Etupenkeistä vielä...
Etupenkeistä vielä...
Huomasin tuossa autoa siivotessa että mitäs piuhoja sinne etupenkin sisään menee ku ei tuossa mun kärryssä oo penkinlämmittimiä? (tai ei ainakaan pitäis olla...)
EDIT: niinjoo, vuosmalli on -93, 300Dt
EDIT: niinjoo, vuosmalli on -93, 300Dt
Pro-HVM
Mulla on johto myös apparilla, vaikka bägi on vain kuskilla...Roisto kirjoitti:Onko turvatyynyt kuskilla ja mahdollisesti myös apparilla? Ovatten todennäköisesti ilmapussukoiden johdot.
Omassa lintassa ei nimittäin ole noita piuhoja, vaikka kiristimet onkin (ei bägiä).Wikke kirjoitti:Sinne menee turvavöiden kiristimien piuha.
t.
Risto


® Mesen Porkkana-klubi
Jees. Varmaan kun systeemiin on lisätty noita ilmapussukoita, niin on päivitetty järjestelmää laajemminkin ja lisäilty eri tunnistimia. Tässä vanhassa versiossa ei ole mitään merkkivaloakaan niille kiristimille. Toimintakunnon huomannee vasta rysäyksen jälkeen.Wikke kirjoitti:Mulla on johto myös apparilla, vaikka bägi on vain kuskilla...No ainakin SRS-valo syttyy kun johdon nykäisee irti.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Eikös ne johdot ole juurikin noille turvavöiden esikiristimille eikä bageille
Airbagin tunnistimet ovat ihan muualla kuin penkeissä, mutta ei kuitenkaan noukassa mitä yleensä virheelisesti luullaan. Vai olenko ihan outo ajatuksineni 


..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Terve,
Vanhemmissa vehkeissä (-> 1987 – oli bägit tai ei) ei ole noita johtoja. Uudemmissa (1988 -> – ainakin bägillisissä) on tunnistimet, jotka haistelevat, onko turvavyö kiinni. Vanhempi malli possauttaa tormäyksen tullessa molemmat kiristimet, kun taas uudempi ilmeisesti vain sen mäkivyön, joka on kiinni. Vanhemmassa kiristimet on kytketty rinnan, kun taas uudemmassa molemmille menevät omat johdot.
Itse ajattelin, että tuo olisi toiminut kuin uudemmissa autoissa, eli SRS-boksi tunnistaa, jos joku istuu penkillä ja tupsauttaa tyynyn naamalle vain, jos penkillä istutaan. Ilmeisesti 124:ssa molemmat airbägit laukeavat, jos törmäys tulee, koska noihin turvavyön kytkimiin ei voi luottaa – joku kuitenkin matkustaa aina ilman vöitä.
Näin se kehitys kehittyy... 
Eli anteeksi häiriö.
Törmäyksen tunnistava laatikko on tosiaan siellä tuhkakupin alla. Jos autossa on ilmapussukat, niin boksi ohjaa myös niitä.
t.
Risto
Tarkistin kytkiksistä...piippu kirjoitti:Eikös ne johdot ole juurikin noille turvavöiden esikiristimille eikä bageille![]()
Vanhemmissa vehkeissä (-> 1987 – oli bägit tai ei) ei ole noita johtoja. Uudemmissa (1988 -> – ainakin bägillisissä) on tunnistimet, jotka haistelevat, onko turvavyö kiinni. Vanhempi malli possauttaa tormäyksen tullessa molemmat kiristimet, kun taas uudempi ilmeisesti vain sen mäkivyön, joka on kiinni. Vanhemmassa kiristimet on kytketty rinnan, kun taas uudemmassa molemmille menevät omat johdot.
Itse ajattelin, että tuo olisi toiminut kuin uudemmissa autoissa, eli SRS-boksi tunnistaa, jos joku istuu penkillä ja tupsauttaa tyynyn naamalle vain, jos penkillä istutaan. Ilmeisesti 124:ssa molemmat airbägit laukeavat, jos törmäys tulee, koska noihin turvavyön kytkimiin ei voi luottaa – joku kuitenkin matkustaa aina ilman vöitä.


Eli anteeksi häiriö.

Juuei. Huoletta saa potkia puskuria.piippu kirjoitti:Airbagin tunnistimet ovat ihan muualla kuin penkeissä, mutta ei kuitenkaan noukassa mitä yleensä virheelisesti luullaan. Vai olenko ihan outo ajatuksineni

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ihan vaan pikkusen poiketaan OT:n puolelle. Mitenkähän kun muistan että tuossa yhden omankylän herran silloin uusi W211(vai mikä se ny olikaan tuo W140 seuraaja) S400CDI paukautti molemmat etutyynyt ja etuvyöt oli kuin viulunkieliRoisto kirjoitti:Terve,
Tarkistin kytkiksistä...piippu kirjoitti:Eikös ne johdot ole juurikin noille turvavöiden esikiristimille eikä bageille![]()
Vanhemmissa vehkeissä (-> 1987 – oli bägit tai ei) ei ole noita johtoja. Uudemmissa (1988 -> – ainakin bägillisissä) on tunnistimet, jotka haistelevat, onko turvavyö kiinni. Vanhempi malli possauttaa tormäyksen tullessa molemmat kiristimet, kun taas uudempi ilmeisesti vain sen mäkivyön, joka on kiinni. Vanhemmassa kiristimet on kytketty rinnan, kun taas uudemmassa molemmille menevät omat johdot.
Itse ajattelin, että tuo olisi toiminut kuin uudemmissa autoissa, eli SRS-boksi tunnistaa, jos joku istuu penkillä ja tupsauttaa tyynyn naamalle vain, jos penkillä istutaan. Ilmeisesti 124:ssa molemmat airbägit laukeavat, jos törmäys tulee, koska noihin turvavyön kytkimiin ei voi luottaa – joku kuitenkin matkustaa aina ilman vöitä.Näin se kehitys kehittyy...
t.
Risto





..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
OT jatkuu:

t.
Risto
Ei mullakaan ihan varmaa tietoa ole, milloin noita tunnistavia vehkeitä on tullut. Uusimmissa Foordeissa ainakin pitäisi olla anturi, joka tunnistaa onko penkillä aikuinen, lapsi vai tyhjä paikka. Pussi poksahtaa sitten eri voimakkuudella riippuen istujasta. Onhan toki aina markkinamiesten sana ja tekniikkaspeksit erikseen. Monesti vaan joutuu luottamaan markkinamiesten sanaan.piippu kirjoitti:Joo, elikkä siinä ainakin paukkui kaikki etupussit ja vyöt vaikka tosiaan yksin matkassa ilman vöitä? Vai onko noissa jo joku porrastus tuossa laukeamisessa että jos törmäys kyllä raju niin kaikki paukkuu vaikkei autossa olisi ketäänKehitys kehittyy, mutta mihin suuntaan
![]()

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)