, mut se vaan on jäänyt kun sai toimimaan sen kuskinpuoleisen oven lukon... :( Olis edes kauko-ohjattu keskuslukitus, niin ei haittais vaikka se ainutkin toimiva lukko jäätyis tai muuten jumittuis...
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Nonniin.Tuntu ettei se kirottu patruuna irtoa millään ja olin jo Dealerin ohjeitten mukaan ottamassa rautasahan terää käteen.Päätin kuitenkin liottaa koko patruunan avaimen reijästä crc:llä jonka jälkeen avain sisään,lukkotongit käteen ja ääretön vääntö ja poks..patruuna irtosi.Vaihdoin sitten apukuskin ovesta lukon joka irtosi todella vaivattomasti.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

mbsilver kirjoitti:Otin pesän irti ja erehdyin kääntämään lukkoa avaimella sen irti ollessa, jolloin pesä lukittui 180 astetta väärään suuntaan. Ei suostu avain kääntymään enää mihinkään suuntaan.
Issekin tein ensimmäisellä kerralla tuon virheen (molempiin lukkoihin :oops:). Tilanne kuitenkin purkautui käyttämällä käyttämätöntä lompakkoavainta. Vänkärin lukko aukeni kerrasta mutta kuskin puolen lukko oli sen verran kulunut, että piti keksiä vippaskonsti => lukko nin täyteen vaseliinia kuin vain saa ja sitten kulumaton avain sisään. Vaseliini vähäsen hidastaa haittojen liikehdintää ja lukko aukesi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”