ESP/BAS valo palaa + vähä muutaki juttua (Ei pala enää)
ESP/BAS valo palaa + vähä muutaki juttua (Ei pala enää)
Mikä mahataa olla vikana, jos BAS-valo syttyy ajonaikana.?
Tästäkö ne murheet nyt alkaa?
Tuli nimittäin vaihettua tuommonen väyrynen, vm-98
ja heti syttyy EPS/BAS ja ajon aikana ikään kuin jarrut kävis välillä vähän päällä???
En kyllä haluais heti alkaa purkaan kauppaakaan.
Tästäkö ne murheet nyt alkaa?
Tuli nimittäin vaihettua tuommonen väyrynen, vm-98
ja heti syttyy EPS/BAS ja ajon aikana ikään kuin jarrut kävis välillä vähän päällä???
En kyllä haluais heti alkaa purkaan kauppaakaan.
Viimeksi muokannut Esko R, 26.8.2007 20:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
No tuota olisin neuvonutkin ja jos noin ei selviä on edessä valitettavasti testerireissu.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
dealer kirjoitti:Olemme kaikki järkytyksestä sanattomia.Tuli nimittäin vaihettua tuommonen väyrynen, vm-98
Tauti kun iskee niin näin siinä taas kävi.
OT.
Vanha palvelija olis myytävänä, sais joku hyvän kolomesatasenmoniventtiilinallekaheksalltonninlla.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Älä Esko myy sitä viälä, saattaa mieli muuttua...Esko R kirjoitti: OT.
Vanha palvelija olis myytävänä, sais joku hyvän kolomesatasenmoniventtiilinallekaheksalltonninlla.
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Jos ei ole jarruvalon kytkin, eli jarrupolkimen yläpäässä olevan muoviosa, tarjoan kahvit. Muita mahdollisuuksia ovat ABS:n anturit ja ESP-yksikkö. Mutta ne ovat niissämäärin harvinaisia tuohon kympin hintaiseen kytkimeen verrattuna, että Tampereella tarjotaan sumpit, jos kytkimen vaihtaminen ei riitä korjaukseksi.
-T
Nii... tätä se teettää ku yksikseen mietiskelee ja patsastelee tätä maailmanmeininkiä, ollu vähä kiirettä kesä ja syksy, ajattelin että satalankku joutaa viettään hyvin ansaittuja eläkepäiviä, ei ole enää meikäläisellä, mutta myynnissä kuitenkin.Pappi kirjoitti: Mitä ihmettä Tässäkö on syy Esko sun hilijasuuteen, et aikoihin käy voorumilla ja sitten ku tulet niin olet menny tuommosen kulkineen ostamaan...
No, onneva...
Joku vaan piti saada tilalle, sylintereitä piti olla kuus, ja "pitsikannella" ja jarmariauto ja automaatti ja ilimastointi ja takaveto ja kammiodiisseli ja turpo.
Näillä kriteereillä,
katotaan nyt miten äijän käy
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Selevä homma, olenkin ens viikolla käymässä Tampereella, siinähän sitä on sitte testilenkkiä samalla.eerola kirjoitti:Jos ei ole jarruvalon kytkin, eli jarrupolkimen yläpäässä olevan muoviosa, tarjoan kahvit. Muita mahdollisuuksia ovat ABS:n anturit ja ESP-yksikkö. Mutta ne ovat niissämäärin harvinaisia tuohon kympin hintaiseen kytkimeen verrattuna, että Tampereella tarjotaan sumpit, jos kytkimen vaihtaminen ei riitä korjaukseksi.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Samaa ongelma on täälläkin, elikkäs väyrynen 270CDI -00 pläjäyttelee vaihtelevalla todennäköisyydellä nyt jo 3-4 kertaa päivässä noita ESP. BAS ja ASB valoja. Vika poistuu hetkeksi kun auton sammuttaa ja käyttää virta-aveinta pois lukosta.
Meillä täällä pohjoisessa Suomessa on ollut viimeaikoina niin kosteata keliä. että lähinnä (parasta) toivonut jotta tuo olisi pelkkää kosteuden tuomaa kiusaa (rengasantureiden johdot jne.) mutta nyt alkaa tuntua siltä kun näitä juttuja lukenut, että kyllä se vian paikallistaminen alkaa sieltä jarruvalokatkaisimesta.
Mutta kertokaapa joku onko sitä jarrupolkimen katkaisijaa mahdollista kotikonstein mitata? onko siis yleismittarista apua, no joku saattaapi tähän kommentoida et mitä mittarilla tekee ellei osaa mitata, mutta eihän noista koskaan tiedä mitä "dataa" siellä kulkee joten onkohan se kytkin vain mallia on/off ?
No itse itselleni vastaten, tuskimpa tuo katkaisija nyt mitään sen kummempaa dataa käyttää luulis niin, mutta toisaalta silti epäilyttää kyseessä oleva, koska tuntus jos se on se katkaisija kabut niin pitäs varmaan kokoajan niitä vikavaloja laittaa peliin... ?! no tuostakait on kuitenkin helppo lähtä liikkeelle vian paikallistamisessa, mutta maalaisjärki sanos ellei vika ole kyseessäolevassa ja menee sinne ESP sun muihin järjestelmiin ja pummppuihin niin on viisainta kääntyä Vehon testerin puoleen.
Meillä täällä pohjoisessa Suomessa on ollut viimeaikoina niin kosteata keliä. että lähinnä (parasta) toivonut jotta tuo olisi pelkkää kosteuden tuomaa kiusaa (rengasantureiden johdot jne.) mutta nyt alkaa tuntua siltä kun näitä juttuja lukenut, että kyllä se vian paikallistaminen alkaa sieltä jarruvalokatkaisimesta.
Mutta kertokaapa joku onko sitä jarrupolkimen katkaisijaa mahdollista kotikonstein mitata? onko siis yleismittarista apua, no joku saattaapi tähän kommentoida et mitä mittarilla tekee ellei osaa mitata, mutta eihän noista koskaan tiedä mitä "dataa" siellä kulkee joten onkohan se kytkin vain mallia on/off ?
No itse itselleni vastaten, tuskimpa tuo katkaisija nyt mitään sen kummempaa dataa käyttää luulis niin, mutta toisaalta silti epäilyttää kyseessä oleva, koska tuntus jos se on se katkaisija kabut niin pitäs varmaan kokoajan niitä vikavaloja laittaa peliin... ?! no tuostakait on kuitenkin helppo lähtä liikkeelle vian paikallistamisessa, mutta maalaisjärki sanos ellei vika ole kyseessäolevassa ja menee sinne ESP sun muihin järjestelmiin ja pummppuihin niin on viisainta kääntyä Vehon testerin puoleen.
Se katkaisija ei välttämättä aiheuta vikailmoituksen syttymistä jatkuvasti. Itselläni syttyi ESP-valo aina silloin tällöin, ja sammui kun sammutti auton ja polki jarrua oikein kunnolla pohjaan. Eli ilmeisestikin likaantunut ja kulunut kytkin tahmaili. Ja koska näin oli, se saattoi välillä olla ihan ookoo pitkänkin aikaa kunnes sitten taas alkoi kenkkuilla. Kympin osa ja vartin työ korjasi ongelman pysyvästi. Tai ainakin muoviosan eliniäksi.
-T
kiitos nim. eerola sait sanotaanko "uskon vahvistusta" siihen että kannattaa käydä käsiksi tuohon katkaisijaan.
Nimenomaan noihan se tuo vika toimii meidänkin autossa, eli "silloin" tällöin vaan siitä on nyt tullut jo useampi kerta päivässä.
Ensimmäisen kerran teki jotain abaut helmikuussa 2006 yhden ainoan kerran ja auton sammuttamalla vika hävis useiksi kuukausiksi kunnes nyt alkoi noin tiiviisti vaivaamaan.
Mutta saisko vielä kuulla neuvoa tuohon onko helppo vaihtaa miten kiinni? liittimet ilmeisesti tökätään vain paikallaan ? jne.. ?
Pitää nyt irrottaa se muovinen kansi/kotelo/suojus siitä polkimien päältä niin siitäkait se lähtee.
Kiitoksia tiedoista jo etukäteen...
Nimenomaan noihan se tuo vika toimii meidänkin autossa, eli "silloin" tällöin vaan siitä on nyt tullut jo useampi kerta päivässä.
Ensimmäisen kerran teki jotain abaut helmikuussa 2006 yhden ainoan kerran ja auton sammuttamalla vika hävis useiksi kuukausiksi kunnes nyt alkoi noin tiiviisti vaivaamaan.
Mutta saisko vielä kuulla neuvoa tuohon onko helppo vaihtaa miten kiinni? liittimet ilmeisesti tökätään vain paikallaan ? jne.. ?
Pitää nyt irrottaa se muovinen kansi/kotelo/suojus siitä polkimien päältä niin siitäkait se lähtee.
Kiitoksia tiedoista jo etukäteen...
Päivitettyä tietoa: Elikkäs MB-osa Oulussa 17€ kyseisen vuosimallin väyryseen.
Pitääpä vkn.lopun aikana rapalata katkaisija irti, hakea uus tilalla ja sitten tulille.
Ei järinsuuri investointi vaikka vikaan meniskin, mutta mikäli tulee kuntoon niin laitampa ilmoituksen asiasta joukon jatkoksi josko taas yks väykyn ESP, BAS, ABS herja olis korjattu noin helpolla
Pitääpä vkn.lopun aikana rapalata katkaisija irti, hakea uus tilalla ja sitten tulille.
Ei järinsuuri investointi vaikka vikaan meniskin, mutta mikäli tulee kuntoon niin laitampa ilmoituksen asiasta joukon jatkoksi josko taas yks väykyn ESP, BAS, ABS herja olis korjattu noin helpolla
Niitä on vissiin ainakin kahdenlaisia niitä jarruvalokytkimiä, mutta mikä tuohon -96 automaattiin tuli, oli kahdella liittimellä oleva vermes.
Periaate simppelin yksinkertainen (Tosin voi olla että menee liittimet sekaisin, mutta kuiteskii):
Poljin ylhäällä (eli jarruvalokytkin sisäänpainettuna): Ohuemmat navat omaavan liittimen navat ovat yhdessä, Paksummat navat eivät.
Poljin alhaalla (kytkin ulkona): Paksummat navat yhdessä, ohuemmat eivät.
Ja asennushan oli yksinkertaisen simppeli:
Siinä on klipsu siinä kytkimessä, se painetaan sisäänpäin ja käännetään koko mutikkaa vastapäivään 90'. Vedetään entinen kytkin pois.
Uuden kytkimen se valkoinen varsi vedetään ulos (tosin tuo ostamani kytkimen varsi oli jo valmiiksi ulommaisessa asennossaan), piuhat kiinni, painetaan jarrua toisella kädellä, ja asetellaan kytkin reikäänsä.
Kierretään 90' ja kokastaan pysyykö. Jos pysyy niin jarrupoljin ylös => kuuluu muutama ruksahdus kun se varsi painuu oikeaan kohtaansa.
Sitten ei muuta kuin jarruvalojen testaus, potkumuovit kiinni ja ajoa.
Periaate simppelin yksinkertainen (Tosin voi olla että menee liittimet sekaisin, mutta kuiteskii):
Poljin ylhäällä (eli jarruvalokytkin sisäänpainettuna): Ohuemmat navat omaavan liittimen navat ovat yhdessä, Paksummat navat eivät.
Poljin alhaalla (kytkin ulkona): Paksummat navat yhdessä, ohuemmat eivät.
Ja asennushan oli yksinkertaisen simppeli:
Siinä on klipsu siinä kytkimessä, se painetaan sisäänpäin ja käännetään koko mutikkaa vastapäivään 90'. Vedetään entinen kytkin pois.
Uuden kytkimen se valkoinen varsi vedetään ulos (tosin tuo ostamani kytkimen varsi oli jo valmiiksi ulommaisessa asennossaan), piuhat kiinni, painetaan jarrua toisella kädellä, ja asetellaan kytkin reikäänsä.
Kierretään 90' ja kokastaan pysyykö. Jos pysyy niin jarrupoljin ylös => kuuluu muutama ruksahdus kun se varsi painuu oikeaan kohtaansa.
Sitten ei muuta kuin jarruvalojen testaus, potkumuovit kiinni ja ajoa.
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Jeps elikkäs nyt on uusi katkaisin hommattu, tällä kertaa paikallinen veho oli pari euroa halvempi kuin MB-osa sekä veholta löytyi suoraan hyllystä.
Nyt sitten viikonlopun aikana paikalleen ja tosiaankin ajoa toivon mukaan.
Kiitoksia ekille täsmennetyistä/kerratuista asennusohjeista
eiköhän se paikkansa löydä...
Nyt sitten viikonlopun aikana paikalleen ja tosiaankin ajoa toivon mukaan.
Kiitoksia ekille täsmennetyistä/kerratuista asennusohjeista
eiköhän se paikkansa löydä...
Jep, vikamuisti on nollattu, katotaan nyt sitte mitä sinne on ilmaantunut.
Auto ikäänkuin jarruttaa, jonka jälkeen vikailmoitustulee näyttöön.
Tästä päättelin ajonhallintajärjestelmä vikaa.
Auto ikäänkuin jarruttaa, jonka jälkeen vikailmoitustulee näyttöön.
Tästä päättelin ajonhallintajärjestelmä vikaa.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 07.1.2007 16:31
Sukulaisella oli kans samanlaista vikaa(E270cdi 99 facelift) .. . esp ja kumppanit lähti pois heti jos sutasi tai ajo tarpeeksi kovaa (muistaakseni Yli.110km/h). Vika oli espi pumpun jossain venttiilissä joten pumppu meni vaihtoo ja veholla uus olis ollu 1600e mutta tuola kangasalla on yks äijä joka purkaa ja rakentelee mersuja niin siltä sai 550e asennettuna käytetyn.....
Sitten on yks paikka missä voi olla myös vikaa eli takapenkin alla kuskin kohdalla on joissain!! mersuissa (itselläni on) sellainen musta pieni boxi joka on kuulemma jokin sivuttais luiston tunnistelija tai vastaava, jota ei ole kaikissa mersuissa.
Sillä purkaamon kaverilla oli 6 väyrystä ollu rivis sielä, niin yhdessä oli ollu kyseinen boxi.
Mutta se on sitten taas huomattavasti kalliimpi osa .
Sitten on yks paikka missä voi olla myös vikaa eli takapenkin alla kuskin kohdalla on joissain!! mersuissa (itselläni on) sellainen musta pieni boxi joka on kuulemma jokin sivuttais luiston tunnistelija tai vastaava, jota ei ole kaikissa mersuissa.
Sillä purkaamon kaverilla oli 6 väyrystä ollu rivis sielä, niin yhdessä oli ollu kyseinen boxi.
Mutta se on sitten taas huomattavasti kalliimpi osa .
Jäljet johtaa jarrutehostimelle, vaihdetaan tehostin ja katotaan oliko vaikutusta.
Auto tosiaan jarruttelee itsekseen, jonka yhteydessä vikavalokin toisinaan syttyy.
Eilen meni meni ainakin yksi hehkutulppa.
Muuten auto on pelittänyt erittäin hienosti, 22 000 km on takana, kulutuslukemat 7-8 l/100km.
Auto tosiaan jarruttelee itsekseen, jonka yhteydessä vikavalokin toisinaan syttyy.
Eilen meni meni ainakin yksi hehkutulppa.
Muuten auto on pelittänyt erittäin hienosti, 22 000 km on takana, kulutuslukemat 7-8 l/100km.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
L.Samarialainen kirjoitti:Minulla oli samaa oiretta C200CDI -00 ja vika löytyi ESP-yksikön hiilistä. Meni vaihtoautotakuuseen tuo yksikön vaihto (940€) muuten olisin yrittänyt korjata itse.
Niin mitä oiretta??
Paloko valot vai jarruttiko?
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Onhan näistä kuulunut muualtakin.
Veholla vaihtavat bas- vilkutteluihin kokonaan jonkin tehostin??- yksikön, tai jotain vastaavaa. Maksaa kuulemma 700 euroa.
Viikonloppuna kuulin jarruyksikön sisässä olevasta kiihtyvyysanturista joka alkaa puhumaan omiaan. Eli tämä anturi mittailisi sitä tennarin pokaisunopeutta hädän hetkellä. Saa jopa vaihdettua ihan pelkän anturin, ei tarvisi koko yksikköä sen vuoksi uusia.
Veholla vaihtavat bas- vilkutteluihin kokonaan jonkin tehostin??- yksikön, tai jotain vastaavaa. Maksaa kuulemma 700 euroa.
Viikonloppuna kuulin jarruyksikön sisässä olevasta kiihtyvyysanturista joka alkaa puhumaan omiaan. Eli tämä anturi mittailisi sitä tennarin pokaisunopeutta hädän hetkellä. Saa jopa vaihdettua ihan pelkän anturin, ei tarvisi koko yksikköä sen vuoksi uusia.
"Vika" korjaantui kun jarrutehostin vaihdettiin uudempaan.
Käväsin tänään Turussa (1200 km) eikä temppuillut enää ollenkaan.
Takapään nikamat alkaa olla aika väsähtäneessä kunnossa... tarvii niiltä osin hivenen päivitystä. 360 tkm mittarissa.
Käväsin tänään Turussa (1200 km) eikä temppuillut enää ollenkaan.
Takapään nikamat alkaa olla aika väsähtäneessä kunnossa... tarvii niiltä osin hivenen päivitystä. 360 tkm mittarissa.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D