XM tuli taloon
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
XM tuli taloon
Terve!
Tännehän sopii hyvin tämä kaapista kurkkaus.
Jo muinaisessa menneisyydessä nähdessäni kuvia Citikan XM:stä, aloin haaveilla moisen hankinnasta jonakin päivänä. Sellainen päivä koitti, kun satuin huomaamaan tuolla Citikkaihmisten foorumilla myynnissä tämän '98 mallisen diesel-XM:n.
Onhan noita sillointällöin ollut myynnissä, joskin huomattavasti harvemmin kuin erinäisiä rahvaan Mersuja. Erottuvaksi tämän ilmoituksen teki loppukaneetti 'vaihdossa voidaan huomioida diesel Pösö 206'.
Muutaman meilin jälkeen pääsimme selvyyteen kauppaehdoista ja vielä kun vaihdokkaat miellyttivät molempia osapuolia, autojen kotiosoitteet vaihtuivat eilen.
Tällainen tämä Bertonen lahja maailmalle on:
Sivukuva
Kuskin pukki
Konehuones, josta tarkkasilmäinen havaitsee mister lucasin valmistaman hi-tech -pumpun
Tännehän sopii hyvin tämä kaapista kurkkaus.
Jo muinaisessa menneisyydessä nähdessäni kuvia Citikan XM:stä, aloin haaveilla moisen hankinnasta jonakin päivänä. Sellainen päivä koitti, kun satuin huomaamaan tuolla Citikkaihmisten foorumilla myynnissä tämän '98 mallisen diesel-XM:n.
Onhan noita sillointällöin ollut myynnissä, joskin huomattavasti harvemmin kuin erinäisiä rahvaan Mersuja. Erottuvaksi tämän ilmoituksen teki loppukaneetti 'vaihdossa voidaan huomioida diesel Pösö 206'.
Muutaman meilin jälkeen pääsimme selvyyteen kauppaehdoista ja vielä kun vaihdokkaat miellyttivät molempia osapuolia, autojen kotiosoitteet vaihtuivat eilen.
Tällainen tämä Bertonen lahja maailmalle on:
Sivukuva
Kuskin pukki
Konehuones, josta tarkkasilmäinen havaitsee mister lucasin valmistaman hi-tech -pumpun
Terveisin
Tero
Tero
Joskus olen tuollaista ajanut ja kerrassaan upea peli oli ajaa Muotoilu ei miellytä minun silmää, mutta ne on taas niitä makuasioita.
Henkilökohtaisesti kuitenkin karsastan noita sitikoita, joten tuollainen jäisi kyllä hankkimatta
Onnea kuitenkin hankinnallesi
Henkilökohtaisesti kuitenkin karsastan noita sitikoita, joten tuollainen jäisi kyllä hankkimatta
Onnea kuitenkin hankinnallesi
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Osaanottoni.
Joskus enemmänkin ranskanihmeiden kanssa tapelluna tiedän, että onnea tarvitaan rutkasti, ei ne muuten kasassa pysyy.
Tai sitten omaksuu sen "olalllaa"-periaatteen. Eli ei hermostu jumpan (tai useinmiten kylla hevin) tahdissa vilkkuvasta kojelaudasta tai ykskaks vaan toimimattomasta lasinnostimesta, koska ne korjaantuu melkein aina joskus itsestään. Joskus taas tarvitaan gynekologin apua, jotta saadan se ensimmäisenä purettavaksi tarkoitettu palanen pois sieltä jostain...
Eivaan onnea uhkanrohkealle.
Mukavat on kyydit ja hyvänluonteiset mootorit ranskanmasiinoissa!
Joskus enemmänkin ranskanihmeiden kanssa tapelluna tiedän, että onnea tarvitaan rutkasti, ei ne muuten kasassa pysyy.
Tai sitten omaksuu sen "olalllaa"-periaatteen. Eli ei hermostu jumpan (tai useinmiten kylla hevin) tahdissa vilkkuvasta kojelaudasta tai ykskaks vaan toimimattomasta lasinnostimesta, koska ne korjaantuu melkein aina joskus itsestään. Joskus taas tarvitaan gynekologin apua, jotta saadan se ensimmäisenä purettavaksi tarkoitettu palanen pois sieltä jostain...
Eivaan onnea uhkanrohkealle.
Mukavat on kyydit ja hyvänluonteiset mootorit ranskanmasiinoissa!
Ei ole hinnan kiroissa nämäkään...
http://www.nettiauto.com/1427466 varusteitakin vaikka muille jakaa. Vaalea nahka on mielestäni aika tyylikäs. Tuo valoisuutta auton sisälle.
http://www.nettiauto.com/1427466 varusteitakin vaikka muille jakaa. Vaalea nahka on mielestäni aika tyylikäs. Tuo valoisuutta auton sisälle.
Onnea uudelle autolle. Siviilirohkeutta ei ainakaan puutu kun tuommoisen laittaa Harrasteautona voisi harkita. Kunnossa ollessaan mukava katti (sikälimikäli jos joskus on )
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Hyvän kaverin kroonista sitikkaharrastusta pitkään ihmetelleenä voin rohkaista parilla positiivisella huomiolla. Kunnon sitikkamies ei arkipäivän pikku murheista ole moksiskaan. Muutama kuultu kommentti:
"Jos auto seisoo aamulla vihreässä lammikossa, ei syytä huoleen. Kuuluu asiaan!"
"Jos kaikki punaiset merkkivalot palavat tai eivät pala niin ne on taas jotain säätöjuttuja."
"Pari hellännapakkaa taputusta oikeaan kohtaan kojelautaa korjaa yleensä kerralla enemmän vikoja kuin takavetoiseen saksanvaunuun uhrattu tuhat€uroinen."
Jostain syystä samainen kaveri osaa myös valtavan määrän niin rumia sanoja oheislitanioineen, että sivistyneen asialliseen anglosaksiseen virastokieleen harrastuksensa yhteydessä tottuneella herrasmiehellä alkavat korvat punoittaa moista liberaalia kielenkäyttöä kuunnellessaan.
"Jos auto seisoo aamulla vihreässä lammikossa, ei syytä huoleen. Kuuluu asiaan!"
"Jos kaikki punaiset merkkivalot palavat tai eivät pala niin ne on taas jotain säätöjuttuja."
"Pari hellännapakkaa taputusta oikeaan kohtaan kojelautaa korjaa yleensä kerralla enemmän vikoja kuin takavetoiseen saksanvaunuun uhrattu tuhat€uroinen."
Jostain syystä samainen kaveri osaa myös valtavan määrän niin rumia sanoja oheislitanioineen, että sivistyneen asialliseen anglosaksiseen virastokieleen harrastuksensa yhteydessä tottuneella herrasmiehellä alkavat korvat punoittaa moista liberaalia kielenkäyttöä kuunnellessaan.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Himpun yli 200 tkm, mutta mistä sitä noista ruuvatuista saksan tulokkaista tietääPappi kirjoitti:Paljonko tuolla on tahkottu kilometrejä. Tarjoaa varmaan pehmyttä kyytiä ja tilaa riittävästi.
Pehmeää on kulku lähtien penkeistä, joihin todella uppoaa. Tunne on vähän sama kuin joskus pikkunassina naapurin CX:ssä.
Ja vaikka tuo on aika kookas lotjake (124 sedanin pituinen, mutta 5 cm leveämpi), niin löpöä kuluu 6-7L/100km. Matka-ajossa likempänä kuutta. Ja tankki on 90L
Terveisin
Tero
Tero
Mahtava auto.
Aika epäileväisiä ovat nämä meseläiset sitikan kestävyydestä. Itsellä on yksi kokemus sitikasta (xantia) eikä se välttämäti jää viimeseksi. Hydrauliputkien korroosio kai noissa on se vakavin puute vanhemmiten. Jos joku piippu pettää, ne kannattaa uusia kaikki kerralla. Tai siis uusii ennen ku joku pettää. Kyydiltäänhän nämä on jotain muuta kuin masokisteille suunnitellut jäykät sakemannit. Sitten kun kyyti alkaa muistuttaa volkkaria on aika uusia jousipallot.
Aika epäileväisiä ovat nämä meseläiset sitikan kestävyydestä. Itsellä on yksi kokemus sitikasta (xantia) eikä se välttämäti jää viimeseksi. Hydrauliputkien korroosio kai noissa on se vakavin puute vanhemmiten. Jos joku piippu pettää, ne kannattaa uusia kaikki kerralla. Tai siis uusii ennen ku joku pettää. Kyydiltäänhän nämä on jotain muuta kuin masokisteille suunnitellut jäykät sakemannit. Sitten kun kyyti alkaa muistuttaa volkkaria on aika uusia jousipallot.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Minä ajelisin sitikan C5:lla, vaikkapa 110-heppaisella HDI automaatilla jos voisin ostaessani sellaisen olla varma siitä että muutama vuosi menisi ilman isompia remontteja ja sähkövermeet toimisivat.
Niinniin, jos lehmät lentäisivät ... mutta kuitenkin, hintaansa nähden mahtavia autoja.
Vanhemmissa tahtoopi olla aina joskus alla läikkä "sammakon verta" eikä sen huomaaminen ole omiaan kohottamaan mielialaa.
Niinniin, jos lehmät lentäisivät ... mutta kuitenkin, hintaansa nähden mahtavia autoja.
Vanhemmissa tahtoopi olla aina joskus alla läikkä "sammakon verta" eikä sen huomaaminen ole omiaan kohottamaan mielialaa.
Mitäsvarten sitten on autotallit avaimia pullollaan, jos pitäisi olla varma ettei auto mene jikki? Ei sitä mesenkään omistajan kovin syvälle työkalujaan kannata varastoida, saati Mondeolla ajavandealer kirjoitti:Minä ajelisin sitikan C5:lla, vaikkapa 110-heppaisella HDI automaatilla jos voisin ostaessani sellaisen olla varma siitä että muutama vuosi menisi ilman isompia remontteja ja sähkövermeet toimisivat.
Minulla on ollut 3 citikkaa kaasunestejousituksella ilman mitään ongelmia jousituksessa, muita harmeja silleen sopivasti
Itse olen päässyt tosiaan pelkästään ajamaa tuollaisella XM:llä ja siltä pohjalta on pelkästään hyviä kokemuksia. PSA konsernin dieselit käsittääkseni erittäin kestäviä ja luotettavia. Tekniikan osalta en kestävyyttä epäile! Ranskalaisista kuulee paljon huonoa ja yhden Renault Laguna dieselin omistaneena voin sanoa, että jutuissa voi olla paljon perääkin. Rellu oli pikkuruokainen ja mieluisa ajaa, mutta vikoja oli paljon Toisaalta, sitikan kanssa ei muuta yhteistä ole kuin valmistusmaaVille S. kirjoitti:Mahtava auto.
Aika epäileväisiä ovat nämä meseläiset sitikan kestävyydestä.
Kuitenkin sitikka on siinä määrin erikoinen merkki, että en tohtisi sekaantua. Ennemmin kallistuisin Pösön suuntaan jos ranskalaista olisin itselleni uudelleen hankkimassa.
Jos rellu tuli kalliiksi, niin uskaltaisin väittää sitikan tulevan vielä kalliimmaksi jos huono tuuri sattuu Renault kuitenkin on hieman tavanomaisempi suunnittelultaan kuin esim Citroen
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
No joo vaan renaultti onkin Ranskan valtionyhtiön tuote.
Tietysti mikä tahansa "erikoisempi" auto voi tulla omistajalleen kalliiksi, jos vikoja kertyy samaan remonttiin enempi. Mitä hienompi laite, sen useampi kohta voi prakata. w123 200d:ssä ei ole montaa vikapaikkaa, w220 ässässä sitten taas on.
Tietysti mikä tahansa "erikoisempi" auto voi tulla omistajalleen kalliiksi, jos vikoja kertyy samaan remonttiin enempi. Mitä hienompi laite, sen useampi kohta voi prakata. w123 200d:ssä ei ole montaa vikapaikkaa, w220 ässässä sitten taas on.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Mitäsvarten sitten on autotallit avaimia pullollaan, jos pitäisi olla varma ettei auto mene jikki? Ei sitä mesenkään omistajan kovin syvälle työkalujaan kannata varastoida, saati Mondeolla ajavan
No heitetääs pari esimerkkiä erimerkkisten autojen tyypillisistä vioista nuinniinkun autonasentajan kantilta katsoen:
- Vanhaan mersuun vaihtelen ilomielin narinahelat kerran vuoteen sun muuta isompaakin vaikka kerran kuussa, ne hommat voi tehdä vaikka vasemmalla kädellä silmät sidottuna.
Miettiä ei tarvitse mitään, senkun lappaa uutta halapaa osaa tarpeen mukaan ja taas ramppa kalakattaa aikasa
- C5:lla kun ajelee menemään talvilomareissulla ja puhallin lakkaa toimimasta, takaovien lukot lakkaavat avautumasta, takasivulasi avautuu itsestään epäsäännöllisin väliajoin 20 pakkasessa 100 vauhdissa tai yöllä auton ollessa parkissa kadunreunassa ... kasvaa salamannopeasti sarvi "ohtaan".
Entinen työkaveri oli innostunut henkeen ja vereen noihin citikoihin. Ajeli juurikin XM:llä, useita kipaleita oli parhaillaan. En itse saanut mitään kiksejä tuosta autosta, vaikka oikein yritin tunnustella avomielisesti tuota jousitusta. Kai sitä on sitten niin mersunmies pohjia myöten.
Kaverilla ei ollut kylläkään vapaa-ajan ongelmia. Reikäklubiin ois päässyt heittämällä ja muutenkin vehkeet tuntui olevan ajokunnottomassa tilassa yhtenään. On tosiaan huomattavasti omituisempi korjata, kuin MB.
No Flossehan taitaa olla Harrasteautoilija myös, sitä tulee riittämään.
Kaverilla ei ollut kylläkään vapaa-ajan ongelmia. Reikäklubiin ois päässyt heittämällä ja muutenkin vehkeet tuntui olevan ajokunnottomassa tilassa yhtenään. On tosiaan huomattavasti omituisempi korjata, kuin MB.
No Flossehan taitaa olla Harrasteautoilija myös, sitä tulee riittämään.
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Suhteellista
Huomenta!
Eilen tuli käytyä pumpalla ja loroteltua reipas 80L löpöä tankkiin. Seuraavan tankkauksen pitäisi tulla vastaan 1300-1500km päästä .
Tankkausreissulla tuli ajettua mutkan kautta kotiin. Matkamittariin soljahti 100km ihan huomaamatta. Tuo kokonaisuus penkistä renkaisiin toimii todella pehmeästi olematta kuitenkaan sellainen jenkkilaivan löysä. Ja takapenkilläkin on tilaa melkein 126 SELin verran, ainakin selvästi enemmän kuin SE:ssä, 124:sta puhumattakaan.
Onhan tuossa nuita härpäkkeitä, hydraulisysteemin palleroitakin taitaa olla kuusi tai seitsemän (vrt. Mersun korkeuden säädön kaksi). Ja sähköhärpäkkeitä riittää myös. Tämä vuosimalli on tarinoiden mukaan jo hieman paranneltu niistä alkupään sähkömurheisista. Maadotukset on laitettu kiinni ihan ruuvien alle tms.
Säännöllistä huoltoahan tuo kaipaa, jotta härpäkkeet pysyvät toiminnassa, mutta mikäpä muu peli ilman selviäisi. Ja tuskin tuossa sen enempää vikoja on kuin väyrysessäkään ja ruosteelle tuo ei ole kovin altis
Edit: Perheen Citikka-Mersu -ottelu on nyt 5-6. Eli, ei nuo Citikatkaan ihan vieraita huushollissa ole.
Eilen tuli käytyä pumpalla ja loroteltua reipas 80L löpöä tankkiin. Seuraavan tankkauksen pitäisi tulla vastaan 1300-1500km päästä .
Tankkausreissulla tuli ajettua mutkan kautta kotiin. Matkamittariin soljahti 100km ihan huomaamatta. Tuo kokonaisuus penkistä renkaisiin toimii todella pehmeästi olematta kuitenkaan sellainen jenkkilaivan löysä. Ja takapenkilläkin on tilaa melkein 126 SELin verran, ainakin selvästi enemmän kuin SE:ssä, 124:sta puhumattakaan.
Onhan tuossa nuita härpäkkeitä, hydraulisysteemin palleroitakin taitaa olla kuusi tai seitsemän (vrt. Mersun korkeuden säädön kaksi). Ja sähköhärpäkkeitä riittää myös. Tämä vuosimalli on tarinoiden mukaan jo hieman paranneltu niistä alkupään sähkömurheisista. Maadotukset on laitettu kiinni ihan ruuvien alle tms.
Säännöllistä huoltoahan tuo kaipaa, jotta härpäkkeet pysyvät toiminnassa, mutta mikäpä muu peli ilman selviäisi. Ja tuskin tuossa sen enempää vikoja on kuin väyrysessäkään ja ruosteelle tuo ei ole kovin altis
Edit: Perheen Citikka-Mersu -ottelu on nyt 5-6. Eli, ei nuo Citikatkaan ihan vieraita huushollissa ole.
Terveisin
Tero
Tero
Re: Suhteellista
Tuo onkin just se ero. Esimerkiksi veljeni olettaa, että jos sitikassa (isossa) saa mukavaa kyytiä, sen on pakko olla vähintään lötkö tai vellova ajoltaan.dieselflosse kirjoitti:Tuo kokonaisuus penkistä renkaisiin toimii todella pehmeästi olematta kuitenkaan sellainen jenkkilaivan löysä.
Selitä siinä sitten, että mukavuus ja kohtuullisen tiukka ajettavuus on aivan yhdistettävissä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Komee peli, XM on yksi tyylikkäimpiä autoja. C5 on kammottavan ruma kapine tuohon verrattuna.
TM:n testissä aikanaan moittivat noita istuimia siitä että meinaa pitemmillä matkoilla nukahtaa ja ei tee mieli nousta pois...
TM:n testissä aikanaan moittivat noita istuimia siitä että meinaa pitemmillä matkoilla nukahtaa ja ei tee mieli nousta pois...
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Tero, olen pahoillani että en ole aiemmin huomannut aihetta, säähän järkimies olet
Just tuommonen se itseäänkin himottaa, ja kovasti. Sitä kun on Citikoiden kanssa pulannut jonkin aikaa niin ei mikään ole vierasta, edes se sammakkoneste.
Sähköihin en itse koske, eikä koskaan ole tarvinnutkaan...
En on kade en ollenkaan
Just tuommonen se itseäänkin himottaa, ja kovasti. Sitä kun on Citikoiden kanssa pulannut jonkin aikaa niin ei mikään ole vierasta, edes se sammakkoneste.
Sähköihin en itse koske, eikä koskaan ole tarvinnutkaan...
En on kade en ollenkaan
"?"
--
--
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Baskeri vinossa
Järjestä en ole niin varma, mutta hauska laite tuo XM on. Ja citikkaihmisten joukkoonkin solahtaa ihan huomaamatta. Nämä itseropaajat ovat aika veikeää porukkaa.Makemyday kirjoitti:Tero, olen pahoillani että en ole aiemmin huomannut aihetta, säähän järkimies olet
--
En on kade en ollenkaan
Täytynee hommata baskeri ja kaulahuivi ajovarusteiksi. Nuo kuuluvat asiaan siinä, missä ulkosyrjästään reijitetyt nahkahanskat italialaiseen urheiluautoon
Terveisin
Tero
Tero
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Palturia.johtaja300 kirjoitti:Täytyy kyllä sanoa, että mitään niin rumaa, en tiedä kun nuo sitikat yhtään hienoa en ole vielä nähnyt.
Iso kissa
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Juu, tuo kissa on aikas namu. Lisäksi Xanttia on mielestäni yksi kauniimmista farkuista, mitä on tehty. Ja uusi C6 on muuten vain nätti...Aku P kirjoitti:Palturia.johtaja300 kirjoitti:Täytyy kyllä sanoa, että mitään niin rumaa, en tiedä kun nuo sitikat yhtään hienoa en ole vielä nähnyt.
Iso kissa
XM on enemmän kategoriassa 'magee laite' kuin kaunis kissa.
Terveisin
Tero
Tero
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Kyllä 2CV on ainoa oikea Sitikka ja piste - luotettavin, mukavin, käytännöllisin, taloudellisin ja tietenkin kaunein .
No juu, noita on ollut alla kyllä, Rätyn lisäksi AX (ei oikein Sitikka), BX, CX, Xantia ja XM. XM-farkku oli firman pirssi ja sellaisella päästelin kerran yhtä palaa Tampereelta Joensuuhun. Matka oli mieluista kokemus, tosin versio oli paremmasta päästä; V6, automaatti, ilmastointi ja muut herkuttimet.
Joskus on tullut aiemminkin sanottua, notta CX 25 Turbo 2:n kun saisi... pitää paikkansa edelleenkin. On muuten CX:n farkkuversio aivan helevetinmoinen laiva, noin tiloiltaan
No juu, noita on ollut alla kyllä, Rätyn lisäksi AX (ei oikein Sitikka), BX, CX, Xantia ja XM. XM-farkku oli firman pirssi ja sellaisella päästelin kerran yhtä palaa Tampereelta Joensuuhun. Matka oli mieluista kokemus, tosin versio oli paremmasta päästä; V6, automaatti, ilmastointi ja muut herkuttimet.
Joskus on tullut aiemminkin sanottua, notta CX 25 Turbo 2:n kun saisi... pitää paikkansa edelleenkin. On muuten CX:n farkkuversio aivan helevetinmoinen laiva, noin tiloiltaan
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954