Miksikö ilmansuodatin tukkeutuu niin nopeasti?

Niin ja ajan oloon (eikä siihen mene kuin mersu täyttää 6 kuukautta) mersu alkaa pärjäämään "viivalla" aina vain volvoa paremmin. Ja syykin on selväaudimies kirjoitti:Oisko syynä savutukseen ilmansuodatin? Volvojahan ei tarvii huoltaaNiihin vaan vaihdetaan uusi moottori / sylinterikansi D6 ja alipainepumppuja D5.
![]()
Miksikö ilmansuodatin tukkeutuu niin nopeasti?Moottorin huohotin menee sinne ja nehän huohottaa......
Kerroppa audimies, onko tämä nyt mutua, ot:ta vaiko rautaista faktaa, joka perustuu asiantuntemukseen näiden osalta.audimies kirjoitti:Oisko syynä savutukseen ilmansuodatin? Volvojahan ei tarvii huoltaajne jne...
Ei kai mitäänTomaatti II kirjoitti:Mitä ihimettä täälä savutahan?
D5 alipainepumppuaudimies kirjoitti: Alipainepumppun heitin vaan muistista , kun kuunnetelee noita v70:ä niin kolinan kuulee kauaksi.Aiheuttaako se savua niin jokainen voi miettiä tarviiko turbodieselmoottori alipainetta?
Hyvinhän tuo nukutti. Ajattelin, että tänne olisi yön aikana enemmänkin tullut tekstiä, mutta kelpaa näinkin.kilander kirjoitti:Audimees osaa provoamisen,ja volvon ystävät menettää yöunensa![]()
![]()
Löysin eräästä toisesta topikista tähän sopivaa tekstiäHVM kirjoitti: Onnea uudelle, hyväkuntoiselle, tehokkaalle, varustellulle, edustavalle..jne. ja ennen kaikkea kiiltävälle autolle!![]()
Rehellisyyden nimissä on todettava että tämä 850 muutti käsitykseni Volvosta päälaelleen, hyviä pelejä.Aikaisemmat kokemukset ovat tosin niinkin läheltä kuin 244-sarjasta.
![]()
Ps. Kuten jo sanoinkin niin olisin ostanut sen itse ellet sinä olisi sitä lunastanut. Aina se hyvä auto pihaan mahtuu, vaikka sitten Volvokin.
Onko tässä nyt pieni asiavirhe? Onko joskus valmistettu transportteria 6 sylinterisellä moottorilla? LT mallit oli 6 sylinterisiä, myös meillä oli sellainen joskus 80 luvun lopussa.audimies kirjoitti:jännää tässä on se että sama moottori portterissa ei savuta ja 700:sen nokalla savuttaa? Tosin volvo on ottanut moottorista hieman tehoja ennemmän , kuin volkkari.
On siinä havaittavissa savua. HUOMTomaatti II kirjoitti:HetkinenEikös tuossa Papin avatteressa olekin aavistus savua ilmassa
![]()
![]()
Nyt taitaa olla niin, että ei ole automerkillä enää mitään tekemistä asian kanssa.
Niin, en edelleenkään ole moittinut Volvoja huonoiksi autoiksi, allekirjoitan vanhan lausuntoni täysin.Harju kirjoitti:Löysin eräästä toisesta topikista tähän sopivaa tekstiäHVM kirjoitti: Onnea uudelle, hyväkuntoiselle, tehokkaalle, varustellulle, edustavalle..jne. ja ennen kaikkea kiiltävälle autolle!![]()
Rehellisyyden nimissä on todettava että tämä 850 muutti käsitykseni Volvosta päälaelleen, hyviä pelejä.Aikaisemmat kokemukset ovat tosin niinkin läheltä kuin 244-sarjasta.
![]()
Ps. Kuten jo sanoinkin niin olisin ostanut sen itse ellet sinä olisi sitä lunastanut. Aina se hyvä auto pihaan mahtuu, vaikka sitten Volvokin.
En minä sitä meinannu että oisit moittinu, vaan että likellä oli ettei sinustakin tullut sekopäinen savuttavalla volvolla kaahaava kiireinen yrittäjäHVM kirjoitti:Niin, en edelleenkään ole moittinut Volvoja huonoiksi autoiksi, allekirjoitan vanhan lausuntoni täysin.Harju kirjoitti:Löysin eräästä toisesta topikista tähän sopivaa tekstiäHVM kirjoitti: Onnea uudelle, hyväkuntoiselle, tehokkaalle, varustellulle, edustavalle..jne. ja ennen kaikkea kiiltävälle autolle!![]()
![]()
Ps. Kuten jo sanoinkin niin olisin ostanut sen itse ellet sinä olisi sitä lunastanut. Aina se hyvä auto pihaan mahtuu, vaikka sitten Volvokin.![]()
Mutta tämä taas ei poissulje sitä, ettenkö voisi tiedustella miksi ne savuttavat.Enhän minä ole moittinut Volvoja sanallakaan.
Tai sitten joku on ymmärtänyt epäselvän kysymykseni väärin.
Selityksistä en tiedä ,mutta Olen kirjoittanut tai luullut että D6 on vanhempi 6.sylinterinen ja (D5) on tämä 850 ja V70 malleissa oleva?Pappi kirjoitti:
Selitykseksi ei kelpaa enää se, että "menin sekaisin mallimerkinnöissä"?