Ässä on nyt kotipihassa ja sinne jäi pajalle savut.
Alkuun vaikutti että niitä savuja jäi sinne vähän liikaakin, nimittäin ainoastaan 6 pyttyä savusi oikein kun ajelin seppäämöltä kotia.
Pajalla oli niin kiire että asiaa sovittiin selvitettävän myöhemmin, mutta eihän sitä kestä kenenkään täyspäisen pää ajella 6-pyttyisellä ässällä.
Alkoi mahdoton spekulaatio siitä, mikä on pimentänyt autosta 2 sylinteriä.
-Nostimet jumittaa
venttiilit eivät mene kiinni. Epätodennäköistä. Autosta mitattiin ohivuodot ennen venttiilijousten irrotusta -> kaikki ok. Eli tätä emme niele.
-Tulpat mykät
vaihto
ei vaikutusta.
-Alipaineletkuja irti? Yksi huohottimelle menevä oli
kiinni
ei vaikutusta.
Soittelin päivällä hätäseltään L-D:lle ja turistiin tilanteesta. Ei keksitty kuitenkaan mitään sen kummempaa, eli tutkimukset jatkuivat.
Lopulta oli pakko "iletä" vaivata foorumin ehkä pahinta läskipäätä, Dealeria.
Kysyin yyveellä "misä vika ku ei ässä toji"?
Minuutin päästä kävi komento sukeltaa pellin alle ja laittaa auto kuntoon.
No mie sukelsin ja korjasin auton.
Tulpanjohdot oli asianmukaisesti merkattu kun ne oli irrotettu. Laitoin ne samoille merkatuille paikoilleen kun vaihdoin tulpat. merkkausvaiheessa oli kuitenkin sattunut pikku kämmi; seiskan ja kasin piuhat olivat vaihtaneet paikkaa. Lie soinut pajalla puhelin juuri siinä vaiheessa, tai jokin muu on katkaissut asentajan ajatukset...
Muuten homma meni ihan nappiin, isot kiitokset ja kehut
Onkamon autolle. Voin suositella pajaa lämpimästi muillekin karjalan mersumiehille, pojilla tuntuu homma käyvän.
Tällaisia pikku hasardeja sattuu meille kaikille työssäkäyville ja -käymättömillekin, näistä ei toinna ottaa turhia paineita.
Ohjurinkumit vaihtuivat yhden työpäivän aikana, mikä on mielestäni tällaisen auton kyseessä ollessa hyvä saavutus. Hätäilty ei, eikä myöskään haaveiltu viikkoa.
Entiset "kumit"
pitää ilmoittaa Ms. Bakeliitti -kisaan, oli ne sen verran korppuna.
Jotta kollektiivinen kiitos syyllisille ja syyttömille. On se mukava ajella kikulirallia kun auto ei savuta.