200 cdi n venttiilin nostimet

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
kossuppi
Viestit: 114
Liittynyt: 15.11.2006 0:39
Paikkakunta: kalaj lkso

200 cdi n venttiilin nostimet

Viesti Kirjoittaja kossuppi »

Onko miten kulutus tavaraa ne hydrauliset "nostimet" ? Tuntuisi että ääntelee, ne tai jokin muu... Kylmänä enempi, lämpimässä koneessa vähemmän. Öljyn vaihdolla oli osuutta asiaan, oli hiljasempi uusilla öljyillä väittäisin. Eli onko joku vaihdellut semmoisia, onko tavallista tai ei ?

Pitääkö tuommoiseen mottiin joskus vaihtaa se jakoketju ? Tällä ajettu just yli 3 sataa tkm.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Jaa-a, vailla parempaa tietoutta, pelkästään voorumeita lukemalla olen ssanut sellaen käsityksen, jotta 300 000 kieppeillä saattaisi olla hyvä aika vaihtaa ketjut ja kiristin. Itellä on n. 260 000 ajettu pensakone, ja kyllä täytyy sanoa jotta käynnistyksen yhteydessä nostajat kalkattaa (ennenkuin öljynpaineet on kohonnut). :shock:
Mutta viisaampien kommentteja uotellessa...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Crea
Viestit: 13
Liittynyt: 17.10.2005 11:55

200 cdi nostimet

Viesti Kirjoittaja Crea »

Eilen tais väsyä lopullisesti nostin kun rupes kone rallattaan ja käy kolmella. Ajeltu vähän yli 300 000. Tänään pitäs auto saada pajalle ja sieltä tuomio.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Venttiilinnostimia ei cdi-vehkeisiin ole juuri vaihdettu.
Ketjujakin harvemmin - toisaalta 600000 ajetun taksin (paljon tyhjäkäyntiä) ketjusta puuttui osia ja tukihammaspyörä oli kulunut kuten vanha mopon takahammasratas. :lol:
kossuppi
Viestit: 114
Liittynyt: 15.11.2006 0:39
Paikkakunta: kalaj lkso

Viesti Kirjoittaja kossuppi »

En ymmärrä, kuullostas aivan kuin nostaja , tai siis ventiilit naputtas, mutta mutta...

Mikä ihme siellä ääntää, kylmänä enempi, ja jonnekkin n 3,5 -4 tonnin kohdalla loppuu kerrasta sitten kun kiihdyttää . Sillai keskustassa kun ajelee, niin kaikuu oikein se ääni taloista, kuullostaa tosi dsl koneelta.

Onkohan kalliita nostimet jos uusisi, tai se ketju, melkein ois jotain tehtävä - tai vaihtoon menee, ei jaksa kohta kuunnella... :roll:
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Suutin.

Pakosarjan/ahtimen laipan tiiviste.

Äkkiä moottorin suojamuovin irroitukseen.
kossuppi
Viestit: 114
Liittynyt: 15.11.2006 0:39
Paikkakunta: kalaj lkso

Viesti Kirjoittaja kossuppi »

Irrottelin muovit pois koneen ympäriltä siitä , ja en tullut yhtään viisaamman-näköiseksi :shock: :lol:

Joo ei ole mitään vuotoja tms suuttimilla , tai muutakaan näkyvää mikä jo raivostuttavaksi käyvän äänen selittäsi.

Eli kaippa ne nostimet sit on, tai nokka - kuluukohan se noissa koneissa ?

Paikallaan kun kaasutteli rankemmin, niin juuri ja juuri sen kuulee sieltä että rämähtää , mut kun ajaa ja kiihdyttää , niin jopa kuuluu kyllä selvästi .

Kylmänä tosi selvästi , kuumana vähemmän, mut huomaa silloinkin.

Kuullostas samalta suunnilleen , kuin benza autossa ois sytty liika aikasella tms ääni , räpätys semmonen . Ja miksihän se loppuu kerralla 3.5 tonnin kierroksen kohilla , en voi käsittää....

Sanokaa ny joku kellä ollu sama, ja mikä siihen auttoi - vaiko vaihtoon vaan ? Voikohan olla löysällä joku osa siellä venakopan sisällä tms ?

Pitääkö suuttimet irottaa jos haluaa vilasta sinne kopan sisälle tai onko kova homma noin muutoin koppa irrottaa ?
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Jaa-a, oisko imusarjasta irronnut läppä akselilta? Voi olla oikein irrallaan kannen imukanavassa :shock:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

heikki5 kirjoitti:Jaa-a, oisko imusarjasta irronnut läppä akselilta? Voi olla oikein irrallaan kannen imukanavassa :shock:
Tuommonen oli minulla ja se aiheutti juuri semmosta nakutusta joka loppui ylemmillä kierroksilla.
M-B-M
Viestit: 7
Liittynyt: 27.11.2007 20:00

Viesti Kirjoittaja M-B-M »

mulla c 280 ja ne nostimet "naputtaa" niinkuin venttiileis olis jotain..mut kysyin asiantuntijalta ni sano et ne on ne nostimet ja siit ei pitas olla haittaa ainakaan koneelle tai haitta on kosmeettinen eli se haittaa eniten omaa korvaa...
kossuppi
Viestit: 114
Liittynyt: 15.11.2006 0:39
Paikkakunta: kalaj lkso

Viesti Kirjoittaja kossuppi »

Joo, vähän aikaa sitten vaiheltiin taas öljyt koneeseen. Oli hiljaa sitten taas muutaman sata, tai parisataa km. Sit se alkoi ääni taas. Eli liittyy öljyyn ja paineeseen ilmeisesti.

Eli nostajat ne kai sitten on mitkä ääntelee. Muu ei voi olla tuon perusteella ?

Lienen liika tarkka korvainen tms, mut häiritsee se. Paha vaan kun maksaa niin tuhottomasti uudet nostajatkin , ainakin Veholla.

Toinen arveluttava seikka tuollasesta koneesta, onko öljypumppu ketjulla, niin luulen ainakin ?

Mahtaako ketju venyä kovasti siellä , ja saada aikaan teoriassakaan tuota ääntä, tai onko huolenpitoon muuten aihetta sen osalta mitenkään ?

Joskus aikanaan useemmankin vanhemman bemarin konetta kaivellessa , oli tuo ketju aikalailla finaalissa kun venyneet, bensakoneissakin siis.

Eli mis oisi kohtuuhintasia nostimia tuollaseen ? Onkohan paha vaihtaa ?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Paljonkos sillä koneella on ajettu kun tuollaisia oireita?
Laakereita näkyy menevän siinä 550-650tkm tienoilla :?
Öljypumppu on ketjulla kuten vanhoissakin dieseleissä. Onkos jakekettinki vaihettu?
kossuppi
Viestit: 114
Liittynyt: 15.11.2006 0:39
Paikkakunta: kalaj lkso

Viesti Kirjoittaja kossuppi »

Ajettu on 320 tkm , ja oikeet kilsat siinä on kyllä . Jakoketjua ei ole ollenkaan vaihettu , jokohan ois aika ?
Voikos tuo öpumpun ketju ääntää , kuten niis bensa bemareissa joskus - kuulisko sen dsl koneessa , ja mahtasko vaikuttaa öljynvaihto ?

Tuo toimii kuitenkin ihan ok, ja ton äänen kans ite oon ajanu jo n 30 tkm, että e ole hajonnut edes , eikai se laakeri vikakaan oikein ole :?:
kossuppi
Viestit: 114
Liittynyt: 15.11.2006 0:39
Paikkakunta: kalaj lkso

Viesti Kirjoittaja kossuppi »

Kattelin tuohon toisen imusarjan, jonka vähäiset karstat putsailen valmiiksi, ja sitten houkuttelen jonkun vaihtamaan sen - onko kelle tässä lähistöllä tuttu puuha, aikaa ja innostusta moiseen :roll:

Samassa rytäkässä jos vaihtas sen jakoketjun , oispahan sekin sitten kokeiltu ja varmistettu.

Olin jo autoo vaihtamassa, parina vapaapäivän aamuna aikaseen kello soimassa että lähen ajeleen Pohjos suomeen , kateltuna sopiva vaihdokkikin - mutta jos kerran vielä koittas tuota virittäääää...

Melkosta pyörimistä nuo aamut kun ei osannu päättää mitä tekis, lähtisikö vaihtaan vai ei- kello sitten aina pelasti toistaseksi kun käveli tunnit eteenpäin- ja sitten ei enää ehdikkään muutaman sadan km lenkkiä tekemään :D

Toivottavasti kukaan ei nyt mee ja osta sitä autoa sieltä liikkeestä, että jos sittenkin sinne pitää mennä ... pelottaa

No, mitä kannattaa siis varata siihen imusarja remppaan valmiiksi, tiiviste ja jtn muuta ?

Kuka ja missä alkaa vaihtaan sanotaan että ensiviikon loppupuolella voisi onnistua .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”