Hänen 300 D Lang Limousine on muutaman päivän minulla ajossa - en sitä juuri käytä, mutta tänään käväisin kaupassa...
Auto on päällepäin siisti musta pitkä mersu, kilometrejä vasta 1100000 ja risat takana.
Istun autoon.
Kuljettajan penkki on käsittämättömän huono, itse en ajaisi tuolla penkillä istuen metriäkään jos olisi oma auto.
Auto lähtee nätisti käyntiin, mutta tyhjäkäynti tasaantuu vasta hetken kuluttua.
Valot päälle; hups, onpas himmeät mittarivalot, eikä kojelaudassa juuri muuta näykään...
Ja liikkeelle. Vaivattomasti lipuen mersu sujahtaa tielle, eikä kaasupolkimen asennolla ole väliä kiihtyvyyteen; vääntöä on tasaisen vähän painoit poljinta vähän tai paljon.
Auton tyylin huomioonottaen verkkainen meno ei haittaa yhtään, päinvastoin....
Kuoppaisella tiellä alustasta kuuluu hitaassa vauhdissa kolinaa ja rapinaa vähän joka murkasta; se häiritsee koska muutoin auto on erittäin hiljainen.
Jousitus on mielestäni turhan jäykkä; tällaiseen laivaan sopisi paremmin hieman keinahteleva pehmeä kyyti.
Kiihdytän nelosella noin kahdeksaankymppiin, niillä seutuvilla lakaa humiseva vapina; ilmeisesti kardaanin epätasapainoa.
Vaihdan viitosta päälle, ja Mersu näyttää parhaat puolensa; rauhallista, eleetöntä kulkua 100 mittarinopeudella....
Pyöränkulmissa voi olla jotain pientä; hieman joutuu ohjaamaan.
---------------------
Jos tämä olisi minun autoni, vaihtaisin etupenkit mahdollisimman pian parempiin, korjaisin alustan kolinat ja kardaanin,laittaisin pyöränkulmat kohdalleen, kunnostaisin mittarivalot, kiinnittäisin keulalla olevat 225 Boschit tukevammin .... ja hankkisin kesäksi isot kromivanteet levein renkain, madaltaisin alustaa jonkinverran ja tummentaisin sivulasit ja takalasin.

Kerrassaan mahtava auto !