-Tiivisteen uraan pyykkipulveria.
-Uraan pyykkinaru.
-Lasi "huulille" ja tempomaan narusta.
Kaikki eivät ole varmaan yhtä taitavia kuin minä, joten yhteisen edun nimissä kerätään nyt tietoa tästäkin aiheesta.

Selevä, eli nyt läks eukon kihartimesta piuha.Ville S. kirjoitti:ja on kestävämpää/liukkaampaa ja muutenkin helpompaa löytää kuin sopeva naru.Jarno.V kirjoitti:Sopiva sähköjohto esim. 2.5mm2 käy myös narun sijasta.
No ei nyt ihan niinkään. Entinen lasihan lähtee monottamalla, mutta uusi ei mene paikalleen monottamalla.Wireless kirjoitti:Olipa helppo homma
No tiivisteen puolesta minä tässä pelkäsinkin. Kiitos rohkaisusta, nyt ollaan seuraavalla kerralla viisaampia.Mika.T kirjoitti:Myö ollaan lasien vaihosa käytetty luikasteena vaseliiniä.Varovaisena saapi olla ettei sotke sisustaa ko. moskalla.
SAmalla saapi vähän ruostesuojausta lasin ympärille. Ainakin toistaiseksi tiivisteetkin on kestäneet.
Voi harmi kun tuli myöhässä tämä hirmusen hyvä vinkki!Iso-Jukka kirjoitti:oliskai sen lasin voinu tunkata sillä king kong koon näyttelyesineellä paikalleen? ja myyny lippuja näytökseen:)
Ainakaan Ladan akkunassa se kiilalista ai vaikuta siihen koriin kiinnittyvään uraan hevon herttasta. Lasin saa irti ja paikalleen vaikka se on siinä tiivisteessä paikallaan. Minä otin lasia vaihtaessa tiivisteen kiiloineen vanhasta lasista uuteen ja nyppäsin muovitetun pyykkinarun avulla paikalleen, liukasteeksi mäntysuopaa.eki kirjoitti:Onpa tuo joskus mietityttänyt, jotta millainen on asennusjärjestys sellaisen lasin kanssa, minkä tiivisteessä on tuo kiila?
Jotta tuleeko se kiila laitettavaksi ennen vai jälkeen, kun lasi on saatu halkaistuksi koriin asennellessa?
Uskon joka sanan, mutta sitä en usko, että minä olisin saanut akkunaruudun paikoilleen ilman liukasteita.Jaakko Parantainen kirjoitti:No kaipa itteään vois lasisepäksi kutsuakun noita töikseni olen 15 vuotta asennellut
Ei meillä ainakaan mitään rasvoja ole koskaan käytetty,kyllä ne sinne ilmankin uppoaa kun käyttää lempeää avokämmentä,noissa vanhemmissa autoissa kylläkin kannattaa laittaa oikea tuulilasimassa sinne korin ja kumin väliin niin ei tarvitse jälkikäteen kittailla vuotavaa lasia lasin ja kumin väliin on helppo jälkikäteenkin ruutata.
Silikoni ei kuulu sitten tuonne![]()