Alku oli vähän heikko... parin korttelin päässä jouduin vetämään uukkarin kun jyrkkä mäki oli smartin kesärenkaille liikaa. Tosin uukkarin veti kaikki muutkin

Meno parani, kun pääsi kiertoreittiä vähän isommille teille, eikä kulkupuolella ollut mitään ongelmia. Mutta mutta... sopiva lumi/jääsohjo tien päällä tekee pysähtymisestä etenkin loivassa alamäessä ihan hirveää!!! Jäi varmaan 20cm väliä edellä olevaan sprintteriin, vaikka jarrutin toistakymmentä sekuntia talla pohjassa 40km/h:n vauhdista... siinä vaiheessa tuli jo mieleen, että kyllä ne talvirenkaat on PAKKO ostaa jo ennen kuin ne on pakko olla alla, eli 1kk päästä.
No, soittelin siinä isäpapalle, että taidanpa tilata talvirenkaat. Äijä oli samana päivänä saanut päähänsä, että eihän tommosta smarttia mun kannata talven paskakeleissä pilata ja oli käynyt katsomassa talviautoksi NISSAN SUNNYA

Vähän siinä kakostelin henkeä... mutta mutta. smartin talvirenkaat vanteineen -> 500-600€. Nissan Sunny kaksilla renkailla juuri katsastettuna ilman isompaa kuppaa -> 400€. smart talveksi nukkumaan ja heti kevään tullen Nissani pois ja smart liikenteeseen -> talven autoilukulut n. 0€.
- Kestääkö Suomalaisen miehen itsetunto kuukausien rääkkiä Nissanilla?
- Meneekö koko elämänsä takavetoisilla ajellut (no okei, oon mää muutaman kerran lainannu etuvetoista autoa) puskaan jo ensimmäisen viikon aikana?
- Mitä kaverit sanoo?
- Muuttuuko elinikäinen mersumies nissanmieheksi?

- Onko isiliisingnissan nolo juttu?
- Jättääkö muija... ... no ei sentään!
Odotettavissa varmaan illemmalla kuvia nisukasta. Nyt pitäisi tottua ajatukseen siitä, että mulla on ensimmäistä kertaa elämässäni rumempi auto kuin suurimmalla osalla kansasta.