virtalukko ongelma,apuva

Vastaa Viestiin
eiffel

virtalukko ongelma,apuva

Viesti Kirjoittaja eiffel »

Eli tänään töistä lähtiessä ei avain enää kääntynyt virtalukossa. Aamulla kääntyi normaalisti ja avain mennyt virtalukkoon normaalisti. Ei auttanut rasvaus eikä puolen tunnin lirputtelu, kun ei käänny niin ei käänny. Onko ainut vaihtoehto koko lukon vaihto eli vanhasta lukosta joku haitta poikki ym vai mikä iski?Pitääkö viedä lavetilla kotiin...?

Virtalukko on jo joskus vaihdettu kun siihen eri avain kun oviin...ja autona oli 300 D autom.-86.
dealer
Itämaan tietäjä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaksi mahdollisuutta hajottamatta:

1) Vasara ja tamppi. Lujia iskuja avaimen suuntaisesti ihan avaimen viereen lukkopatruunaan, samalla kaveri vääntelee avainta.

2) Pihdeillä avaimesta kiinni ja lisää voimaa.

Jos kääntyy, ÄLÄ käännä takaisin vaan aja jonnekin missä saadaan lukkopesä irti.
wiimax.fi
p124

Viesti Kirjoittaja p124 »

Itse olen irroittanut lukon vastaavassa tilanteessa kahdella polkupyörän pinnalla, päät hieman pyöristetty. Tällöin kuitenkin avainta pitää vielä saada käännettyä jonkin verran. Pinnat työnnetään sisään, tuntuu kynnys ja hieman sen yli.... vapauttavat lukon, jonka voi sitten vetää ulos. Jos avain ei käänny, tämä ei toimi. Päällyslevyssä on pinnojen mentävät reiät. Jos saat lukon irti, käynnistää voi pohjasta ruuvimeisselillä.
eiffel

Viesti Kirjoittaja eiffel »

Kiitoksia neuvoista, kahdella rautapuikolla virtalukko irtosi ja uusi on tilattu paikalliselta MB diilerilta, tulee ehkä jo perjantaiksi joten ei tarvitse ajella ruuvimeisseli virtalukossa montaa päivää...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ja rattilukkoko ei losahda päälle jos patruunan irrottaa ja ajaa meisselillä? Olis huomenna esissä lukkopatruunan vaihtoa, onneksi ei omaan autoon.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

p124 kirjoitti:Itse olen irroittanut lukon vastaavassa tilanteessa kahdella polkupyörän pinnalla, päät hieman pyöristetty. Tällöin kuitenkin avainta pitää vielä saada käännettyä jonkin verran. Pinnat työnnetään sisään, tuntuu kynnys ja hieman sen yli.... vapauttavat lukon, jonka voi sitten vetää ulos. Jos avain ei käänny, tämä ei toimi. Päällyslevyssä on pinnojen mentävät reiät. Jos saat lukon irti, käynnistää voi pohjasta ruuvimeisselillä.
Kyseisen työkalun valmistukseen on mitat ja kuva korjausoppaissa.Mutta tää ohje joka löyty äkkiseltää on 201 virtalukosta , liekkö sama kaikissa. 2mm langasta , joten em. polkupyörän pinnasta on hyvä tehdä.Ja lähtee tosi helposti. Jos saat Haynes 3450 kirjan niin siinä osiossa 10 . 16 suuntaa antava yksi ohje. Mutta asiantuntijat kertokoot onko sama lukko kaikissa.
dealer
Itämaan tietäjä

kun ei käänny niin ei käänny
Tässä vaiheessa tikuista ei ole mitään hyötyä. :roll:
Lukkopatruuna on sama 201-124.
Ja rattilukkoko ei losahda päälle jos patruunan irrottaa ja ajaa meisselillä? Olis huomenna esissä lukkopatruunan vaihtoa, onneksi ei omaan autoon.
Ei kai, mutta miksi ajaa meisselillä ? :shock:
wiimax.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:
Ei kai, mutta miksi ajaa meisselillä ? :shock:
Tarkennetaan: Kääntää auto käyntiin ruuvarilla ja ajaa ilman ruuvaria. :lol:
dealer
Itämaan tietäjä

No tuota, kyllä minä sen ymmärsin :roll: :D ... ilmeisesti virtalukkopatruuna on jo pieksetty palasiksi ?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:No tuota, kyllä minä sen ymmärsin :roll: :D ... ilmeisesti virtalukkopatruuna on jo pieksetty palasiksi ?
Ei oo vielä liikutettukaan, mutta avain kääntyy ainakin vielä toistaiseksi :eec: Kehotin, että ajaa lukko-ongelmainen ensi yön Corollalla 8) ja antaa olla mersun lukon rumppaamatta.Kuva
kekkila

Viesti Kirjoittaja kekkila »

olen tumpula, myönnän ja tunnustan; mutta puikot menee sisään vain kun virta-avain on "hehkuasennossa". Kun ovat sisällä ei avain käänny mihinkään...., veettää. Eli pitäiskö lukko olla "alkuasennossa", sitten puikot sisään ja sitten avainta kääntämällä pesä irti?
dealer
Itämaan tietäjä

Avain mainitsemaasi "hehkuasentoon, sitten puikot perille asti (viistoa / pyöristä hieman päitä niin helpottaa) ja sitten nykäiset lukkopatruunan heloineen irti.
Kääntää ei tarvitse mihinkään suuntaan.
wiimax.fi
kekkila

Viesti Kirjoittaja kekkila »

isävainaa sanoi, että rakenna talo kivestä ja työ tekijäänsä neuvoo....

Oli se helppo, kun vaan tajus.... :) eli vika päässä...

nätisti lähti. Motonetissä näyttäs olevan 35 e uusi, kannattaako ko virmasta hankkia?
PK
Autoencyklopedia

Viesti Kirjoittaja PK »

Se Motonetin malli on pienemmällä avaimella. Kai sekin asiansa ajaa, mutta ei saa sarjoitettua samanlaiseksi muiden lukkojen kanssa.

E: Jaahas, se oli nytkin erilainen. Noh, nyt olisi mahdollisuus saada sopimaan sama kuin oviin. :)
juhmat

Viesti Kirjoittaja juhmat »

ÄLKÄÄ LAITTKO ÖLJYÄ VIRTALUKKOON !!! Jumittaa lukon lopullisesti. Tietty, jos avain ei enää käänny, niin kaikkea rautakankea kevyempää voi kokeilla. Mulla jämähti viime viikolla. Avain ei kääntynyt, mutta mukana ollut "lompakkoavain" pelasti tilanteen. Soitin paikalliseen mersuliikkeeseen, jossa sanoivat heti kättelyssä, että alä vaan laita tippaakaan öljyä. Vastasin, etten juuri muuta ole asian eteen vielä ehtinyt tekemäänkään. Enpä sitten uskatanut sammuttaa konetta, vaan suorinta tietä korjaamolle. Korjaamopäällikön mukaan mersun lukko on suunniteltu niin, että väljetyyään jumittuu, sensijaan, että saisi millä tahansa teräaseella käyntiin. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”