Vakionopeudensäädin ei lukitse nopeutta

Vastaa Viestiin
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Vakionopeudensäädin ei lukitse nopeutta

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Dodii!

Katotaas nyt saako täältä apuja vaivoihin vai viekö lada-keskustelu kaiken huomion beibibenzin vaivoista :?.

Kun tuli tuossa tuo autonvaihto eteen, nyt jo taakse tosin, niin olisin kysellyt tuosta vakionopeudensäätimen toiminnasta. Sen vaivana kun on, ettei lukitse nopeutta. Myyjä kertoi, että joskus lukitssee, mutta itse en kaikkien kymmenen yrityksen jälkeen saanut sitä lukittua.

Nopeutta kyllä tulee lisää kun viiksestä nostelee, mutta vauhti ei siis tartu päälle.

Ja kyseessähän on alunperin tehtaalla pirssiin asennettu kapine.

Hakuakin koitin, mutta tällaiseen vaivaan en vielä ollut törmännyt. Onko vika siis ohjausboxin puolella vai missä?
Kein siknatuur
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Re: Vakionopeudensäädin ei lukitse nopeutta

Viesti Kirjoittaja dry »

Sampo N. kirjoitti:Dodii!

Katotaas nyt saako täältä apuja vaivoihin vai viekö lada-keskustelu kaiken huomion beibibenzin vaivoista :?.

Kun tuli tuossa tuo autonvaihto eteen, nyt jo taakse tosin, niin olisin kysellyt tuosta vakionopeudensäätimen toiminnasta. Sen vaivana kun on, ettei lukitse nopeutta. Myyjä kertoi, että joskus lukitssee, mutta itse en kaikkien kymmenen yrityksen jälkeen saanut sitä lukittua.

Nopeutta kyllä tulee lisää kun viiksestä nostelee, mutta vauhti ei siis tartu päälle.

Ja kyseessähän on alunperin tehtaalla pirssiin asennettu kapine.

Hakuakin koitin, mutta tällaiseen vaivaan en vielä ollut törmännyt. Onko vika siis ohjausboxin puolella vai missä?
Hieman tarkennusta kyselen:
- toimiiko vauhdin/muistin poisto (viiksestä ikkunaan päin)?
- toimiiko vauhdin alennus (viiksestä alaspäin)?

Itse yritin purkaa sitä viiksiosaa puhdistaakseni, mutta se oli sen verran syvällä etten saanut irti :arrow: niinpä kokeilin ensin paineilmalla (ei toiminut) ja sen jälkeen crc:tä kepin juureen (alkoi toimia, mutta totesin sen vasta myöhemmin, yllättäen... :?
Yksi mikä vaikuttaa vakkariin on tietenkin virran määrä :arrow: vähän virtaa - vakkari pois päältä :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tuota tarvike vdo:ta ainakin täytyy hetken pitää lisäys-asennossa ennenkuin aktivoituu :roll:
Jos vain näpäyttää nousee nopeus, mutta putoaa pois päältä sen jälkeen.
Liekö sitten vika vai ominaisuus...
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Tehdasasenteisissa vakkareissa on ollut vanhemmuuttaan tuollaista oiretta ettei tartu kiinni. Itelläkin oli sama ongelma vanhassa 124:ssa. Vika on todennäköisesti siinä alumiinisessa ohjausboksissa, joka on kojelaudan alla. Jotkut on noita saaneet korjailtua vaihtamalla kondensaattoreita, mutta vaatii todennäköisesti vähän haisua elektroniikasta. Uusiakin bokseja saa KL:stä mutta hinta taisi olla jossain 200e paikkeilla.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Samuli H kirjoitti:. Jotkut on noita saaneet korjailtua vaihtamalla kondensaattoreita, mutta vaatii todennäköisesti vähän haisua elektroniikasta. Uusiakin bokseja saa KL:stä mutta hinta taisi olla jossain 200e paikkeilla.
No höh, sehän on melkein viidennes auton hinnastga :shock:. Ei kait nyt ihan noin paljo viitti uhrata. Ja on siitä elektroniikasta joku haisu, ei kauhia, mutta jotain. Ja osaavia kavereita on tietenkin sitten, joiden ammattitaitoa hyväksikäyttää :twisted:.

Tänään käytiin muuten vähän kauempana ja vakkari ei enää toiminut mihkään suuntaan, ei edes nopeudet nousseet viiksestä enää, kuten aikaisemmin. Aloitanko siis purkamalla sitä alasuojaa kaivaakseni ilmeisesti kirkkaan boxin esille?
Kein siknatuur
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29456
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aloitanko siis purkamalla sitä alasuojaa kaivaakseni ilmeisesti kirkkaan boxin esille?
Teeppä se, todennäköisimmin vika on siinä ohjainlaitteessa.
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

Pystyykö tuohon tarvike VDO säätimen ohjainyksikön piirilevyyn vaihtamaan nuita komponentteja kun siinä näkyy olevan joku lakkaus päällä?

Ei toimi vakkari ja epäilisin että on vika siinä piirilevyssä kun oli vähän hapettumaa siinä päällä.

Helpoimmalla pääsis ku hommais uuden piirilevyn, mutta mistä ja mitähän mahtaa kustantaa?
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

Kannattaisi tsekata kylmäjuotokset piirilevyllä ennen komponenttejen vaihtoa. Näkee yleensä paljaalla silmallä, eli tumma rinki komponentin tai liittimen jalan ympärillä tinauksessa
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kävin tänään pyhäpäivän ja isäinpäivän kunniaksi tiputtelemassa alasuojaa pois päästäkseni käsiin ohjauspoxiin. Alasuojaki oli peräti kahdella ruuvilla kiinni :lol:.

No, eipä siellä mitään kirkasta laatikkoa näkynyt :shock:. Oli kauhia määrä johtoja ja joku musta 5*10 cm rasia, jonka arvelisin liittyvän piuhojen perusteella jälkikäteen asennettuun ajonestoon tai hälyttimeen.

Voiko se vakkarin boxi olla siis jossain muualla kuin siellä kojelaudan alla? Ja minkä kokoinen sen kirkkaan rasian pitäisi olla?
Kein siknatuur
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

124:ssa se on ainakin siellä alasuojan takana ja epäilisin että jossain siellä se on 201:ssäkin.

Tämännäköinen sen pitäisi olla.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Vakkarin boxin etsintää on tässä samalla jatkettu huonoin tuloksin.

Katsoin vänkärin puolelle alasuojan alle, eikä ollut kyllä kuskinkaan puolella.

Täytyy vielä huomenna seurata piuhoja ja katsella josko alkais löytymään jostakin konehuoneen puolelta.
Kein siknatuur
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Sampo N. kirjoitti:Täytyy vielä huomenna seurata piuhoja ja katsella josko alkais löytymään jostakin konehuoneen puolelta.
Löytyi! En tiedä onko kellään teistä ollut boxi ikinä vänkärin jalkotilassa, mutta tässä mersussa se oli! Olipa vielä ihan tarkoituksella ainakin pohjan suojamuovien muotoilun perusteella.
Kein siknatuur
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 sähkö”