jarruttaessa mittarit sammuu

Vastaa Viestiin
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

jarruttaessa mittarit sammuu

Viesti Kirjoittaja piippu »

Voi &!pr%?£$|§ :ttu: Mikäs se olisikaan tämmöinen vika kun satasen vauhdista jarruttaa niin samalla mittarit (kaikki) sammuu ja ABS / ASR vikavalot jää palamaan, mutta auto ei mene hätäkäytölle? Tämä toistui / poistui 10km matkalla 3 kertaa (poistui sammuttamalla auton) ja ollut koko historian ajan sellaista häikkää että tuon viissatasen sähköinen nopeusmittari ei aina muista tulla mukaan kun pysähtymisen jälkeen jatkaa matkustamista vaan pompahtaa mukaan noin 40-50km/h kohdilla :roll: (kus see kuradi nopeusmittarin anturi on?)



ps. taustaani tuntemattomille kerron että ei ole mikään johtovika, kaasuläppä, ohjainlaite, laatikon asentotunnistin, nokkaketju, virranjakajat eikä jarrupalat yms. yms. ja jarruvalokatkaisijakin vaihdettu noin 5tkm sitten eikä muutkaan "normaalit" E500E:n viat tule tässätapauksessa kysymykseen koska ne KAIKKI on jo korjattu :!: tämä vika on jotain uutta ja ennenkokematonta :roll: nim. jonkinsortin alan pioneeri ja 13t€ viissatasta "huoltanut"


EDIT. Siis autohan on tietenkin tuo allekirjoituksen -94 W124 E500
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29421
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

sähköinen nopeusmittari ei aina muista tulla mukaan kun pysähtymisen jälkeen jatkaa matkustamista vaan pompahtaa mukaan noin 40-50km/h kohdilla
Laita vaikkapa sähköjohdon kuoresta suojus siihen tappiin johon neula lepoasennossaan vastaa, josko kyse olisi vaan magnetisoitumisesta.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ahaa :idea: tuossakin voi olla ajatusta, mutta, en sitten millään tohtisi alata vääntämään sitä lasia mittarin edestä pois! Nimittäin vanhaan ratsuuni -> 200D -86 tuon tein ja lasi paloiksi :?

Mutta tuo ei ole kuin mahdollinen ratkaisu siihen neulan jumittamiseen. Mistähän aloittais tuon koko mittarin hyytymisen jarrutuksen yhteydessä selvittämisen (ensimmäisellä kerralla kun pimeni, teki se sen useamman kerran samalla kun painoi jarrua, jonkajälkeen sammutin ja taas kun polkaisi niin mittarit pimeni vain siksiaikaa kun jarrua painoin)

Voi näitä mun murheita :shout: :ttu: :supersad: menis joskus vaikka rengas puhki tai repeis jousikuppi irti, tai tulis edes pohjaan puolen-neliön reikä, niin sais kerrankin tehdä jotain normaalia korjausta tai huoltoa, muttakun ei, en edes muista milloin autoissani olisi ollut jotain "normaalia" vikaa
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2342
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Mikäs se olisikaan tämmöinen vika kun satasen vauhdista jarruttaa niin samalla mittarit (kaikki) sammuu ja ABS / ASR vikavalot jää palamaan, mutta auto ei mene hätäkäytölle? Tämä toistui / poistui 10km matkalla 3 kertaa (poistui sammuttamalla auton) ja ollut koko historian ajan sellaista häikkää että tuon viissatasen sähköinen nopeusmittari ei aina muista tulla mukaan kun pysähtymisen jälkeen jatkaa matkustamista vaan pompahtaa mukaan noin 40-50km/h kohdilla Rolling Eyes (kus see kuradi nopeusmittarin anturi on?)

Spiromeetrin andur on juba kolm.Vata käikukast vasakult polelt sel peab olema kaks kom koht ei oska üelda. :roll:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

piippu kirjoitti:Ahaa :idea: tuossakin voi olla ajatusta, mutta, en sitten millään tohtisi alata vääntämään sitä lasia mittarin edestä pois! Nimittäin vanhaan ratsuuni -> 200D -86 tuon tein ja lasi paloiksi :?
Eipä sitä lasia siitä kai ehjänä irti saakaan. Mittaristo irti ja takapuolelta purkaen nopeusmittari irti.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Tuota.. Seuraappa ensi kerralla (jos et ehtinyt katsoa) sammuuko esim. keskikonsolin valot ym?

Koska mittaritkin kaikki menee pimeäksi ja jarrut ym pois, niin viittaa vika monitoimireleeseen, koska kaikki nuo tulee sen takaa.

Toki voi olla mikä tahansa muukin, mutta jostain lähdettävä purkamaan. Jos ei tuo osottaudu viaksi, niin katsotaan lisää.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

cdi kirjoitti: Spiromeetrin andur on juba kolm.Vata käikukast vasakult polelt sel peab olema kaks kom koht ei oska üelda. :roll:
Mine munni :D Hetken jo luulin että kaikki nopeustieto tulee vain boxilta sähköisesti, mutta täytyy tutkia tuokin vaihtoehto!
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

pt kirjoitti:Tuota.. Seuraappa ensi kerralla (jos et ehtinyt katsoa) sammuuko esim. keskikonsolin valot ym?

Koska mittaritkin kaikki menee pimeäksi ja jarrut ym pois, niin viittaa vika monitoimireleeseen, koska kaikki nuo tulee sen takaa.

Toki voi olla mikä tahansa muukin, mutta jostain lähdettävä purkamaan. Jos ei tuo osottaudu viaksi, niin katsotaan lisää.
No tuohan on kyllä ihan ensimmäisenä tutkittava-> onhan tuossa ollut sitä satunnaista vilkkujen katoamistakin, tosin vika ollut poissa jo monta kuukautta......kuinka tarkistan monitoimireleen, ts. voiko sitä jotenkin helposti mittailla? :oops:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

piippu kirjoitti:
pt kirjoitti:Tuota.. Seuraappa ensi kerralla (jos et ehtinyt katsoa) sammuuko esim. keskikonsolin valot ym?

Koska mittaritkin kaikki menee pimeäksi ja jarrut ym pois, niin viittaa vika monitoimireleeseen, koska kaikki nuo tulee sen takaa.

Toki voi olla mikä tahansa muukin, mutta jostain lähdettävä purkamaan. Jos ei tuo osottaudu viaksi, niin katsotaan lisää.
No tuohan on kyllä ihan ensimmäisenä tutkittava-> onhan tuossa ollut sitä satunnaista vilkkujen katoamistakin, tosin vika ollut poissa jo monta kuukautta......kuinka tarkistan monitoimireleen, ts. voiko sitä jotenkin helposti mittailla? :oops:
En itse ole sitä mittaillut sen enempää, koska tuon "temppuillessa" oli omassa syypäänä huono sulake, eli se metalli oli painunut hatun läpi, eikä rele saanut tarpeeksi sähköä vetääkseen.

Toki tuossa huonoa satunnaisuus viassa, eli jos kokeilee jostain toisesta autosta osaa, niin ei heti taida selvitä toimiiko vai ei.

Osa ei sinällään ihmeitä tainnut maksaa, kun sitä kysyin varmuuden vuoksi. Jonkun kympin oli hintaa.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Nyt vasta vika palasi 8) Elikkä sammuu tosiaan keskikonsolin valotkin ja katossa ne turvavyön merkkivalot alkoi vilkkumaan niinkuin olisi just startattu :roll: samalla mittariston takaa kuuluu semmoista releen "pärinää" kun vika on päällä (elikkä jarru painettuna)

Joten olisko se nyt sitten se monitoimirele ensimmäisenä hankintalistalla koska sulakkeet on ainakin hyvässä kunnossa?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

On monitoimirele syynä. Pitää pärinää,koska ei pysy vetäneenä ja menee päälle pois

Kokeileppa ensin vaihtaa kaikki sulakkeet,koka releen vetäminen loppuu,koska ei saa tarpeeksi sähköä.Tai sitten jossain huono
sähköliitos muuallakin ja jää sähköä sinne. Voi toki olla itse relekkin sisältä rikki esim huono liitos.
W124 500E
W903 316cdi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”