Äkkiä voisin kuvitella, että revontulettaren kiintiö anteliaista nestepäistä on täynnä jo, ihan vain foorumin kautta...HVM kirjoitti: anteliaampaa nestepäätä...
"Ikäneitojen yhteinen taival päättyi..snif.."
Länsi-Suomen lääninhäirikkö
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
W201 190 D -85
- revontuletar
- Ihqu...pissis...teinix...blondi
..heh...siis sä olet ennustaja?Salmi kirjoitti:Äkkiä voisin kuvitella, että revontulettaren kiintiö anteliaista nestepäistä on täynnä jo, ihan vain foorumin kautta...HVM kirjoitti: anteliaampaa nestepäätä...![]()
...oikeesti mietin litkuista tällä hetkellä, et kuin ikinä opin 20:n bensavuoden jälkeen riisseliin? Siin on mun nestepääongelma tässä ja nyt...
...autokauppias vielä mulle kehtas naureskella, että muista sit jatkossa et DIISSELIÄ...ja muista...et DIISSELI haisee:(... ja diesel-asetta huoltamolla käyttää kaikki rasvaiset rekkakuskit jne.
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Kyllä se tiisselillä ajo siitä alakaa sujuarevontuletar kirjoitti:..heh...siis sä olet ennustaja?Salmi kirjoitti:Äkkiä voisin kuvitella, että revontulettaren kiintiö anteliaista nestepäistä on täynnä jo, ihan vain foorumin kautta...HVM kirjoitti: anteliaampaa nestepäätä...![]()
![]()
..vai mikä se olikaan se "titteli"...
...oikeesti mietin litkuista tällä hetkellä, et kuin ikinä opin 20:n bensavuoden jälkeen riisseliin? Siin on mun nestepääongelma tässä ja nyt.......
...autokauppias vielä mulle kehtas naureskella, että muista sit jatkossa et DIISSELIÄ...ja muista...et DIISSELI haisee:(... ja diesel-asetta huoltamolla käyttää kaikki rasvaiset rekkakuskit jne.ANTO MULLE KAUPANTEKIJÄISIKS "tankkaushanskat"...ettei vaan manikyyri mee piloille heti "kättelyssä"
Eikä se pensa sen paremmalta haise, jos sitä päälleen roiskii...
Raskaan kaluston miehillä on sitte ihan oma tankkauspistoolinsa, on muuten puolta isompi, ko muilla
Länsi-Suomen lääninhäirikkö
W201 190 D -85
W201 190 D -85
-
HVM
Mitenkäs kun neito meinaa repiä siittä 500++ hv varapyörältä, kestääkö panjo moista menoa?Jarno.V kirjoitti:Kova pelirevontuletar kirjoitti:... ostin Opel Astran turbo-dieselin...farkun...97
![]()
Jos se on isuzun(82hv) koneella, pitäs kestää ihan kohtuudella.
Kai se opelinkin(68hv) menee, mut ei ole niin hyvä.
- revontuletar
...ei sentään...ulosajoa...ihan vaan klassisesti keitti pahemman kerran tonne Turun motarille työmatkan aamuna , jäähdyttimen kansi p##skana...ja käsijarru pitäis huoltaa ennen leimaamista...wireless kirjoitti:Siis mitä tuolle carinalle tapahtui? Ulosajoko?
...laskeskelin, et ei kannata enää korjata...
.. jos siitä olis vielä talviauton saanut olis lohkolämmitinkin pitäny huoltaa ja kaikkee semmosta pikkuvikaa vielä päälle, et kustannukset alkoi kohota ihan taivaisiin...
...noh...se menee nyt sitten kuitenkin "uudelle huoltajalle", joka jaksaa vielä laittaa sitä kuntoon...Mulla kun itelläni ei oo aikaa saati taitoa sitä hoitaa kuntoon enää...Parempi antaa "miehen helliin käsiin"...kyl se saa siitä vielä suht pelikoneen...hellästi oon kuitenkin sitä ajellut
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
En ole tarkemin syventynyt (onneksi), saattaahan tuo sitten olla vielä vanhaa mallisarjaa vai liekö koneet vaihtunut kopan myötä. Yllä mainituilla moottoreilla tarkoitan ko. ajankohtana valmistettuja turbodieseleitä. Anoppikokelaalla oli 98 arsta turpokiisseli ja se pisteli poskeensa öljyä "totuttua enemmän". Huollon mukaan oli tyyppiominaisuus: kaikki moottorithan tietysti kuluttaa öljyä, toiset enempi toiset vähempi. Konekin on opelin pellin alla, joten miellän sen opelin koneeksi. Osiahan siinäkin on eri valmistajilta.Jarno.V kirjoitti:Mitkä niistä?, 8v- koneet harvemmin syö öljyä.Olli Lajunen kirjoitti:Öljyä nuo opelixin moottorit syö, eli tikkua kannattanee vilkuilla hieman useammin.
Eikä tuossa välttämättä opelin konetta edes ole.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, mutta yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, mutta yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
Joo g-koppaan tuli -98 se 2.0 16v opelin diiseli, jotka saattaa joskus öljyäkin viedä.Olli Lajunen kirjoitti: Anoppikokelaalla oli 98 arsta turpokiisseli ja se pisteli poskeensa öljyä "totuttua enemmän". Huollon mukaan oli tyyppiominaisuus: kaikki moottorithan tietysti kuluttaa öljyä, toiset enempi toiset vähempi. Konekin on opelin pellin alla, joten miellän sen opelin koneeksi. Osiahan siinäkin on eri valmistajilta.
Tuon ominaisuus vastauksen saa kyllä satavarmaan joka merkin merkkiliikkeestä, varsinkin takuuaikaa. esim. vw fsi.
Jos ei kulje niin kromaa se.
- revontuletar
...siis tässä ooppelissa on nissanin kone( kysyin asentajalta, kun asiaa mietitJarno.V kirjoitti:Kova pelirevontuletar kirjoitti:... ostin Opel Astran turbo-dieselin...farkun...97
![]()
Jos se on isuzun(82hv) koneella, pitäs kestää ihan kohtuudella.
Kai se opelinkin(68hv) menee, mut ei ole niin hyvä.
Toisaalta...olen ihan hirveässä tilanteessa kaikkien ajovuosieni jälkeen...EN OSAA AJAA AUTOA
...kaverit kannustaa...kyllä se siitä...joo, mut en oo ikinä koskaan aiheuttanut minkäänlaisia tilanteita kauppakeskuksen parkkihallissa... nyt oon...
...mut koska oon viksu plonti niin etsin jo vaihtoehtoisen reitin ulos kauppakeskuksesta...sen joka on hiljaisin ja jossa ei ole mäkilähtöä...
Dieselillähän pitäisi olla helppo ajaa hyvän alavääntönsä ansiosta (siis auto lähtee hyvin liikkeelle pienellä kaasulla).Ainakin tuolla mun 3:n litran pikku dieselillä on helppo ajaa,siinä on ihan hyvin vääntöä pikku kierroksillakin eli auto lähtee paikoiltaan liikkeelle muuta kuin nostaa kytkimen ylös.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Syö ne öljyä tavallista enemmän, älä yhtään yritä puolustellaJarno.V kirjoitti: Tuon ominaisuus vastauksen saa kyllä satavarmaan joka merkin merkkiliikkeestä, varsinkin takuuaikaa. esim. vw fsi.
Muutamia opeleita tullut matkanvarrella vastaan, ja useimmat latkii reippaasti öljyä 10tkm matkalla.
124.023
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
Hemingway kirjoitti:Syö ne öljyä tavallista enemmän, älä yhtään yritä puolustella![]()
Muutamia opeleita tullut matkanvarrella vastaan, ja useimmat latkii reippaasti öljyä 10tkm matkalla.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Ei ne väyrysetkään ruostuisi, jos ne olisi kunnolla maalattu. Ja ei Opelin koneet söisi öljyä, jos ne olisi kunnolla tehty.Jarno.V kirjoitti:Hemingway kirjoitti:Syö ne öljyä tavallista enemmän, älä yhtään yritä puolustella![]()
Muutamia opeleita tullut matkanvarrella vastaan, ja useimmat latkii reippaasti öljyä 10tkm matkalla.Joo no siis varmahan vie 16v bensakone öljyä kun on venttiilinkumit irti
Mutta elekää yleistäkö...
124.023
-
Santeri Alkio
Mun faija on kyllä vahvempi, kuin sun faija....Hemingway kirjoitti:Ei ne väyrysetkään ruostuisi, jos ne olisi kunnolla maalattu. Ja ei Opelin koneet söisi öljyä, jos ne olisi kunnolla tehty.Jarno.V kirjoitti:Hemingway kirjoitti:Syö ne öljyä tavallista enemmän, älä yhtään yritä puolustella![]()
Muutamia opeleita tullut matkanvarrella vastaan, ja useimmat latkii reippaasti öljyä 10tkm matkalla.Joo no siis varmahan vie 16v bensakone öljyä kun on venttiilinkumit irti
*reps*Haikara kirjoitti:Mun faija on kyllä vahvempi, kuin sun faija....Hemingway kirjoitti:Ei ne väyrysetkään ruostuisi, jos ne olisi kunnolla maalattu. Ja ei Opelin koneet söisi öljyä, jos ne olisi kunnolla tehty.Jarno.V kirjoitti:Joo no siis varmahan vie 16v bensakone öljyä kun on venttiilinkumit irti
![]()
![]()
Tästä puuttuu enään mainoksesta lainattu "mutta meidän äiti tekee teidän kaikkien ruuat"
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.