Zum teufel! Ässän ohjurinkumit vaihdettu- alustaremonttia
Zum teufel! Ässän ohjurinkumit vaihdettu- alustaremonttia
Das ist einen katastrof! Ässä otti ja hyytyi kesken laukan ja kiihkeimmän imutuksen. Instrumenttipaneeliin syttyivät kaikki Hippi-Kleinbussin kyljen värit ja meno hyytyi kuin seinään. Pannu yksinkertaisesti sakkasi, ja varoittelematta ollenkaan ennakkoon.
No kaivelin taskulampun esiin ja tiirikoin pannuhuoneen räppänän auki. Käpistelin läpi kaikki sytykeboksille menevät johtoniput ja liittimet, annoin heilutushoitoa ja luunappeja ylijännitesuojareleelle ja bensapumpun releelle kasi pillastui ja pöläytti voima...eikun öljysauhut taas mentiin.
Tyhmyyttäni ja ketutuspäissään en älynnyt tehdä näitä toimenpiteitä yksi kerrallaan, vaan r*nkkasin kaikki paikat läpi putkeen. Nyt on odotettava seuraavaa hasardia että syyllinen äkilliseen aivohalvaukseen selviää.
Sitä ei vaan näin yössä pujotellessaan ole oikein kiinnostunut muusta kuin matkan jatkumisesta mahdollisimman nopeasti.
Veikkauksia tai tietoa mikä moisen tempun voisi tehdä? Edellisen kerran samanlainen kaikki valot sytyttävä vika johtui finaaliin kalutuista laturin hiilistä, mutta nyt ei voi olla siitä kyse koska säädinpaketti on vaihdettu 10000km takaperin. Ostin muuten kerralla jonkun alle kympin italialaisen säädinpaketin... ettei vaan...
No kaivelin taskulampun esiin ja tiirikoin pannuhuoneen räppänän auki. Käpistelin läpi kaikki sytykeboksille menevät johtoniput ja liittimet, annoin heilutushoitoa ja luunappeja ylijännitesuojareleelle ja bensapumpun releelle kasi pillastui ja pöläytti voima...eikun öljysauhut taas mentiin.
Tyhmyyttäni ja ketutuspäissään en älynnyt tehdä näitä toimenpiteitä yksi kerrallaan, vaan r*nkkasin kaikki paikat läpi putkeen. Nyt on odotettava seuraavaa hasardia että syyllinen äkilliseen aivohalvaukseen selviää.
Sitä ei vaan näin yössä pujotellessaan ole oikein kiinnostunut muusta kuin matkan jatkumisesta mahdollisimman nopeasti.
Veikkauksia tai tietoa mikä moisen tempun voisi tehdä? Edellisen kerran samanlainen kaikki valot sytyttävä vika johtui finaaliin kalutuista laturin hiilistä, mutta nyt ei voi olla siitä kyse koska säädinpaketti on vaihdettu 10000km takaperin. Ostin muuten kerralla jonkun alle kympin italialaisen säädinpaketin... ettei vaan...
Viimeksi muokannut HVM, 25.7.2007 17:07. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Liukurenkaat on 320tkm ajetut, eli laturi siis on alkuperäinen. Liukurenkaiden kunto lienee sen mukainen, en pällistellyt niitä säädinpakettia vaihdellessani. Pitää ostaa säädinpaketti ovitaskuun varalle, sen nyt vaihtaa vaikka tienpäällä jos hätä iskee.dealer kirjoitti:En juurikaan tunne ässän sielunelämää, mutta oireethan sopisivat esim. ylijännitesuojareleen oikkuiluun.
Katsoitko laturin liukurenkaiden kunnon kun vaihdoit säätimen ?
Jos ne ovat kovin urilla hiilet voivat olla jo loppumassa.
Loppuyön ässä hölökytteli kuin Buikki, ei mitään ongelmia.
Seuraamme tilannetta kauhunsekaisin tuntein.
Hmmm....voishan se olla että ostaa suosiolla vaihtolaturin, eikös ne yleensä nuo wanhat kunnon Boschit kestä sen 300tkm?
Joo, tuo on huonompi feature - itseasiassa ainoo kerta kun olen meinannut mersulla tien päälle jäädä. Huomasin ongelman siinä vaiheessa kun CD-boxin päälle laitto sammutti soittimen, sitten huomasin että valot ovat himmenneet yms. Siinä sitten yöllä huruuteltiin rekkojen imussa Pitäjänmäen Essolle laturin vaihtoon. Menipä OT-osastolle mutten voinut olla vuodattamatta.kilander kirjoitti:Vissiin käyttäytyy eritavalla nuo bensakoneet,dieselistä kun loppuu laturin hiilet,ei kyllä pala mikään varoitusvalo ,luulis että latausvalo edes,mutta ei mersussa tällaista loogisuutta .
Miulle kävi juurikin samallalailla ässän kanssa. Hiilisiltasäädin-paketteja tuli vaihdettua muutama ja jostakin kumman syystä myös laturilta lähteväHVM kirjoitti:Liukurenkaat on 320tkm ajetut, eli laturi siis on alkuperäinen. Liukurenkaiden kunto lienee sen mukainen, en pällistellyt niitä säädinpakettia vaihdellessani. Pitää ostaa säädinpaketti ovitaskuun varalle, sen nyt vaihtaa vaikka tienpäällä jos hätä iskee.dealer kirjoitti:En juurikaan tunne ässän sielunelämää, mutta oireethan sopisivat esim. ylijännitesuojareleen oikkuiluun.
Katsoitko laturin liukurenkaiden kunnon kun vaihdoit säätimen ?
Jos ne ovat kovin urilla hiilet voivat olla jo loppumassa.
Loppuyön ässä hölökytteli kuin Buikki, ei mitään ongelmia.
Seuraamme tilannetta kauhunsekaisin tuntein.
Hmmm....voishan se olla että ostaa suosiolla vaihtolaturin, eikös ne yleensä nuo wanhat kunnon Boschit kestä sen 300tkm?
latauskaapeli kovettui. Se sitten resonoinnin vaikutuksesta katkeili säie kerrallaan kunnes meni kokonaan poikki
Muistaakseni hiilisiltoja oli kahta mallia, pidemmillä ja lyhyemmillä hiilillä. Eli liukurengasta oli kahdella halkaisijalla. Kun en tiennyt renkaan halkaisijaa niin valitsin lyhyemmän mallin että se kuitenkin sopisi paikalleen. Käviköhän sitten niin että hiilet jäivät nopeasti liian lyhyiksi johtuen osittain väärästä hiilen mitasta kuluneen liukurenkaan lisäksi
Heikki
Mulla on nyt tuossa w201 sähköjohtoa kunnon nippu mukana,kun se seuraavan kerran hyytyy,niin voi hyvin tarkistella yksin kipunat sekä puolan johtimelta,että tulpan hatusta.Sulkee aika monta laitetta pois,kun tietää antaako tulta.
Nyt se pirhana ee oo hyytynä kertookaan aenakkaan 3 viikkoon.
Ja kopi,kopi
Nyt se pirhana ee oo hyytynä kertookaan aenakkaan 3 viikkoon.
Ja kopi,kopi
Nyt se sitten ässä halavaantu lopuilleen, ei piru hepääkkään käyntiin. Halavaus iski tottakai keskellä kylää ja ilimanmuuta postin pihassa, ompahan ainakin varma, että "tietäjiä" piisaa kun pellin avaa.
Kipinä on mitä ilmeisimmin kateissa, sillä bensapumput pyörii entiseen malliin kun magneetolle kytketään sytytysvirta. Diagnosoin vian 3mm poranterällä postin pinhassa: Tulpanhattu irti, poranterä hattuun ja terä runkoon ei kipinää.
Nyppäsin sytkäyksikön liittimet yksi kerrallaan irti, suurimmassa niistä näkyi harmaa kaistale navasta toiseen - samanlainen kuin navasta toiseen räiskineessä virranjakajassakin näkee. Eli taitaa olla boksi p*skana?
Ebay-h*nurit hommiin, tässä varaosanumerot:
Huuko Poks: 0 227 400 710
Perseelleen lens: 007 545 22 32
Itse en osaa etsiä iipeistä mitään.
Autohan on 420 SEL vm. 1989.
Muitakin vika-arvailuja otetaan avosylin vastaan, tässäkohtaa ei ulkopuolinen ja hyvähermoinen näkemys ole ollenkaan pahasta.
Viisasta pajaa ei ole mailla halmeilla, ja ei tuota viitsisi kuuttakymmentä kilsaa Joensuuhun hinatakkaan.
Vi..eikun tuota kismittää.
Kipinä on mitä ilmeisimmin kateissa, sillä bensapumput pyörii entiseen malliin kun magneetolle kytketään sytytysvirta. Diagnosoin vian 3mm poranterällä postin pinhassa: Tulpanhattu irti, poranterä hattuun ja terä runkoon ei kipinää.
Nyppäsin sytkäyksikön liittimet yksi kerrallaan irti, suurimmassa niistä näkyi harmaa kaistale navasta toiseen - samanlainen kuin navasta toiseen räiskineessä virranjakajassakin näkee. Eli taitaa olla boksi p*skana?
Ebay-h*nurit hommiin, tässä varaosanumerot:
Huuko Poks: 0 227 400 710
Perseelleen lens: 007 545 22 32
Itse en osaa etsiä iipeistä mitään.
Autohan on 420 SEL vm. 1989.
Muitakin vika-arvailuja otetaan avosylin vastaan, tässäkohtaa ei ulkopuolinen ja hyvähermoinen näkemys ole ollenkaan pahasta.
Viisasta pajaa ei ole mailla halmeilla, ja ei tuota viitsisi kuuttakymmentä kilsaa Joensuuhun hinatakkaan.
Vi..eikun tuota kismittää.
NO ohhohh...kyllä ne autot joissa se polttoaine pitää erikseen sytyttää on tuhoon tuomittuja.
Mutta epäälen että siitä ässästä on loppunu vaan kipinät.Joten tajunkankaan shellille nyt hetimiten hakemaan irtokipinöitä.Ne kipinät tankataan sitten tulpanjohdon kautta.Muista pitää muuta sytytys laitteistoa korkiemmalla että valuu varmasti kaikki perille asti...
Mutta epäälen että siitä ässästä on loppunu vaan kipinät.Joten tajunkankaan shellille nyt hetimiten hakemaan irtokipinöitä.Ne kipinät tankataan sitten tulpanjohdon kautta.Muista pitää muuta sytytys laitteistoa korkiemmalla että valuu varmasti kaikki perille asti...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
NicNac kirjoitti:NO ohhohh...kyllä ne autot joissa se polttoaine pitää erikseen sytyttää on tuhoon tuomittuja.
Mutta epäälen että siitä ässästä on loppunu vaan kipinät.Joten tajunkankaan shellille nyt hetimiten hakemaan irtokipinöitä.Ne kipinät tankataan sitten tulpanjohdon kautta.Muista pitää muuta sytytys laitteistoa korkiemmalla että valuu varmasti kaikki perille asti...
Kiitos sympatiasta, avusta, sekä korjausvinkeistä. :wackit:
750 egee vain...
http://cgi.ebay.de/W126-420-560-Zuendst ... dZViewItem
EDIT: Samassa ilmotuksessahan on myös 560 boksi, siinä eri numerot.
I drive an Opel. What's your excuse?
Pakko oli päästä sanomaan...HVM kirjoitti:NicNac kirjoitti:NO ohhohh...kyllä ne autot joissa se polttoaine pitää erikseen sytyttää on tuhoon tuomittuja.
Mutta epäälen että siitä ässästä on loppunu vaan kipinät.Joten tajunkankaan shellille nyt hetimiten hakemaan irtokipinöitä.Ne kipinät tankataan sitten tulpanjohdon kautta.Muista pitää muuta sytytys laitteistoa korkiemmalla että valuu varmasti kaikki perille asti...
Kiitos sympatiasta, avusta, sekä korjausvinkeistä. :wackit:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Eipä ollut tiedossa, kiitoksia.raul kirjoitti:Varmaan olikin sit tiedossa että motonjetistä löytyy kasikoneisiinkin edullisempi vaihtoehto sytkäboksiksi, meinaan jos vähän enemmän kiirus tollasella on. Alkuperäinen on tietysti alkupäreinen mutta jos ei heti löyty...
W126 81--85 Bosch-0227 100 121/122. . . . . . . . . . . . . 10-8115 75.00 ???
W126 81--85 Bosch-0227 100 114/115. . . . . . . . . . . . . 10-8006 45.50 ???
(2 pyöreää pikaliitintä, 10-8115 kierrosrajoittimella)
Valitettavasti eivät käy, tässä hajallisessa(?) toosassa on viisi pyöreää pinniliitintä ja alipaineletku.
Varaosanumeronkaan perusteella eivät ole sopivia.
No voi dammit.... Vuosimallin perusteellahan ei sovikaan. No oisko ollu näin että esim. M117 500:ssa ois sama osa koko ajan, koska tämä eräs Timo sovitteli tuollaista motonjetin boksia ja auto on uudempi kuin -85... Sitten muistan myös erään käyttäneen sellaista 420 SEC:issä mutta ehkäpä muistelen väärin, sori . Kannattas tuolta kuitenkin vielä soittaa ja kysyä?HVM kirjoitti:Eipä ollut tiedossa, kiitoksia.raul kirjoitti:Varmaan olikin sit tiedossa että motonjetistä löytyy kasikoneisiinkin edullisempi vaihtoehto sytkäboksiksi, meinaan jos vähän enemmän kiirus tollasella on. Alkuperäinen on tietysti alkupäreinen mutta jos ei heti löyty...
W126 81--85 Bosch-0227 100 121/122. . . . . . . . . . . . . 10-8115 75.00 ???
W126 81--85 Bosch-0227 100 114/115. . . . . . . . . . . . . 10-8006 45.50 ???
(2 pyöreää pikaliitintä, 10-8115 kierrosrajoittimella)
Valitettavasti eivät käy, tässä hajallisessa(?) toosassa on viisi pyöreää pinniliitintä ja alipaineletku.
Varaosanumeronkaan perusteella eivät ole sopivia.
Jassoo, tuo boksi onkin näköjään halkaistavaa mallia, eli itse vaihdettavassa osassa ei olekaan kuin 3 liitintä ja sulake.
Pitää Rale vielä soittaa Motonettiin, tiijä vaikka pääsis säikähdyksellä? Muussa tapauksessa aletaan miettiä yksityislentoa Togliattiin, 750e saa aika hyvän Ladan. Ässä paaliin!
Pitää Rale vielä soittaa Motonettiin, tiijä vaikka pääsis säikähdyksellä? Muussa tapauksessa aletaan miettiä yksityislentoa Togliattiin, 750e saa aika hyvän Ladan. Ässä paaliin!
Oho! Sanktiot vaikuttavat kohtuullisen koville, vaikka kestänkin heittämällä kuukauden Israelin tiedustelupalvelun kuulustelua. Harkitaan paalausta uudelleen, mitenkäs tekniikanvaihto? 420SEL 200D?raul kirjoitti:HVM kirjoitti:Ässä paaliin!
(Olis NicNac:kin tyytyväinen)
Jos vaikka paaluttas eukkoa ässän paalauksen sijaan?
Mitenkäs käytetyn osan Auschwitzista tai Beirutista tilaaminen? Osaako joku koluta purkaamoja virtuaalisesti? Kannan korteni kekoon: Zundfolge 1 3 4 2
Jos joku löytää ehjän palikan kohtuuhintaan, hän saa uskomattoman neron, komean, vaatimattoman ja elinikäisen riesa...ystävän itselleen. Jopa korvauksesta voidaan neuvotella.
Ootappa vähän, saatoin löytää jottain.
Nonni. Kuka se Saksaa ossaa?
Mimusta tuossa sanotaan että tämä olis käypänen tuon originaalin tilalle.
Hintaa oli 249€.
EDIT: tuossa BabelFish käännös enklanniksi.
intact ignition controller EZL (into our workshop on function tested) for the Mercedes w126 (2.Serie) W107 R107 starting from 1985 all 8 cylinder engines 420-560 part number 003,545 9232 identically constructed with 003 545 9132, 010 545 6732, 004 545 5332 and 010 545 6632 can also replace man with the ignition controllers (007 545 2232 or 007 545 0732 and 006 545 5432) with anti-knocking regulation starting from 10/87 men must then only the wiring adapts functioned perfectly (the change to offer we also in our workshop simply to ask on) 420SE/SEL /SL/SLC and 500SE/SEL/SL/SLC and 560 SE/SEL/SL/SLC
Nonni. Kuka se Saksaa ossaa?
Mimusta tuossa sanotaan että tämä olis käypänen tuon originaalin tilalle.
10/87 jäläkeen pittää nakutukseneston kaapelia muokata?Herman The German kirjoitti:
...intaktes Zündsteuergerät EZL ( wurde in unsere werkstatt auf funktion getestet ) für den Mercedes w126 ( 2.Serie) W107 R107 ab 1985 alle 8 zylindermotoren 420-560 Teilenummmer 003 545 9232 baugleich mit 003 545 9132 , 010 545 6732 , 004 545 5332 und 010 545 6632 kann mann auch ersetzen gegen die Zündsteuergeräte ( 007 545 2232 oder 007 545 0732 und 006 545 5432 ) mit Antiklopfregelung ab 10/87 mann muss dann nur die Verkabelung anpassen funktioniert einwandfrei ( den Umbau bieten wir auch in unserer Werkstatt an einfach fragen ) 420SE/SEL /SL/SLC und 500SE/SEL/SL/SLC und 560 SE/SEL/SL/SLC
Hintaa oli 249€.
EDIT: tuossa BabelFish käännös enklanniksi.
intact ignition controller EZL (into our workshop on function tested) for the Mercedes w126 (2.Serie) W107 R107 starting from 1985 all 8 cylinder engines 420-560 part number 003,545 9232 identically constructed with 003 545 9132, 010 545 6732, 004 545 5332 and 010 545 6632 can also replace man with the ignition controllers (007 545 2232 or 007 545 0732 and 006 545 5432) with anti-knocking regulation starting from 10/87 men must then only the wiring adapts functioned perfectly (the change to offer we also in our workshop simply to ask on) 420SE/SEL /SL/SLC and 500SE/SEL/SL/SLC and 560 SE/SEL/SL/SLC
Viimeksi muokannut Rässi66, 26.10.2006 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pro HVM
HVM kirjoitti:Jassoo, tuo boksi onkin näköjään halkaistavaa mallia, eli itse vaihdettavassa osassa ei olekaan kuin 3 liitintä ja sulake.
Pitää Rale vielä soittaa Motonettiin, tiijä vaikka pääsis säikähdyksellä? Muussa tapauksessa aletaan miettiä yksityislentoa Togliattiin, 750e saa aika hyvän Ladan. Ässä paaliin!
Boksi NÄYTTÄÄ halkaistavalta mutta, tai ainakin itsellä oli samaa näköä kuin tuo melitoksen linkittämä kuva, niin sitä ei saanut ehjänä auki (oli sakemannit keksineet semmosen liiman että ei aukee ihan helposti) ja sitten kun liima lopuksi antoi perään niin sisällä oli semmoset 0,0001mm vahvat langat joilla tuon kannen komponentit oli liitetty siihen keskimmäiseen osaan Tai annetaan heti senverran perään että jos sinne sisään on päästävä niin ainut suunta on takaapäin Voisi saada ne pikkulangat juotettua irti
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Sitten olis tuommonen Boschnummer 227400706
Aika lähellä jo. Kuka se tietää käykö tuo?
On ne saksalaisetkin kelpo fotareita.
Aika lähellä jo. Kuka se tietää käykö tuo?
On ne saksalaisetkin kelpo fotareita.
Pro HVM
Alakaa näyttää pelottavan hyvälle, pitäs vielä laskea omasta nuo pinnit. Jospa kaivas taskulampun.Rässi66 kirjoitti:Sitten olis tuommonen Boschnummer 227400706
Aika lähellä jo. Kuka se tietää käykö tuo?
On ne saksalaisetkin kelpo fotareita.