DIY venttiilijousipuristin

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

DIY venttiilijousipuristin

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Tulipa tuossa rakenneltua puristin. Isot pojat sano että tee se vinkasta ja vielä isommat että tilaa aito oikea jenkeistä halvalla. Noh luupää ku on ni tein sen sitte ite kiilateräksestä.

Tosin tuo viritys ei taida käydä muuhun kun tuohon 8 koneen kanteen mutta mitä pienistä :)

Kuva

Kuva
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Aika näppärä laite. Noihin mersun koneisiin ei taida käydä sellainen yksinkertaisempi versio mikä meillä on esim. kuplan kansien jousiin. Eli pylväsporakoneeseen tehty sellainen soppeli pää, sitten vaan liikuttelee kantta siinä alla sopivalle kohdalle ja kahvasta kääntämällä saa jousen painettua.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Muuten ihan jees, mutta entäs jos kansi on kiinni jossain, esim. moottorissa? :shock: :lol:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

HVM kirjoitti:Muuten ihan jees, mutta entäs jos kansi on kiinni jossain, esim. moottorissa? :shock: :lol:
Purattaa nokat ja pukit ensin eestä pois. :eec:
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:
HVM kirjoitti:Muuten ihan jees, mutta entäs jos kansi on kiinni jossain, esim. moottorissa? :shock: :lol:
Purattaa nokat ja pukit ensin eestä pois. :eec:
Ka sitäpä tässä mie vähän takaa ajelin, niinkun tiijätkin.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Hetkinen seis!

Tuleeko pahaa jälkeä kanteen? :shock: :shock:

Tuossa kun on tuo alaosa pulteilla kiinni kannessa. Vipua painettaessa nivelpiste pyrkii nousemaan ylöspäin ja pultteihin kohdistuu kova vetorasitus. Samalla pulttien vieressä oleva lattateräksen reuna painaa kantta vasten. Parempi ratkaisu jos vain onnistuu, olisi jatkaa nuita poikittaisia lattoja pulttien ohi, kuvassa oikealle päin. Näin tuon alaosan vipuvaikutus pultteihin olisi pienempi ja samalla kanteen kohdistuisi pienempi voima :!:
I drive an Opel. What's your excuse?
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Minull on vastaavanlainen mutta käytän kiinnityspisteinä kannen kierteitä ja pinnapultteja, adaptereita eri kierteisiin.Yhdellä poikki tapilla vaan vipu adapteriin. Mutta käytän sitä kannen pituusuunnassa ni ei tarvi kanttakaan kiinnittää, ei keiku mihnnekkää. Ja hyvin on toiminu eri merkkien kansis. Ainii, piirtopuikko jonka päässä tehokas magneetti on hyvä apuväline lukkojen irrotukses. Kyllä lähtee kakistelematta.
VALMET 5oo -69
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Juu pukit ja muut hilut purattaa pois eestä mutta tässä tapauksessa ne purettiin muutenkin pois. Niitä jatkopätkiä kannen toiseen reunaan mietin itekkin ettei noihin pukin kierteisiin kovin kovaa vääntöä olis tullu mutta pakkohan tuota oli kokeilla tuolleinkin eikä mitään jälkiä kanteen tullut. Täytyy testalla miten tuo häkkyrä toimii paikallaan olevassa kannessa vaikka nokan joutuu irrottamaan sillonkin.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”