Klappia ohjauksessa

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Klappia ohjauksessa

Viesti Kirjoittaja korhora »

Tänään tuli tyly tuomio mersun ohjauksen väljyyden poistoon simpukka uusittava ja uusi maksaa 2300 euroo. Autahan on 230 Te -91 ajettu 398Tkm.
Välys oli pienimpänä jo 100tkm sitten mutta nyt pikku hiljaa lisääntynyt. Elikkäs onko tosiaan niin että simpukalle eivoi muuta tehdä kuin vaihtaa uuteen? Perk.l. ku ottaa pattiin... :twisted:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

eikait sinne uutta tarvi laittaa?? jos klappia on silloinkin kun ratti on ääri asennossa niin sitten pitäisi saada kiristettyä
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jos klappi on jossain muualla kuin siinä hammaskehällä eli jossain simpukan sisällä niin kiristys ei välttämättä auta. Omassakin simpukassa on vissiin moista vikaa. Jos nykytilasta vielä pikkuisen kiristää, niin ohjaus menee tahmeaksi mutta klappi ei poistu.

Tietenkin aina kannattaa ensin testata se kiristys, niinkuin Terho neuvoi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Kiristelty on mutta ei muuta vaikutusta kuin ohjaus muuttuu tahmeaksi/jäykäksi ja klappi säilyy. Tämä simpukan vaihto suositus tuli paikallisesta merkkiliikkeestä. Vanhempi asentaja liikeessä kertoi purkaneensa pari simpukkaa mutta sanoi työn olevan "vähän" haastavampi eli suomeksi sanottuna v-mäinen melkein mahdoton. Sanoi myös että vaikka sen purkaa niin sen sanominen mitä sinne pitää vaihtaa niin sekin vaatii kuulemma aika professorin.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Ka. Sinulla näyttää olevan samanlainen kottero kuin oma (tuoreempi vaan). :D

Just just. Tervetuloa kerhoon. :( Onko tuossa muuta ohjaukseen liittyvää ongelmaa vaan vain pelkkä klappi? Omassa tuntuu ohjaus jotenkin äkkinäiseltä. Kulkee suht' suoraan mutta ohjausliikkeet pitää olla varovaisia, ettei tarvitse tehdä kovin paljon korjausliikkeitä. :D

Oletko ajatellut paljonko tuota simpukkaa on muuten kiristetty eli kuinka korkealla se pultti mutterin tasosta? Omaankaan ei ole monesti kajottu ennen minua ja pultti oli vain noin kolme milliä koholla. Liekö syynä tämän mallin imusarja ja vähäinen tila, että klappeja ei ole aiemmin säädetty pois. Tulee mieleen, olisiko simpukka paremmassa hapessa, jos sitä olisi pidetty paremmin säädöissään. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”