E500 & magneettiventtiilit (nyt se muka TOIMII)
E500 & magneettiventtiilit (nyt se muka TOIMII)
Mitä mieltä arvon raati on väittämästäni että närhenmunien yläosat missä magnettiventtiilit liikkuvat olisivat vaihtokelpoisia keskenään manuaali ilmastointi malleissa?
Perustelu oudolle tarpeelle: yksi kaunis(kuuma) kesäpäivä ajelin 70km kuumaa puhaltavalla viissatkulla ja jostain kumman syystä mieleen ruppesi hiipimään ajatus magneettiventtiilien uusimisesta, koska paneeli on jo vaihdettu ilman vaikutusta. Mutta hiki vaan lisääntyi käytyäni paikallisen "vehon" varaosa tiskillä kuullessani venttiilien maksavan tuohon minun rungonnumerolliseen 1060€ kun muihin manuaali ilmastointi W124 malleihin noin 230€
Niin nyt mieleen hiipii katala ajatus hankkia tuo halvempi venttiilihässäkkä ja vaihtaa siitä tuo venttiiliosuus, vai onkohan noissa kiinnitys yms. jotain eroja ettei vahingossakaan sovi yhteen
Niin ja päällepäinhän nuo ovat aivan samannäköisiä kuin muutkin kakkosnelosen venttiilit, mutta pohjassa voi olla jotain eroa (ahdas paikka, ei pääse irroittamatta varmistamaan)
Perustelu oudolle tarpeelle: yksi kaunis(kuuma) kesäpäivä ajelin 70km kuumaa puhaltavalla viissatkulla ja jostain kumman syystä mieleen ruppesi hiipimään ajatus magneettiventtiilien uusimisesta, koska paneeli on jo vaihdettu ilman vaikutusta. Mutta hiki vaan lisääntyi käytyäni paikallisen "vehon" varaosa tiskillä kuullessani venttiilien maksavan tuohon minun rungonnumerolliseen 1060€ kun muihin manuaali ilmastointi W124 malleihin noin 230€
Niin nyt mieleen hiipii katala ajatus hankkia tuo halvempi venttiilihässäkkä ja vaihtaa siitä tuo venttiiliosuus, vai onkohan noissa kiinnitys yms. jotain eroja ettei vahingossakaan sovi yhteen
Niin ja päällepäinhän nuo ovat aivan samannäköisiä kuin muutkin kakkosnelosen venttiilit, mutta pohjassa voi olla jotain eroa (ahdas paikka, ei pääse irroittamatta varmistamaan)
Viimeksi muokannut piippu, 13.9.2007 19:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Re: E500 & närhenmunat
Ota niitä kuvia niin vertaillaan.... Minä myyn sulle ne munat 70€:lla jos passaa...piippu kirjoitti:Mitä mieltä arvon raati on väittämästäni että närhenmunien yläosat missä magnettiventtiilit liikkuvat olisivat vaihtokelpoisia keskenään manuaali ilmastointi malleissa?
Perustelu oudolle tarpeelle: yksi kaunis(kuuma) kesäpäivä ajelin 70km kuumaa puhaltavalla viissatkulla ja jostain kumman syystä mieleen ruppesi hiipimään ajatus magneettiventtiilien uusimisesta, koska paneeli on jo vaihdettu ilman vaikutusta. Mutta hiki vaan lisääntyi käytyäni paikallisen "vehon" varaosa tiskillä kuullessani venttiilien maksavan tuohon minun rungonnumerolliseen 1060€ kun muihin manuaali ilmastointi W124 malleihin noin 230€
Niin nyt mieleen hiipii katala ajatus hankkia tuo halvempi venttiilihässäkkä ja vaihtaa siitä tuo venttiiliosuus, vai onkohan noissa kiinnitys yms. jotain eroja ettei vahingossakaan sovi yhteen
Niin ja päällepäinhän nuo ovat aivan samannäköisiä kuin muutkin kakkosnelosen venttiilit, mutta pohjassa voi olla jotain eroa (ahdas paikka, ei pääse irroittamatta varmistamaan)
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Se kuivain olis mulla maanantaina
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
EEeeeiii ei voi olla totta että tuo ennemminkin vaivannut mutta unohdettu vaiva palasi kun sain ilmastoinnin täytettyä, elikkä mikä on se semmoinen vika että paikallaan käytellen tai ALLE 50km/h ajaen puhaltaa kylmää niinkuin pitääkin mutta, nostanpa nopeuden tuosta yli niin alkaa puhaltamaan kuskinpuolelle lämmintä samalla lämpenee hieman puhallus muuallakin pysyen kuitenkin kylmänä
Eihän tuallaasta ookkaan, muuta silti mulla on
ps. paneeli vaihdettu (on se versio mitä ei pysty ilman kirvestä/lekaa avaamaan) "närhenmunia" putsailtu (uudet maksaa 5 X normi W124 ilmastointi "närhenmunien" verran)
Eihän tuallaasta ookkaan, muuta silti mulla on
ps. paneeli vaihdettu (on se versio mitä ei pysty ilman kirvestä/lekaa avaamaan) "närhenmunia" putsailtu (uudet maksaa 5 X normi W124 ilmastointi "närhenmunien" verran)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Päivitystä tähänkin ongelmaan
Nythän tuo tykkäsi tehdä niin että. Otti ja vaihtoi per***es puolta elikkä nyt puhaltaa apukuskin puolelle kokoajan kuumaa, mutta kuskinpuolelle tulee hienosti kylmää ja säätökin pelaa Mikä tuata lossia vaivaa, ei ainakaan pitäis olla närhenmunista enää kiinni.....vai?
Niin, piti vielä tiedustella että onko ulkolämpömittari yhteydessä manuaali-ilmastoinnin toimintaan vai ei ???? Nimittäin tuo ei ole näyttänyt mitään järkevää koko historian aikana!
Nythän tuo tykkäsi tehdä niin että. Otti ja vaihtoi per***es puolta elikkä nyt puhaltaa apukuskin puolelle kokoajan kuumaa, mutta kuskinpuolelle tulee hienosti kylmää ja säätökin pelaa Mikä tuata lossia vaivaa, ei ainakaan pitäis olla närhenmunista enää kiinni.....vai?
Niin, piti vielä tiedustella että onko ulkolämpömittari yhteydessä manuaali-ilmastoinnin toimintaan vai ei ???? Nimittäin tuo ei ole näyttänyt mitään järkevää koko historian aikana!
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Ja taas päivitystä-> yhdenkerran olen onnistunut saamaan molemmiltapuolilta kylmää yhtäaikaa tätä iloa kesti ruhtinaalliset 2min (siis alkoi toimia kuuluvan "tömähdyksen" saattelemana ja puhallusvoimakkuuskin tuplaantui vaikka mihinkään ei koskettu) joten oisko siellä jotain alipaineläppiä hieman toimettomana, tai oikeastaan pitäis kysyä että mistä niille läpille menee alipaine (onko joku "keskus" putki josta voisi mitata vuodot tjms.?)
Tosin tätä teoriaa EI tue se että tänään oikein jaksoin viritellä magneettiventtiilien ja 3napaisen liittimen väliin hienon LED valo paneelin ja totesin että alkuun kaikki niinkuin pitääkin, mutta noin 3min ajonjälkeen pudotti apukuskin puolen pois (valo sammui oikealta) ja tätä ei saanut mukaan muutenkuin ottamalla ilmastointi pois ja lämmöt täysille muutamaksi sekunniksi, jonkajälkeen jäähdytyksen palautettua molemmatpuolet toimii taas sen 1-2min
Ja vielä, ettei olisi liian yksinkertaista, niin viimeaikoina tehnyt muutaman kerran senkin että vaihtaa tosiaan puolta tuo vika-> saattaa kesken ajon alata puhaltamaa kuskinpuolelle kuumaa ja apukuskille kylmää ja taas kohta toisinpäin
ps. Edellisen kirjoituksen kysymys ulkolämpömittarin yhteydestä ilmastoinnin toimintaan on edelleen voimassa
Tosin tätä teoriaa EI tue se että tänään oikein jaksoin viritellä magneettiventtiilien ja 3napaisen liittimen väliin hienon LED valo paneelin ja totesin että alkuun kaikki niinkuin pitääkin, mutta noin 3min ajonjälkeen pudotti apukuskin puolen pois (valo sammui oikealta) ja tätä ei saanut mukaan muutenkuin ottamalla ilmastointi pois ja lämmöt täysille muutamaksi sekunniksi, jonkajälkeen jäähdytyksen palautettua molemmatpuolet toimii taas sen 1-2min
Ja vielä, ettei olisi liian yksinkertaista, niin viimeaikoina tehnyt muutaman kerran senkin että vaihtaa tosiaan puolta tuo vika-> saattaa kesken ajon alata puhaltamaa kuskinpuolelle kuumaa ja apukuskille kylmää ja taas kohta toisinpäin
ps. Edellisen kirjoituksen kysymys ulkolämpömittarin yhteydestä ilmastoinnin toimintaan on edelleen voimassa
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Taas päivitystä tilanteeseen (ja päivitän tätä niinkauan että saan bannit koko foorumille tai joku jaksaa vastata )
Hajotanko mahdollisesti ehjän magneettiventtiilin tai säätöpaneelin jos annan mag.vent. suoraan 12V (liitin irroitettuna) todetakseni venttiilien mahdollisen vuodon?
Jälleen vaivasin vehoa ja KL-varaosia joutavilla mag.vent. hintatiedusteluilla todeten hintojen nousseen (veho= 1080€ ja KL= 1060€) Molemmissa meinasivat että ihan saman näköiset "kulkuset" kuin muissakin W124 E-malleissa jotka maksaa sitten vain sen 400€ mutta ei se niin kyllä mene, numeronkaan puolesta, ja numero on 0018300784 (vissiin jotain kirjaimia eteen, mutta en tiedä mitä )
Hajotanko mahdollisesti ehjän magneettiventtiilin tai säätöpaneelin jos annan mag.vent. suoraan 12V (liitin irroitettuna) todetakseni venttiilien mahdollisen vuodon?
Jälleen vaivasin vehoa ja KL-varaosia joutavilla mag.vent. hintatiedusteluilla todeten hintojen nousseen (veho= 1080€ ja KL= 1060€) Molemmissa meinasivat että ihan saman näköiset "kulkuset" kuin muissakin W124 E-malleissa jotka maksaa sitten vain sen 400€ mutta ei se niin kyllä mene, numeronkaan puolesta, ja numero on 0018300784 (vissiin jotain kirjaimia eteen, mutta en tiedä mitä )
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ei hajoo, jos annat sitä virtasta sinne kulukusten puolelle.
Kolminapainen liitin ja olikos keskelle virtasta ja reunoille maita.
Kolminapainen liitin ja olikos keskelle virtasta ja reunoille maita.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Väliaika katsaus:
Kulkusille koitin antaa suoraavirtaa. Tulos oli, kuskinpuolen "mollukka" otti ja päästi savut muutaman minuutin käyttelyn jälkeen, kuntaas oikeapuoli pelasi jotenkuten!
Paneelilta tuleviin johtoihin oli samanaikaisesti kytkettynä itsetehty "extra rohee mittalaite™ " ja näyttäis että paneeli kyllä ohjaa niinkuin pitääkin, tai mitänyt ohjauksesta voi puhua koska kuumana päivänä lämmityslaitteesta lykkää tulikuumaa ja sisälämpö +30 paremmallapuolella-> molemmat lamput paloi iloisesti (siis liittimen ollessa mag.venttiilissä kiinni sammui kuljettajanpuolen valo muutaman km ajonjälkeen) ja siirryttäessä kuumallepuolelle napsun yli (pakkosyöttö) sammui molemmat lamput !
Elikkä yhteenvetona: Paneeli kunnossa, mag.vent heikolla hapella (tätä tukee myös se että näytti ennen koetta vastukseksi kulj.puoli ~12 Ohm ja apukulj. ~16 Ohm kuntaas kuulemma uusissa vastus on 26-27 Ohm ja eikös tuo pitäis tulkita nyt niin että virta oikaisee vastusvyyhdin puolestavälistä pienetäen vastusta ja siten toiminta väärää )
Kulkusille koitin antaa suoraavirtaa. Tulos oli, kuskinpuolen "mollukka" otti ja päästi savut muutaman minuutin käyttelyn jälkeen, kuntaas oikeapuoli pelasi jotenkuten!
Paneelilta tuleviin johtoihin oli samanaikaisesti kytkettynä itsetehty "extra rohee mittalaite™ " ja näyttäis että paneeli kyllä ohjaa niinkuin pitääkin, tai mitänyt ohjauksesta voi puhua koska kuumana päivänä lämmityslaitteesta lykkää tulikuumaa ja sisälämpö +30 paremmallapuolella-> molemmat lamput paloi iloisesti (siis liittimen ollessa mag.venttiilissä kiinni sammui kuljettajanpuolen valo muutaman km ajonjälkeen) ja siirryttäessä kuumallepuolelle napsun yli (pakkosyöttö) sammui molemmat lamput !
Elikkä yhteenvetona: Paneeli kunnossa, mag.vent heikolla hapella (tätä tukee myös se että näytti ennen koetta vastukseksi kulj.puoli ~12 Ohm ja apukulj. ~16 Ohm kuntaas kuulemma uusissa vastus on 26-27 Ohm ja eikös tuo pitäis tulkita nyt niin että virta oikaisee vastusvyyhdin puolestavälistä pienetäen vastusta ja siten toiminta väärää )
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Oiskohan vastaavasta komponetista kysymys minkä kanssa Kaapo tappeli aiemmin:
viewtopic.php?t=7952&highlightKaapo kirjoitti:No niin, koeajo työmatkan merkeissä kahteen suuntaan on tehty. Suureksi iloksi ja ratkiriemuksi on todettava, että boksi pelaa kuin Einsteinin ajatus - kummallekin puolelle tulee omanlaistaan ilmaa rullien asennon mukaan ja sisälämpötila pysyy tasaisena eli säädettynä.
Aikaisemminhan kuski sai joko täyskylmää tai täyskuumaa ilman välimuotoja ja repsikka sitten mitä sattuu, kuskin rullan asennosta riippuen.
Hikikarpaloita pyyhkien ja yllättäen tiukaksimuuttunutta kaulusta kiskoen luin tuon läpi, mutta toisella sivulla oli Kaapon kommentti "ei ole W124:ssa tommosta boxia" huhheikki5 kirjoitti:Oiskohan vastaavasta komponetista kysymys minkä kanssa Kaapo tappeli aiemmin:
viewtopic.php?t=7952&highlightKaapo kirjoitti:No niin, koeajo työmatkan merkeissä kahteen suuntaan on tehty. Suureksi iloksi ja ratkiriemuksi on todettava, että boksi pelaa kuin Einsteinin ajatus - kummallekin puolelle tulee omanlaistaan ilmaa rullien asennon mukaan ja sisälämpötila pysyy tasaisena eli säädettynä.
Aikaisemminhan kuski sai joko täyskylmää tai täyskuumaa ilman välimuotoja ja repsikka sitten mitä sattuu, kuskin rullan asennosta riippuen.
Mutta tietämättömyydestäni johtuen kysyn vielä, Eihän näissä viissatasissa ole tuollaista boksia kuin W126:ssa
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Jep, paneelissahan nuo "aivot" on, alkoi vain tosiaan hiostuttaa että onko koetaulun kätköissä jotain muutakin tuohon liittyvää josta kukaan ei olisi koskaan mitään maininnut.... ja manunanaali-ilmastointihan tuossa vain on
Heikki5:lle, uskon tällähetkellä vakaasti että ongelmani on noissa magneettiventtiileissä ja kokeilen "koplata" sinne "tavallisen" W124:sen mokkuloiden yläpäät paneelihan ei edes vanha ole ja mielestäni se toimii, ts. säätää niinkuin pitääkin, mutta kulkuset ei vain tottele.
Heikki5:lle, uskon tällähetkellä vakaasti että ongelmani on noissa magneettiventtiileissä ja kokeilen "koplata" sinne "tavallisen" W124:sen mokkuloiden yläpäät paneelihan ei edes vanha ole ja mielestäni se toimii, ts. säätää niinkuin pitääkin, mutta kulkuset ei vain tottele.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Ja jälleen hieman päivitystä asian tiimoilta.
Otin helsingin reissua varten mokkulat mukaan käydäkseni venetmäellä vertailemassa vehkeitä, mutta eihän suomessa mikään ole auki kesälomalla..... mikä se on
No nyt turvaudutaan jälleen Meseläisten ammattitaitoon ja tässä hieman hienoja nokialais kuvia:
mokkulat sivulta
mokkulat edestä
osanumero
Ja sitten kuva itse venttiilistä:
venttiilissä "nöyhtää" ja tuo on just siltäpuolelta missä oireet alunperinkin alkoi, eli puhaltamaan kuumaa kuskinpuolelle (sittemmin vaihdellut miten sattuu ja lopuksi kypsyi koko systeemi-> oli vänkärinpuolen venttiilikin kertymän peitossa, mutta ei yhtä paha)
Ensiavuksi annoin kunnon puhdistuksen hellästi, mutta kunnolla ja lopputulos oli "kuin uusi" koko helahoito sisältä ja pelkään että homma toimisi nyt muuten täydellisesti, mutta käämit on saanut hieman kipeää ja ne oli ajatuksenani vaihtaa, mutta mistään en saa siunausta että sopiiko muista "tavallisista" man.ilm. malleista käämit tuohon runkoo, ts. näyttääkö ammattimiesten silmiin kiinnitys samalta ->
käämit runkoineen
Niin ja vielä senverran et onko noissa ollut tavoitteena että neste ei pääsisi käämeille asti? Meinaan kun noista vesiputkien lähdöistä puhalteli (ihan vain suulla) niin paine meni myös käämejä kohti, mutta käämit kiinnitettyä ulkokuoren O-rengas luonnollisesti tiivisti paineen karkaamisen, mutta mielestäni neste sinne kuitenkin pääsee, vaikka lämpötilavaihtelujen mukana
Otin helsingin reissua varten mokkulat mukaan käydäkseni venetmäellä vertailemassa vehkeitä, mutta eihän suomessa mikään ole auki kesälomalla..... mikä se on
No nyt turvaudutaan jälleen Meseläisten ammattitaitoon ja tässä hieman hienoja nokialais kuvia:
mokkulat sivulta
mokkulat edestä
osanumero
Ja sitten kuva itse venttiilistä:
venttiilissä "nöyhtää" ja tuo on just siltäpuolelta missä oireet alunperinkin alkoi, eli puhaltamaan kuumaa kuskinpuolelle (sittemmin vaihdellut miten sattuu ja lopuksi kypsyi koko systeemi-> oli vänkärinpuolen venttiilikin kertymän peitossa, mutta ei yhtä paha)
Ensiavuksi annoin kunnon puhdistuksen hellästi, mutta kunnolla ja lopputulos oli "kuin uusi" koko helahoito sisältä ja pelkään että homma toimisi nyt muuten täydellisesti, mutta käämit on saanut hieman kipeää ja ne oli ajatuksenani vaihtaa, mutta mistään en saa siunausta että sopiiko muista "tavallisista" man.ilm. malleista käämit tuohon runkoo, ts. näyttääkö ammattimiesten silmiin kiinnitys samalta ->
käämit runkoineen
Niin ja vielä senverran et onko noissa ollut tavoitteena että neste ei pääsisi käämeille asti? Meinaan kun noista vesiputkien lähdöistä puhalteli (ihan vain suulla) niin paine meni myös käämejä kohti, mutta käämit kiinnitettyä ulkokuoren O-rengas luonnollisesti tiivisti paineen karkaamisen, mutta mielestäni neste sinne kuitenkin pääsee, vaikka lämpötilavaihtelujen mukana
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Onko herättänyt kellään mitään ajatuksia tai tunteita
Siis Korostan,onko näissä silmämääräisesti
mitään eroa havaittavissa muihin W124 käämeihin?
Rohkeasti palautetta.....hyvää tai huonoa
Siis Korostan,onko näissä silmämääräisesti
mitään eroa havaittavissa muihin W124 käämeihin?
Rohkeasti palautetta.....hyvää tai huonoa
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Tämä topikki on jäänyt tyyten lukematta.
Oot kahtonu tuon ? :
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... _puhdistus
Oot kahtonu tuon ? :
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... _puhdistus
Katoppas, oli muuten jäänyt vuorostaan minulta lukematta mekan antimet Hieman oli eroa käämikuorien ulkonäössä Minkäikäisestä kakkosnelosesta nuo on? Koska eikös niissä ollut eroa et oliko ilmastoinnilla vai ilman (automaatti-ilmastointimallissahan on vain yksi venttiili) , plus vielä vuosimalli erot, ainakin ennen ja jälkeen E mallin?
Tuohon vinkkiin/tietoiskuun tahtoisin kommentoida kun nyt kerran kirjoittaja on linjoilla että eikö nuo venttiilit purkaudu tuon enempää? Meinaan kun itellä sai tuon koko rungonkin paloiksi ja oli eniten "kertymää" just noiden "mötiköiden" toisessa päässä, missä on ne oikeat venttiilit (yo. omissa kuvissani kohta "venttiilissä nöyhtää" ) ja puhdistukseen käytin vain sitä metallinpuhdistus tahnaa (Autovenol tjmsp.) koska en tohtinut alata hiomaan pintaa rikki..... kaikista osista tuli kuin uudet, mm. kaikki messinkiosat kiilti kuin kulta, niinkuin paikalle eksynyt kaverikin totesi kun osat valmiina näki-> "no nyt mä ymmärrän miks noi maksaa niin h***karin paljon, nuahan on kultaa "
Tuohon vinkkiin/tietoiskuun tahtoisin kommentoida kun nyt kerran kirjoittaja on linjoilla että eikö nuo venttiilit purkaudu tuon enempää? Meinaan kun itellä sai tuon koko rungonkin paloiksi ja oli eniten "kertymää" just noiden "mötiköiden" toisessa päässä, missä on ne oikeat venttiilit (yo. omissa kuvissani kohta "venttiilissä nöyhtää" ) ja puhdistukseen käytin vain sitä metallinpuhdistus tahnaa (Autovenol tjmsp.) koska en tohtinut alata hiomaan pintaa rikki..... kaikista osista tuli kuin uudet, mm. kaikki messinkiosat kiilti kuin kulta, niinkuin paikalle eksynyt kaverikin totesi kun osat valmiina näki-> "no nyt mä ymmärrän miks noi maksaa niin h***karin paljon, nuahan on kultaa "
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Ja jälleen hieman päivitystä aiheeseen.
Nuukuuden huippuna (ja osin siksi että edes käytettyjä ei meinaa löytyä koko maailmasta vaikka R129 500SL malleissa on ihan sama venttiilipaketti) otin ja tempaisin ne käämit ulos metallikuorestaan ajatuksena käämiä ne uudelleen Oli ihan reippaasti kökköä & möhnää kuoren ja käämien välissä! Ja tietenkin toinen käämeistä oli sulanut "oikoiseen" ja samalla sulattanut käämien rungonkin hieman muodottomaksi Ja tästä päästään nyt asiaan-> Tietenkin sulanutta käämipakettia irroittaessa onnistuin rikkomaan sen mitälie muovinsekaista materiaa nyt onkaan (kun järki loppuu suurennetaan työkaluja.....), kuntaas toinen käämi lumpsahti helposti pöydälle yhdellä kopauksella.
Joten oisko kellään jäänyt nurkkiin pyörimään ihan minkämallisia magneettiventtiilejä tahansa josta saisin ottaa ehjän käämin rungon, jotta tämä pellepeloton voisi toteuttaa unelmaansa saaden yrittää käämiä mokkuloita uudelleen
Nuukuuden huippuna (ja osin siksi että edes käytettyjä ei meinaa löytyä koko maailmasta vaikka R129 500SL malleissa on ihan sama venttiilipaketti) otin ja tempaisin ne käämit ulos metallikuorestaan ajatuksena käämiä ne uudelleen Oli ihan reippaasti kökköä & möhnää kuoren ja käämien välissä! Ja tietenkin toinen käämeistä oli sulanut "oikoiseen" ja samalla sulattanut käämien rungonkin hieman muodottomaksi Ja tästä päästään nyt asiaan-> Tietenkin sulanutta käämipakettia irroittaessa onnistuin rikkomaan sen mitälie muovinsekaista materiaa nyt onkaan (kun järki loppuu suurennetaan työkaluja.....), kuntaas toinen käämi lumpsahti helposti pöydälle yhdellä kopauksella.
Joten oisko kellään jäänyt nurkkiin pyörimään ihan minkämallisia magneettiventtiilejä tahansa josta saisin ottaa ehjän käämin rungon, jotta tämä pellepeloton voisi toteuttaa unelmaansa saaden yrittää käämiä mokkuloita uudelleen
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Kahtelin tuon osanumeron mukaan EPC-netistä, niin footnotessa oli jotta käytetään vain tempmatikin kanssa
Eikös tuo tempmatik ole automaatti-ilmastointi
Ulkolämpömittari vaikuttaa käsittääkseni ilmastoinnin toimintaan; ainakin käynnistyslämpötilaan, miksei muuhunkin.
Laitakko vaikka YV:llä auton runkonumeron niin tarkistan mikä on kulkusten alkuperäinen osanumero.
Eikös tuo tempmatik ole automaatti-ilmastointi
Ulkolämpömittari vaikuttaa käsittääkseni ilmastoinnin toimintaan; ainakin käynnistyslämpötilaan, miksei muuhunkin.
Laitakko vaikka YV:llä auton runkonumeron niin tarkistan mikä on kulkusten alkuperäinen osanumero.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Dry, YV:tä lähetetty
Touhottaja:lle kiitoksia jo etukäteen vaivannäöstä
Ja nyt siis saatu jo yksi ääni ulkolämpömittarin ja ilmastoinnin yhteistyölle...... elikkä lisätään piiiitkääään listaan myös ulkolämpömittarin toimintaan saattaminen, nythän se näyttelee -30 ja +50 asteen väliä miten huvittaa ja joskus mönkii matoja täyteen koko näyttö, elikkä menee pikkuhiljaa mustaksi, mutta palautuu taas normaaliksi mikähän tuostakin on molemmatpäät hajottanut (anturi ja mittari)
Touhottaja:lle kiitoksia jo etukäteen vaivannäöstä
Ja nyt siis saatu jo yksi ääni ulkolämpömittarin ja ilmastoinnin yhteistyölle...... elikkä lisätään piiiitkääään listaan myös ulkolämpömittarin toimintaan saattaminen, nythän se näyttelee -30 ja +50 asteen väliä miten huvittaa ja joskus mönkii matoja täyteen koko näyttö, elikkä menee pikkuhiljaa mustaksi, mutta palautuu taas normaaliksi mikähän tuostakin on molemmatpäät hajottanut (anturi ja mittari)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
TA-DAA Nyt on uudet (tai siis mulle uudet) mollukat pellinalla..... ja TOIMIIIIII Siis mun viissatasen lämmönsäätö toimii ensimmäisen kerran koko auton minullaolon aikana niinkuin günther on sen ehkä suunnitellut
Kuukausien metsästyksen jälkeen lämmösäätöventtiilit löytyivät ruotsista ja mä niitä yritin muka saksasta ja jenkeistä Oli jokin hieman paremmin asiaan perehtynyt purkaamo kun mokkulat oli uutta vastaavassa kunnossa ja oli jopa sisältä putsattu/testattu, josta merkinnät päällä ja homman hoiti kotiin yksi belgialainen mies joka asunut suomessa jo useamman kymmenen vuotta ja tällähetkellä (vielä) harraste-asteella tuo osien metsästys, mutta hyvältä näyttää
Ja samalla tuli vissiin kurssitettua itseni gynegologiksi, tai kellosepäksi-> on meinaan meleko hankala homma asentaa nuo mollukat takaisin tuonne tilaansa johon ei kerralla sovi kuin just nuo mollukat, tai vaihtoehtoisesti yksikapppale miehen kämmentä ja laita siinä sitten venttiilit paikalleen + 4kpl letkua klemmareineen koloon josta ei tosiaan näy kuin noiden venttiileiden päät...... mutta siellä on
Nyt saakin keskittyä rauhassa odottamaan seuraavaa korjauksen kohdetta ......tai onhan noita jo valmiiksi....ulkolämpömittari ja starttikin lyö tyhjää aina silloin kun joku katsoo mahtaakohan tuotakaan saada irti ilman koneen irroitusta
Kuukausien metsästyksen jälkeen lämmösäätöventtiilit löytyivät ruotsista ja mä niitä yritin muka saksasta ja jenkeistä Oli jokin hieman paremmin asiaan perehtynyt purkaamo kun mokkulat oli uutta vastaavassa kunnossa ja oli jopa sisältä putsattu/testattu, josta merkinnät päällä ja homman hoiti kotiin yksi belgialainen mies joka asunut suomessa jo useamman kymmenen vuotta ja tällähetkellä (vielä) harraste-asteella tuo osien metsästys, mutta hyvältä näyttää
Ja samalla tuli vissiin kurssitettua itseni gynegologiksi, tai kellosepäksi-> on meinaan meleko hankala homma asentaa nuo mollukat takaisin tuonne tilaansa johon ei kerralla sovi kuin just nuo mollukat, tai vaihtoehtoisesti yksikapppale miehen kämmentä ja laita siinä sitten venttiilit paikalleen + 4kpl letkua klemmareineen koloon josta ei tosiaan näy kuin noiden venttiileiden päät...... mutta siellä on
Nyt saakin keskittyä rauhassa odottamaan seuraavaa korjauksen kohdetta ......tai onhan noita jo valmiiksi....ulkolämpömittari ja starttikin lyö tyhjää aina silloin kun joku katsoo mahtaakohan tuotakaan saada irti ilman koneen irroitusta
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Mitä latureita ym purkaillu pois, niin melko kivutta ne sieltä tulee, kunhan tekee ensin tilaa ts. ei ole kuin joku ranskalainen, jossa tosiaan kone heivattava pois jne..piippu kirjoitti: Nyt saakin keskittyä rauhassa odottamaan seuraavaa korjauksen kohdetta ......tai onhan noita jo valmiiksi....ulkolämpömittari ja starttikin lyö tyhjää aina silloin kun joku katsoo mahtaakohan tuotakaan saada irti ilman koneen irroitusta
Ja itse alan itseäni heivata Vaasaan ensikuun alusta eläkeikään, joten pitänee tulla jossain vaiheessa katsomaan autoa, kun alkaa olla viittä vaille entisöity. Omaa ei kehtaa lähelle edes tuoda
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
*mieletön tuuletus-hymiö*
Tuli muuten tuosta ilmastoinnin ja ulkolämpötilamittarin keskenäisestä suhteesta sellanen jostain lukemani mieleen, jotta onko sinulla siinä konepellin alla tuulilasinpyyhkijän lähellä (muistaakseni hanttarin puolella) anturi? Jos on, niin se taitaa olla se anturi josta ilmastointi mittaa ulkolämpötilaa eikä se rekisterikilven takana oleva anturi
Tuli muuten tuosta ilmastoinnin ja ulkolämpötilamittarin keskenäisestä suhteesta sellanen jostain lukemani mieleen, jotta onko sinulla siinä konepellin alla tuulilasinpyyhkijän lähellä (muistaakseni hanttarin puolella) anturi? Jos on, niin se taitaa olla se anturi josta ilmastointi mittaa ulkolämpötilaa eikä se rekisterikilven takana oleva anturi
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203