W124 kallistuksenvakaajan kiinnitysraudan irroitus?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

W124 kallistuksenvakaajan kiinnitysraudan irroitus?

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Tuli ostettua eilen merteilistä kallistuksenvakaajan tukirauta kun edellinen oli poikki kallistuksenvakaajantangon päästä kapeimmasta kohdasta. Kova pauke kyllä lähtee- metsätiellä varsinkin. Luulisi, että olisi pahempikin vika. No katsoin eilen illalla, että kulmarauta on 17mm pultilla kiinni etupalkissa. Tänään pitäisi rauta vaihtaa. Onko pultin vastapuolella mutteri vai onko palkissa kiinteästi kierteet. Jos on mutteri niin mistä välistä saa avaimen mutterin puolelle.
Pimeällä pihalla en löytänyt pikaisesti katsottuna paikkaa josta pääsisi mutterin puolelle avainta sovittamaan. Antakaa pikku vinkki niin käyn palan vaihtamassa isäni autoon illalla, ettei w124:nen pauku anää jouluaattona. Auto W124 300 D -88 ja kulmarautahan on oikeanpuoleinen(sama rautahan käy 200 D:hen vasemmalle puolelle :wink: ) Danke.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29495
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kiinteät kierteet.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kiitos! Nyt osaa vaihtamaan. Täällä on hyvä palvelu- 9 minuuttia vain piti odottaa vastausta. Juuri ja juuri ehti tsekata uudet viestit.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kallistusvaimentimen rauta tuli eilen vaihdettua. 17 millinen pultti oli todella lujassa. Piti ottaa oikeanpuoleinen muovilokari ja rengas pois jotta sai väännettyä kunnolla pitkän putken avulla pultin auki. Pultissa oli sininen lukitusaine päässä. Kulmarauta oli hitsattu joskus aiemmin kiinni alapäästään n. kolme vuotta sitten.
Ilmanpaineräikällä tuon olisi saanut varmaankin helposti auki mitään osia irroittamatta, mutta kun sellaista nyt ei ole omistuksessa. Kyllä katosi paukkeet alustasta. Tuollaisia pikkukorjauksia on kiva näpräillä.
W124 on kyllä mielenkiintoinen menopeli tekniikkansa puolesta. Se on enemmän harrastelijaystävällinen kuin W123:nen. W123:sessa on melkein kaikki komponentit tehty kestämään niin, että ei pääse käsiään likaamaan. Esim. tämä etukallistusvaakaaja systeemi on W123:ssa ikuinen. W124 on kyllä kalliilla suunniteltu auto. Ihan käsittämätön hieno laite.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”