
W116 ja W126 lukkoperien välityksistä.
W116 ja W126 lukkoperien välityksistä.
Eli tarvisi tietää W116 ja W126 <86 ennen facelift mallien kitkalukkoperien välitykset ja mitä välitystä missäkin koneessa on ollut? Käsittääkseni tuo on ollut lisävaruste aikanaan? Sekin olisi hyvä tietää mistä erottaa lukottoman ja lukollisen perän ulkoapäin? Helpottaisi kummasti hankkimista, kun tietäisi mitä hakee ja saisi sitten varmasti lukollisen perän... 

V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!

V123 langin osia saa tarjota!

Eiköhän se lukkoyksikkö passaa ihan heittämällä ei-lukollisiin periin. Eli voipi valita haluamansa välityksen lukollisena.
Cossutenavan lukkokin passaa muuten w123 perään pikku sovituksella.
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p?t=156881
Eli vaatii 5mm spacerin lautaspyörään ja pidemmät pultit. Tietty välykset pitää asettaa. Varmasti parempi ratkaisu ihan varaosien saatavuuden kannaltakin. Vanhaa lukkoyksikköä ei kannata asentaa remppaamatta (uudet kitkalevyt).
http://mb.braingears.com/126_DISC1/prog ... 35-500.pdf
Tuossa vielä lisää perämurikka-asiaa.
Cossutenavan lukkokin passaa muuten w123 perään pikku sovituksella.
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p?t=156881
Eli vaatii 5mm spacerin lautaspyörään ja pidemmät pultit. Tietty välykset pitää asettaa. Varmasti parempi ratkaisu ihan varaosien saatavuuden kannaltakin. Vanhaa lukkoyksikköä ei kannata asentaa remppaamatta (uudet kitkalevyt).
http://mb.braingears.com/126_DISC1/prog ... 35-500.pdf
Tuossa vielä lisää perämurikka-asiaa.
I drive an Opel. What's your excuse?
Mitenhän noita cossutenavan lukkoja olisi saatavailla ja millaisissahan hinnoissa mahtavat olla? Ehkä helpompi olisi kuitenkin löytää tuollainen ässän valmis lukkoperä tai sitten ei...Melitos kirjoitti:Eiköhän se lukkoyksikkö passaa ihan heittämällä ei-lukollisiin periin. Eli voipi valita haluamansa välityksen lukollisena.
Cossutenavan lukkokin passaa muuten w123 perään pikku sovituksella.
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p?t=156881
Eli vaatii 5mm spacerin lautaspyörään ja pidemmät pultit. Tietty välykset pitää asettaa. Varmasti parempi ratkaisu ihan varaosien saatavuuden kannaltakin. Vanhaa lukkoyksikköä ei kannata asentaa remppaamatta (uudet kitkalevyt).
http://mb.braingears.com/126_DISC1/prog ... 35-500.pdf
Tuossa vielä lisää perämurikka-asiaa.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!

V123 langin osia saa tarjota!

Nyt olisi yksi perä kiikarissa 3.27 välityksellä. Voisi olla aivan sopiva välitys. Kiihtyisi vähän paremmin kuin 3.07 perällä, vai huutakohan tuokin maantiellä likaa turbokoneen perässä? Mitä tuumaatte, 3.46 on ainakin aivan liian tiheä? Mutta sellainen tuli mieleen, että onko sillä mitään merkitystä onko autossa ABS jarrut? Siis tässä autossa josta perä otetaan, kun se tulee ihan normi jarrulliseen W123:seen? Lähinnä vain tuota lukon toimintaa ajatellen.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!

V123 langin osia saa tarjota!

Tarkoitatko ASD lukollista perää... Nuo EI asd mallin kitkalukot on melkoisen harvinaisia.
ASD lukko vaatii toimiakseen koneeseen hydraulipumpun, putket, ASD boxin ja sähköllä toimivan venttiilin. Ja sehän mittailee auton nopeutta juurikin ABS-antureiden avulla.
Tosin sen kyllä saa pelaamaan "nappilukkona" ilman noita sähköhärveleitä. Mutta tarvii silloinkin sen sähkövenan.
Ja minusta se 3.07 on turbokoneen perään oikein soppeli... Ei ainakaan tiheämpää.
ASD lukko vaatii toimiakseen koneeseen hydraulipumpun, putket, ASD boxin ja sähköllä toimivan venttiilin. Ja sehän mittailee auton nopeutta juurikin ABS-antureiden avulla.

Tosin sen kyllä saa pelaamaan "nappilukkona" ilman noita sähköhärveleitä. Mutta tarvii silloinkin sen sähkövenan.
Ja minusta se 3.07 on turbokoneen perään oikein soppeli... Ei ainakaan tiheämpää.

Ei ASD, kun juuri tuota kitkalukollista perää. Joo, tuo 3.07 voisi olla sopivampi. Tosin kiihtyvyyttä saa olla enemmän kuin suurta huippunopeutta, sellainen on mieltymys, mutta maantiellä ei saisi liikaa huutaa. Sitä se tekee tuolla 3.46 perällä ja 4-vaihteisella manuaalilla. Automaatti tosin on hakusessa. On ne tosiaan ilmeisen harvinaisia nuo kitkalukkoperät. Saapa nähdä onko tämä nyt kiikarissa oleva tosiaan kitkalukollinen. On peräisin 500 sec 84:sta.Mika.T kirjoitti:Tarkoitatko ASD lukollista perää... Nuo EI asd mallin kitkalukot on melkoisen harvinaisia.
ASD lukko vaatii toimiakseen koneeseen hydraulipumpun, putket, ASD boxin ja sähköllä toimivan venttiilin. Ja sehän mittailee auton nopeutta juurikin ABS-antureiden avulla.![]()
Tosin sen kyllä saa pelaamaan "nappilukkona" ilman noita sähköhärveleitä. Mutta tarvii silloinkin sen sähkövenan.
Ja minusta se 3.07 on turbokoneen perään oikein soppeli... Ei ainakaan tiheämpää.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!

V123 langin osia saa tarjota!

Melitos kirjoitti:Eiköhän se lukkoyksikkö passaa ihan heittämällä ei-lukollisiin periin. Eli voipi valita haluamansa välityksen lukollisena.
Cossutenavan lukkokin passaa muuten w123 perään pikku sovituksella.
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p?t=156881
Eli vaatii 5mm spacerin lautaspyörään ja pidemmät pultit. Tietty välykset pitää asettaa. Varmasti parempi ratkaisu ihan varaosien saatavuuden kannaltakin. Vanhaa lukkoyksikköä ei kannata asentaa remppaamatta (uudet kitkalevyt).
http://mb.braingears.com/126_DISC1/prog ... 35-500.pdf
Tuossa vielä lisää perämurikka-asiaa.
Onko näissä w201 2.6 perissä aina lukko? Tuli tällainen perä netissä vastaan. Onkohan nuo ässä perien ja w201 cossuperien lukot yhtä jämyjä? Vai oliko se cossu malli vain se 2.3.16? En ole niin perillä noista W201 malleista.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!

V123 langin osia saa tarjota!
