Generator. Ei vaan Smog Air Pump

Vastaa Viestiin
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Generator. Ei vaan Smog Air Pump

Viesti Kirjoittaja dry »

Tarkempien tutkimusteni mukaan osa nimeltä "generator" on särki (tai pitää pahaa ääntä) :evil:
Mikähän tämä keneratori on suomeksi? Jotta osaisi metsästää oikeata osaa...
EPC:stäkään en löytänyt keneraattoria :? Kuullostaa kuitenkin sähköpuolen osalta :shock:
Viimeksi muokannut dry, 20.4.2007 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

no eikös tuo generator ole ihan suomeksi Laturi... ainakin hataran muistikuvan mukaan olisi mutta viisaammat korjaa jos muistikuva pettää :lol:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ist das eine "Laturi" im Finlaishe?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Generator = TASAvirtalaturi. Näitä ei ole varmaan käytetty mersuissakaan 60-luvun jälkeen.

Vaihtovirtalaturi = alternator

Näin siis engklannin kielestä käännettynä. Kermaaniaksi voipi generator tarkottaa ylleisestikki laturia :nocando:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Jahas, laturi - tiedossa siis onkelmia :(
Melitos kirjoitti:Generator = TASAvirtalaturi. Näitä ei ole varmaan käytetty mersuissakaan 60-luvun jälkeen.

Vaihtovirtalaturi = alternator

Näin siis engklannin kielestä käännettynä. Kermaaniaksi voipi generator tarkottaa ylleisestikki laturia :nocando:
Juu saksankielinen pdf se oli josta osan paikallistin. Eli alternatorilla löytyy varmaan EPC:stäkin.

KIITOS kaikille vastanneille :D

PS. Onko joku korjannut laturia koskaan :?:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

dry kirjoitti:PS. Onko joku korjannut laturia koskaan :?:
Joo. Hiilet+lataussäädin vaihtuu kahden ruuvin aukasulla yhtenä pakettina.
Jos tuo ei auta, niin kipase liikkeestä vaihtolaturi. Ei tuo perusteellisempi korjailu oikeen lyö leiville kotipajalla.
Pro HVM
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Rässi66 kirjoitti: Joo. Hiilet+lataussäädin vaihtuu kahden ruuvin aukasulla yhtenä pakettina.
Jos tuo ei auta, niin kipase liikkeestä vaihtolaturi. Ei tuo perusteellisempi korjailu oikeen lyö leiville kotipajalla.
Kiitos Rässi :D
Pitää ottaa laturi irti ja tutkia mikä :protest: siellä oikeen meluaa :idea:
Näyttääpä EPC:n mukaan siellä olevan muutama laakerikin - josko laakerit olisivat menneet kaput niinkuin hihnan apurullan laakerikin oli :?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Laturikauppaan mars. Vaihtolaturi kustantaa vähän toista sataa ja toimii kauan.
Latauksen säädin tosiaan on ainut mikä kannattaa uusia mikäli liukurenkaat on vielä terveet,(monesti ei)
Ääni tulee melko varmasti laakereista.Sitten kun niitä vaihtaa huomataan lisää korjattavaa jne,jne. Lopulta kun kuvittelee kunnostaneensa laturin, tulee diodeilla ikä täyteen.. :patteri: Äääh, hae vaihtolaturi! :lol:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

romu kirjoitti: Ääni tulee melko varmasti laakereista.Sitten kun niitä vaihtaa huomataan lisää korjattavaa jne,jne. Lopulta kun kuvittelee kunnostaneensa laturin, tulee diodeilla ikä täyteen.. :patteri: Äääh, hae vaihtolaturi! :lol:
Kuulostaa tutulle. Joskus tuossa aikoinaan vaihdoin orkkis boshiin laakerit kun alkoivat vinkumaan. Kestipä sitten noin 2kk kunnes jotain sähköistä meni rikki,varmaankin nuo Diodit.. Sen jälkeen en ole jaksanut niitä purkaa vaan hakenut uuden kaupasta.

Muutaman kerran tuon hilipaketin voi vaihtaa, mutta sitten tahtoo olla tosiaan ne liukurenkaatkin niin huonot että uudet hiilet eivät kestä montaa kuukautta..

Syksyllä ostin 124:seen laturin, olikohan satasen nurkilla Blue line 85A laturi, nähtävästi jotain bosheja jotka on kunnostettu.
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Kiitä luojaa ettei sinulla ole väyrystä, orggislaturin hinta kun taisi heilua tonnin hujakoilla :x
(nyt kun manasin, se varmaan hajoaa)
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Eipä sitten ollutkaan laturi, vaan auton kantakorttiinkin merkitty koodin 620, Air pollution control-systeemin pumppu, Smog Air Pump (liittynee pakokaasun takaisinkierrätykseen) :evil:

Kuva
Murheenkryyni


Kuva
M103.985:n räjäytyskuvassa ei moista ole, joten tulkitsin väärin sitä (pumppu on punaisen ympyrän kohdalla).


Kuva
Kierto on suljettu "joskus", tai ei ole ollut käytössä ollenkaan.


Mitäs tehdään? Suapiko ottaa pois :?: :shock:
Vai pitäiskö "korjata" turha osa :?: :?:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3660
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Pois vaan rohisemasta. 8)
Jos eivät ole tähänkään asti leimatehtaalla tulpatuista putkista valitelleet, niin eipä sitä mahdollisuutta "niille" kannata jättääkään. :huh:

Vakavasti puhuen, tuskinpa tuolla laitteella Ameriikan mantereen ulkopuolella muutenkaan on mitään virkaa. Saati tuollaisella tukitulla versiolla. :lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

JuMu S kirjoitti:Pois vaan rohisemasta. 8)
Periaatteessa kyllä mutta kun katselee tuota hihnan kiemurtelua niin on viisasta miettiä kuinka se järjestetään amputoinnin jälkeen :shock: :cry:

Heikki :shock:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

heikki5 kirjoitti:
Periaatteessa kyllä mutta kun katselee tuota hihnan kiemurtelua niin on viisasta miettiä kuinka se järjestetään amputoinnin jälkeen :shock: :cry:

Heikki :shock:
Ehkäpä jos sellaisen mallin hihnan jossa tuota pumppua ei ole :roll:
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

AM kirjoitti:
heikki5 kirjoitti:
Periaatteessa kyllä mutta kun katselee tuota hihnan kiemurtelua niin on viisasta miettiä kuinka se järjestetään amputoinnin jälkeen :shock: :cry:

Heikki :shock:
Ehkäpä jos sellaisen mallin hihnan jossa tuota pumppua ei ole :roll:
Ei pääse pelkällä hihnalla :? Jokunen laite alkaa pyörimään väärinpäin jos yksi rulla katoo zydeemistä :shock:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eikai se siitä muutu..hihna on vain pikkusen pidempi ja se pumppu on tuossa..öö.. no osaampa selittää :lol:
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

AM kirjoitti:Eikai se siitä muutu..hihna on vain pikkusen pidempi ja se pumppu on tuossa..öö.. no osaampa selittää :lol:
Tossa ylempänä on Dry:n kuva siitä.

Jos se nyt on tuon piirretyn kuvan mukaisesti järjestetty, ja jos se pumppu on tuossa vasemmassa yläkulmassa. Aika talkoot on ilman
lisärullaa järkätä.

Heikki 8)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Periaatteessa ei tarvitse hihnapyöriä lisätä. Voi olla, että joutuu vaihtamaan eri tukilevyn, johon välipyörä tulee kiinni. :( Luulisi kuitenkin, että tavallisia moottoreita on sen verran purussa, että mokoma löytyy.

Kuva
Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Just, se olikin noin väljästi asetettu. Ei tuossa kai sitten tarvita paljonkaan taiteilua, parempi niin :D

Heikki :D
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Hmm, yksi onkelma siis ratkaistu, mutta mitä kun sen pumpun ottaa pois :?: Nythän se on pyörinyt hihnan mukana, mutta en tiedä miten se on tulpattu, vai onko ollenkaan... :?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dry kirjoitti:Hmm, yksi onkelma siis ratkaistu, mutta mitä kun sen pumpun ottaa pois :?: Nythän se on pyörinyt hihnan mukana, mutta en tiedä miten se on tulpattu, vai onko ollenkaan... :?
Ei se koko aikaa pumppaa, ainoastaan kylmänä(?). Mie oon ajellu ässällä ilman pumpun hihna vaikka kuinka, kun ei viiti sitä tahallaan rikkoa. Pyörittelee vaan vähän välillä niin se on ikuinen. :idea:

Jostainhan se on ne pöhinänsä tähänkin asti pumpannut - jos on liitin kiinni pumpussa ja anturissa... :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”