508 kytkinpoljin hervoton
508 kytkinpoljin hervoton
Sain kuin sainkin tähteni käyntiin tänään, mutta pitkähkön seisomisen jälkeen kytkinpolkimella on vain kaksi asentoa, ylhäällä ja alhaalla.
Eli olisikohan nesteet kadonneet. Mistäköhän sitä laitetaan lisää ?
Startti piti irrottaa, kun starttihammaspyörä ei enää liikkunut akselillaan. Bendix ei jaksanut työntää sitä akselia pitkin mihinkään. Ihan muakava iltajumppa. Sitten kyllä lähti käyntiin kuin kuusen alta.
Eli olisikohan nesteet kadonneet. Mistäköhän sitä laitetaan lisää ?
Startti piti irrottaa, kun starttihammaspyörä ei enää liikkunut akselillaan. Bendix ei jaksanut työntää sitä akselia pitkin mihinkään. Ihan muakava iltajumppa. Sitten kyllä lähti käyntiin kuin kuusen alta.
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16.7.2007 22:51
- Paikkakunta: Kouvola
Kytkinnesteet tulee jarrunestesäiliöstä. Mutta sulta on kyllä todennäköisesti menny ne letkut umpeen, eli kytkinpolkimelle tuleva letku on turvonnut umpeen. Kytkinpolkimelta eteenpäin se oli muistaakseni ihan jarruputkella tehty. Mahdollisesti menee vielä kytkimen sylinterien tiivisteet uusiksi.
Niin ja samalla kun ropaat, jarrunesteiden vaihto ei tee pahaa.
Niin ja samalla kun ropaat, jarrunesteiden vaihto ei tee pahaa.
jäi vähän epäselväksi..se että polkimella on kaksi asentoa tuli selväksi,mutta se ei että toimiiko kytkin siitä huolimatta vaiko eikö..
mun viissatanen(508)oireili myös niin ettei kytkin palauttanut ja liikkeelle lähtiessä luistikin aika rapeasti,mutta tässä oli vivusto vähäisen käytön vuoksi menny niin ahtaalle ettei sen takia tahtonu toimia..
no justiinsa..enpä huomannu katsoa millon keskustelua on käyty..vissii vuosi takaperin
mun viissatanen(508)oireili myös niin ettei kytkin palauttanut ja liikkeelle lähtiessä luistikin aika rapeasti,mutta tässä oli vivusto vähäisen käytön vuoksi menny niin ahtaalle ettei sen takia tahtonu toimia..
no justiinsa..enpä huomannu katsoa millon keskustelua on käyty..vissii vuosi takaperin

Eipä mitään, siinä se seisoo niinkuin ennenkin paikallaan....
Tosin sain kytkimen toimimaan lopulta, nesteet sieltä oli itse asiassa vaan loppuneet, purin kyllä vähän vivustoa ja työsylinteriäkin, mutta ei sieltä mitään löytynyt.
Samalla totesin sitten, että startti pyörii, mutta mitään muuta ei tapahdu. Aikani pähkäiltyä purin starttia sen verran (ihan kiva homma), että totesin Bendixin jumittuneen akselilleen niin tiukkaan, ettei se liikkunut ollenkaan. Se irtosi runsaalla WD-40:n ja ruuvimeisselin käytöllä, jolloin sekä kytkin, että startti toimi ja auton sai jo liikkeelle.
Seuraava ongelma oli jumittunut kaasupoljin. Sen akselihan menee lohkon pään läpi (niin kuin on ihan luonnollista kaikissa saksalaisissa laatumerkeissä....) ja oli tietysti sekin ruostevettä imenyt väliinsä. Sen olinkin about 10 v aikaisemmin irrotellut samanlaisesta tilasta WD-40:llä, paineilmalla ja RUNSAALLA nytkyttelyllä, jolloin kaasupoljin rupesi toimimaan pelkällä jalalla eikä niin ,että painetaan jalalla ja nostetaan kädellä.
Olikin sitten jo yhtä juhlaa kun kapineen sai käyntiin, vaihteen sai päälle, ilman, että kytkin piti palauttaa kädellä ja kaasun voi palauttaa kädellä. Meinasi jo kädet loppua jossain välissä...............
Tosin sain kytkimen toimimaan lopulta, nesteet sieltä oli itse asiassa vaan loppuneet, purin kyllä vähän vivustoa ja työsylinteriäkin, mutta ei sieltä mitään löytynyt.
Samalla totesin sitten, että startti pyörii, mutta mitään muuta ei tapahdu. Aikani pähkäiltyä purin starttia sen verran (ihan kiva homma), että totesin Bendixin jumittuneen akselilleen niin tiukkaan, ettei se liikkunut ollenkaan. Se irtosi runsaalla WD-40:n ja ruuvimeisselin käytöllä, jolloin sekä kytkin, että startti toimi ja auton sai jo liikkeelle.
Seuraava ongelma oli jumittunut kaasupoljin. Sen akselihan menee lohkon pään läpi (niin kuin on ihan luonnollista kaikissa saksalaisissa laatumerkeissä....) ja oli tietysti sekin ruostevettä imenyt väliinsä. Sen olinkin about 10 v aikaisemmin irrotellut samanlaisesta tilasta WD-40:llä, paineilmalla ja RUNSAALLA nytkyttelyllä, jolloin kaasupoljin rupesi toimimaan pelkällä jalalla eikä niin ,että painetaan jalalla ja nostetaan kädellä.
Olikin sitten jo yhtä juhlaa kun kapineen sai käyntiin, vaihteen sai päälle, ilman, että kytkin piti palauttaa kädellä ja kaasun voi palauttaa kädellä. Meinasi jo kädet loppua jossain välissä...............
Hehe, onhan tiällä joku toinenni jolla on vanha työjuhta eli 508.
Minä se lähen lauantaina ajelemma sellasella nuin 300 kilsaa, ku hajen sen kotio.
Mutta likipitäen on samanlaisia vikoja siihe tullu nuin nelejän vuojen seisottamisen jäläkee, mut ans katto ny mitä siin matkalla sitte tapahtuu.
Ai nii se muuntorele vain naksuu, mutta käyntiin lähteepi kun ruuvarilla tartin piästä napoja yhistellee, näin ainakin mulla, ja toistaseks, ja tiijän missä vika, ja korjaan tän kevvään aikana.
Minä se lähen lauantaina ajelemma sellasella nuin 300 kilsaa, ku hajen sen kotio.
Mutta likipitäen on samanlaisia vikoja siihe tullu nuin nelejän vuojen seisottamisen jäläkee, mut ans katto ny mitä siin matkalla sitte tapahtuu.
Ai nii se muuntorele vain naksuu, mutta käyntiin lähteepi kun ruuvarilla tartin piästä napoja yhistellee, näin ainakin mulla, ja toistaseks, ja tiijän missä vika, ja korjaan tän kevvään aikana.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Aika lailla se tuossa pihan koristeena seisoo. Oon aatellu, että Rouwa tykkää hyvää kun on niin komia Mersu pihassa ja aina näkyy kun keittiön ikkunasta kahtoo.
Joutashan tuo vaikka myydäkin, tosin viime kesänä näin Riihimäellä jollakin jobbarilla samanlaisen "asuntoauton" ja ikkunassa oli hintalappu 5900 eur....
Joutashan tuo vaikka myydäkin, tosin viime kesänä näin Riihimäellä jollakin jobbarilla samanlaisen "asuntoauton" ja ikkunassa oli hintalappu 5900 eur....