Lämmitettävä pissapojan letku pamahti poikki
Lämmitettävä pissapojan letku pamahti poikki
Aamulla toimi normaalisti, kun menin töihin. Iltapäivällä lähdin kotiin ja ajattelin pesaista tuulilasin. Ei tule vettä vaikka säiliössä sitä on. Ajattelin, että on jäänyt liian laihat nesteet säiliöön. Onneksi ei ole rapakeli, niin pääsin kotiin huoleti. Kotimatkalla ihmettelin, kun ei missään vaiheessa tule nestettä, vaikka säiliö oli varmasti ehtinyt lämmetä kierukoilla ja letkukin varmasti jo sulanut.
Kotona konepelti ylös ja kokeilemaan. Kyllähän sieltä nestesuihku tulee, nimittäin akun paikkeilta Putki poikki konepellin saranan juuressa:
http://i9.photobucket.com/albums/a92/ve ... putki3.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a92/ve ... aputki.jpg
Tarkasti tiiraamalla ei näyttäisi piuhat vielä menneen poikki, mutta onko turha yrittääkään korjata tuota letkua? Vaiko uutta kehiin? Sen vertaa en ole vielä tutkinut, onko kyseessä "Pesulaitteen letku lämmitettävä säiliöstä" (60 eur) vaiko "Pesulaitteen letku lämmitettävä oikea" (28 eur). Toivottavasti halvempi versio
P.S. Muistelisin tästä olleen juttua joskus jäykkäfoorumilla, joten heitin kyssärin sinnekin. Ekat kolme vastaustahan ovat siellä: käytä hakua. Katsotaan kummassa saadaan nopeammin asiallinen vastaus
Kotona konepelti ylös ja kokeilemaan. Kyllähän sieltä nestesuihku tulee, nimittäin akun paikkeilta Putki poikki konepellin saranan juuressa:
http://i9.photobucket.com/albums/a92/ve ... putki3.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a92/ve ... aputki.jpg
Tarkasti tiiraamalla ei näyttäisi piuhat vielä menneen poikki, mutta onko turha yrittääkään korjata tuota letkua? Vaiko uutta kehiin? Sen vertaa en ole vielä tutkinut, onko kyseessä "Pesulaitteen letku lämmitettävä säiliöstä" (60 eur) vaiko "Pesulaitteen letku lämmitettävä oikea" (28 eur). Toivottavasti halvempi versio
P.S. Muistelisin tästä olleen juttua joskus jäykkäfoorumilla, joten heitin kyssärin sinnekin. Ekat kolme vastaustahan ovat siellä: käytä hakua. Katsotaan kummassa saadaan nopeammin asiallinen vastaus
No joo, eipä tuota taida enää korjata jatkoskappaleella, kun on niin monesta kohtaa murtunut.dealer kirjoitti:Laita väliin messinkinen tai muovinen jatkokappale, onnistuu kyllä.
Se kalliimpi se on...
http://i9.photobucket.com/albums/a92/ve ... rtunut.jpg
Saattoi jopa murtua vasta siinä vaiheessa, kun avasin konepellin, jos oli putkeen jäätyneet nesteet sisälle..
Meinaatko muuten, että lämmityskin vielä pelaa, jos sen jollain ilveellä saa jatkettua jatkokappaleella?
Onko tuo muuten sen lämmityspiuhan päätevastus:
http://i9.photobucket.com/albums/a92/ve ... vastus.jpg
Vai onko joku nykinyt lämmityksen jo aikaa sitten veks
Lämmityksen pelaamiseen korjaus ei vaikuta, kunhan et katko kuvassa näkyviä johtoja.
Leikkele varovasti rikkinäiset osat pois ja jatka kahdella jatkokappaleella + letkua väliin.
Toisaalta, tuo lämmitys on yhtä tyhjän kanssa jos vähänkään viitsii huolehtia pesunesteen pakkasenkestosta, ja suuttimien lämmitys samoin - sillä on moni polttanut mersustaan ainakin konepellin...
Lienee alkuperäinen tuo päätekappale.
Leikkele varovasti rikkinäiset osat pois ja jatka kahdella jatkokappaleella + letkua väliin.
Toisaalta, tuo lämmitys on yhtä tyhjän kanssa jos vähänkään viitsii huolehtia pesunesteen pakkasenkestosta, ja suuttimien lämmitys samoin - sillä on moni polttanut mersustaan ainakin konepellin...
Lienee alkuperäinen tuo päätekappale.
Heh, nyt tehtiin sitten oikein reilusti pielavetinen korjaus, kun ei tarpeellisia jatkoskappaleita ollut varastossa
Ensin kääräisin alumiiniteippiä vuotokohdan ympärille ja lämmitin kuumailmapuhaltimella:
http://i9.photobucket.com/albums/a92/ve ... vaihe1.jpg
Ja sitten kietaisin Advancea (mitäs sitä parempaa teippiä hommaamaan..) ympärille ja taas lämmitys:
http://i9.photobucket.com/albums/a92/ve ... vaihe2.jpg
Ja ainakin ekalla kokeilulla homma toimi. Jonkin aikaa piti ruiskutella, jotta ilmat lähti putkista, mutta sitten ruiskutteli iloisesti tuulilasille. Jospa tuo kestäisi siihen saakka, kunnes saa virallisemman korjauksen tehtyä
Ensin kääräisin alumiiniteippiä vuotokohdan ympärille ja lämmitin kuumailmapuhaltimella:
http://i9.photobucket.com/albums/a92/ve ... vaihe1.jpg
Ja sitten kietaisin Advancea (mitäs sitä parempaa teippiä hommaamaan..) ympärille ja taas lämmitys:
http://i9.photobucket.com/albums/a92/ve ... vaihe2.jpg
Ja ainakin ekalla kokeilulla homma toimi. Jonkin aikaa piti ruiskutella, jotta ilmat lähti putkista, mutta sitten ruiskutteli iloisesti tuulilasille. Jospa tuo kestäisi siihen saakka, kunnes saa virallisemman korjauksen tehtyä
Ei näin, pojat, ei näin.
Ihme virityksiä.
Jos jotain korjataan teipillä, sen pitää olla VAPAHTAJATEIPPIÄ*.
Näin saadaan aina ja joka tapauksessa alkuperäistä kestävämpi tavara.
Sähkärinteippihän ei ole hyvää kuin ikkunoitten tummennuksessa.
* Vapahtajateippi = Jeesusteippi, Makkaiverteippi, ilmastointiteippi, roudarinteippi, avaruusteippi, teippi-lähtee-liima-jää-teippi, läpläpteippi
Ihme virityksiä.
Jos jotain korjataan teipillä, sen pitää olla VAPAHTAJATEIPPIÄ*.
Näin saadaan aina ja joka tapauksessa alkuperäistä kestävämpi tavara.
Sähkärinteippihän ei ole hyvää kuin ikkunoitten tummennuksessa.
* Vapahtajateippi = Jeesusteippi, Makkaiverteippi, ilmastointiteippi, roudarinteippi, avaruusteippi, teippi-lähtee-liima-jää-teippi, läpläpteippi
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Toi Vapahtajateippi on muuten hyvää, muuta niinkuin Sivonen toteaa niin teipilähtee-liima-jään pitää hyvin paikkansa näiden ikkunapesuaineiden kanssa. Noi vuodot kannnattaa korjata kunnolla eikä millään Jeesus teipillä.Sivonen kirjoitti:Ei näin, pojat, ei näin.
Ihme virityksiä.
Jos jotain korjataan teipillä, sen pitää olla VAPAHTAJATEIPPIÄ*.
Näin saadaan aina ja joka tapauksessa alkuperäistä kestävämpi tavara.
Sähkärinteippihän ei ole hyvää kuin ikkunoitten tummennuksessa.
* Vapahtajateippi = Jeesusteippi, Makkaiverteippi, ilmastointiteippi, roudarinteippi, avaruusteippi, teippi-lähtee-liima-jää-teippi, läpläpteippi
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Itse laitoin omaani vahvistettua muoviletkua tuohon taitokseen. Jatko on liitetty kahdella klemmarilla. Onhan se vähän jäykkä, kestää...
Mielessä kävi uusia nuo lämmitettävät letkut, mutta eipähän ainakaan tuolta syty oma auto palamaan....
Mielessä erään kertomus siitä, kuinka konepelti meinasi kyrvähtää noiden lämmitettävien härpäkkeiden vuoksi.
Mielessä kävi uusia nuo lämmitettävät letkut, mutta eipähän ainakaan tuolta syty oma auto palamaan....
Mielessä erään kertomus siitä, kuinka konepelti meinasi kyrvähtää noiden lämmitettävien härpäkkeiden vuoksi.
Kyllähän minä nimenomaan olisin Jerryteipillä (hah, etpäs tuota nimitystä muistanut ) sen laittanut, mutta kun ei mistään siihen hätään löytynyt ja lähin rautakauppa (Varastomarket) oli jo kiinni Eli piti tyytyä tuohon paskaan Advanceen. Scotch varmaan saattaisi oikeasti tuossa tilanteessa kestääkin, mutta mitäs sitä harrastelija ostamaan ammattilaisen välineitäSivonen kirjoitti:Ei näin, pojat, ei näin.
Ihme virityksiä.
Jos jotain korjataan teipillä, sen pitää olla VAPAHTAJATEIPPIÄ*.
Näin saadaan aina ja joka tapauksessa alkuperäistä kestävämpi tavara.
Sähkärinteippihän ei ole hyvää kuin ikkunoitten tummennuksessa.
* Vapahtajateippi = Jeesusteippi, Makkaiverteippi, ilmastointiteippi, roudarinteippi, avaruusteippi, teippi-lähtee-liima-jää-teippi, läpläpteippi
Musta jerryteippi on muuten erinomaista kaikenlaisten mustien putkien korjaamiseen. Joskus korjasin Primerasta imusarjalle tulevan putken, kun se oli lähes poikki (teräslankavahvistettua kuitenkin). Uusi olisi maksanut 500 mk, jerryteippirulla Kärkkäisellä 30 mk Ja hyvin kesti
Letku irti ja sitten pitäisi lähteä;joku muovikynsi sitä taitaa painaa konepeltiinveppe kirjoitti:Mites muuten tuon pissapojan suuttimen saa irti? Itsellä on kuskin puolen toinen suutin tukossa, ja pitäisi puhdistella.. Joskus neulalla sorkin ja alkoi roiskimaan silloin tällöin, mutta pitäisi saada oikeasti kuntoon. Tai vaikka vaihdettua uuteen
kiinni.
Nonni, korjasin sitten tuon KL:n "tavallisella" letkulla. Eli nailonvahvistettua muoviletkua 1.5 metriä. Näköjään kolmatta viikkoa kesti teippiviritys ja ties miten pitkän olisi kestänyt vielä.. Korjauskertomus (tarvitaanko tähänkin korjauskertomusta ) lisätty mekkaan:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... kun_vaihto
Jätin vielä lämmityksenkin toimimaan, vaikka yhden piuhan kuoressa oli jo hiukan sulamisen alkua Pitäähän sitä elämässä olla jännitystä Jos vaikka saisi videolle kuvattua liekehtivät pissapojan suuttimet
Viikonlopun saldo oli muutenkin mukava, kun tuli takapönttö vaihdettua ja vielä kurkistettua ASD:n magneettiventtiiliä. Näytti olevan sen verran ruosteettomat paikat, että sinne ehkä sen venttiilinkin melko helposti vaihtaa ilman katkenneita pultteja tms.
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... kun_vaihto
Jätin vielä lämmityksenkin toimimaan, vaikka yhden piuhan kuoressa oli jo hiukan sulamisen alkua Pitäähän sitä elämässä olla jännitystä Jos vaikka saisi videolle kuvattua liekehtivät pissapojan suuttimet
Viikonlopun saldo oli muutenkin mukava, kun tuli takapönttö vaihdettua ja vielä kurkistettua ASD:n magneettiventtiiliä. Näytti olevan sen verran ruosteettomat paikat, että sinne ehkä sen venttiilinkin melko helposti vaihtaa ilman katkenneita pultteja tms.
pizzapoika
Joo,heitin tuolla naapurissa tämän kysymyksen.Herkesi pissipoika kusemasta,oli irti haara kappaleesta,laitoin oikeen klemmarilla kiinni ,on ennen korjaantunu näin,mutta kun ei niin ei letku ei vuoda mistään,moottori pyörii,nestettä säiliössä,pyyhin automatiikka toimii,yritti kyllä ruikata oikeenpuolen suuttimesta,mikä auttaa,ei pitäs olla jäässäkään,suuttimia en oo vielä puhdistanu,säiliössä jonkun verran sakkaa,oisko apuja?
d.naeerok kirjoitti:EI MUUTEN KALAKATARässi66 kirjoitti:No eihän se tarttemalla tartte mitään, mutta kiva sitä kalkatusta on vähä vaimentaakkin jollai.
Saahan tommosta mattoa vaikka Biltemasta.
No nostimet nyt naputtaa kuitenkin? Jaa ei vai...
Mitens vinkuuko laturi tai vesipumppu? Siis ei...
Pakosarja tsupsuttaa? Kuulemma ei.
AHAA, startin solenoidin naksahtelu huumaa korvat ??
Ööh, vilkkurele tikittää 120db voimalla?
OK, älä laita jos et halua. (Vaimentaa myös konepellin kiinni lyönti rämäystä.)
Pro HVM