Mersua himoitsen

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
mesenisti
Viestit: 91
Liittynyt: 02.2.2007 9:36
Paikkakunta: Vaasa

Mersua himoitsen

Viesti Kirjoittaja mesenisti »

nyt kun on loistava tilaisuus tuoda muuttoauto kun vuoden päästä palaan Suomeen niin itelleni Himoitsen mersua diisseli koneella automaatilla ja farmarina vielä. Aion tollasen 8 kE - 12kE laittaa meseen. Nyt ite kysymys: Mikä olisi se mesen malli jota suositellaan? eikö tuolla summalla nyt jonkun vm 2000 kieppeillä olevan saisi.
Ihan omaan käyttöön aion auton enkä myyntitarkoitukseen 8)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7233
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

290 turbodieseli väykky. :D Noissa ei ole vielä CDI:n vikoja. :D
mesenisti
Viestit: 91
Liittynyt: 02.2.2007 9:36
Paikkakunta: Vaasa

Mersua himojan

Viesti Kirjoittaja mesenisti »

Oon itse katellut seuraavanlaisia malleja:

Mercedes-Benz C 220 CDI Esprit Selection , Estate car

Mercedes-Benz C 220 T CDI Elegance

Mercedes-Benz E 270 T CDI Classic , Estate car

Mercedes-Benz C 250 TD T Esprit , Estate car

Mercedes-Benz E 220 T CDI Elegance Tiptronic , Estate car

Mercedes-Benz E 320 T CDI Elegance*Leder*Navi*Xenon*Voll* , Estate car

nuo kaikki on vm 2000 ja ainakin jos oikein oon katsonut niin onko se tuo E malli missa 2001 on pikkasen erilaisen näkoinen... mielestäni tosi hieno.

Jotenkin tykkään enemmän noista malleista missä on noi pyöreet lamput eessä.

Jos mesen meinaan ostaa niin kyllä sen pitää olla vähintään tuo vm 2000 mieluummin 2001 tai jopa 2002.

Onko noista Mersuista luotettavaksi käyttöautoksi vai pitääkö haudata haaveet ja ostaa jokin toinen merkki?
mesenisti
Viestit: 91
Liittynyt: 02.2.2007 9:36
Paikkakunta: Vaasa

Mersua himoitsen

Viesti Kirjoittaja mesenisti »

:( eiko kellaan ole mitaan sanottavaa noista malleista , hyvaa tai pahaa?
tai jostain muusta MB mallista?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Täällä ei olla vielä henkisesti valmiita katselemaan noita CDI vehkeitä 8) En ainakaan minä.
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

AM kirjoitti:Täällä ei olla vielä henkisesti valmiita katselemaan noita CDI vehkeitä 8) En ainakaan minä.
Korostan kuitenkin, että CDI:n viat, ja ylipäätäänkin mersun viat ylikorostuvat tällä foorumilla.

Parempi kait tietysti näinpäin, eipähän tule ostajalle pettymystä, jos alkaa tuore ostos temppuilemaan.

Kaikista merkeistä ja malleista löytyy ne akilleen kantapäät. Ei viattomia autoja olekaan.
124.023
mesenisti
Viestit: 91
Liittynyt: 02.2.2007 9:36
Paikkakunta: Vaasa

Mersua Hi....

Viesti Kirjoittaja mesenisti »

Mercedes-Benz C 250 TD T Esprit , Estate car

onko tuo CDI mallin kanssa verrattavissa? :(
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Re: Mersua Hi....

Viesti Kirjoittaja Melitos »

mesenisti kirjoitti:Mercedes-Benz C 250 TD T Esprit , Estate car

onko tuo CDI mallin kanssa verrattavissa? :(
Ei. Melko pitkälti luotettavaa perinteistä esikammiotekniikkaa tosin sähköhiluilla kuorrutettuna. Perustekniikka sama kuin e300dt väykyssä mutta kuutospytty on jätetty pois. Monien mielestä lie w202 C-kopan paras dieseli.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1025
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Mercedes-Benz E 320 T CDI Elegance*Leder*Navi*Xenon*Voll* , Estate car

Ei siinä ole jakoa kuin tuolla 270:llä. -00 on jo faceliftattu W210 mallisarjalainen, 320cdi on aina facelift.
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Hmm...

"Pakko" puuttua tähän(kin) topickiin.

Omia kokemuksia cdi:stä 200 tkm:n matkalta voin kertoa että on muuten uskomattoman luotettava kone. Kyseessä siis 220 cdi. Itse koneessa ei ole ollut mitään ongelmaa.

Ainoo ongelma tuossa on ollut, ja sen vuoksi matka katkesi (mutta kotiin nilkutin ja pidin rokulipäivän töistä) kun ahtimesta katkesi akseli. Se ahdin oli rempattu 3 kk ennen tuota sattumaa. Ahtimessa ei ollut ennen remppaa mitään vikaa, mutta aattelin että kannattaa ajoissa se pajalla käyttää. Vaihettiin laakerit ja tiivisteet... Mutta uskomn että se remppa juuri rikkoi tuon turpon..

Muita huomioita cdi:stä voin kertoa... Uskomaton kylmäkäynnistys :!: Tiiän ettei niin saa/ kannata tehdä, mutta n. 30 asteen pakkasesta käyntiin ilman lämmitystä.

Nyt siis mittarissa on 450 tkm. ja ei ole mitään ongelmia ollut.
Oikeestaan ainoo remontti koko autoon on ollut em. turpon vaihdon lisäksi takapyörän laakerien vaihdot. (onnistuu kotikonstein... lue vaikka mekasta).

Hyvä auto. Ei voi muuta sanoa :!: Kyseessä siis E220CDI
Tällä palstalla kehuteen paljon OM60X moottoreita. Totean vaan siihen, että itelläni OM603:n kanssa on ollut paljon enemmän ongelmia mitä 611:sta.

Niukka ruokainenhan tuo on tehoihinsa nähden.
Siitä ei minnekkään pääse.
Ja mitä tulee noihin cdi:n "kotikorjauksiin", niin kaikki ja ainoon testerin mitä tarviit, löytyy netistä ja hinta on alle 200 €.

Mutta niin "Mercedes-Benz E 320 T CDI Elegance*Leder*Navi*Xenon*Voll* , Estate car
"
Mitä oikein mietit :?:
Jos tuo on täysin kunnossa niin ainoo oikee vaihtoehto mitä kannattaa ostaa :!:
Voimaa on.. Ja lastutettuna ne 600 Nm väännöt. Sitä ei voi sanoin kuvata.
(lastutuksen myötä myös kulutus laskee).

Valitse tuo 320CDi, on mahtava auto!!
Sitä hankintaa et kadu :!:
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Minäkin himoitsen :-)

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Pakkohan tuohon on nyt puuttua. Omasta mielestä tyylikkäin mersun keula on tuo 2001 alkaen ollut C-malli jossa on kaadetun kahdeksikon muotoiset lamput.

Ja E:stä tietty 2002 alkaen -> w211.

Mutta tämä on oma mielipide. Olen kuullut väittämiä että 270 CDI on itseasiassa yhtä taloudellinen kuin 220:kin, mutta luonnollisesti tehokkaampi. Johtuu siitä että kone on optimaalisen kokoinen, ei liian pieni tai iso.

-Fantasos, E 270 T CDI A vm 2003 hakusessa.
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
mesenisti
Viestit: 91
Liittynyt: 02.2.2007 9:36
Paikkakunta: Vaasa

Mersua himoitsen

Viesti Kirjoittaja mesenisti »

Mercedes-Benz 300
Mercedes E300 TDT -98

tuollainen on ruotsin puolella haaparannassa myynnissa. ajettu oli n 175tkm.

Onko tuo kone nyt ihan eri kuin nois uusimmissa nuo CDI koneet?

Onko tuo mese luotettavampi kuin nuo uudet mallit? :shock:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Re: Mersua himoitsen

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

mesenisti kirjoitti:Mercedes-Benz 300
Mercedes E300 TDT -98

tuollainen on ruotsin puolella haaparannassa myynnissa. ajettu oli n 175tkm.

Onko tuo kone nyt ihan eri kuin nois uusimmissa nuo CDI koneet?

Onko tuo mese luotettavampi kuin nuo uudet mallit? :shock:
On eri kone kuin CDI-malleissa.

Tuossa on turbolla ja coolerilla varustettu OM606 mylly keulalla. Kohta Ari66 vastaa sulle että osta tuo - siinä on kuningasmoottori. Eli sähköhilppeillä varustettu 24-tappinen etukammiodiisselikone.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Mersua himoitsen

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

XUX63 kirjoitti:Kohta Ari66 vastaa sulle että osta tuo...
En kommentoi :D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

viewtopic.php?t=10639 lukaseppa tuoki
I drive an Opel. What's your excuse?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”