M-B:n johtosarjaongelma 91-96
M-B:n johtosarjaongelma 91-96
Tälläkin foorumilla on ollut puhetta mersujen heikoista johtosarjoista 90-luvun alussa.
Vuosien 1991-1996 malleissa eristeet alkoivat maatua jo autossa ollessaan.
97-mallieissa asia on käsittääkseni korjattu.
Jenkkilän pojat siellä jo kerää lynkkausporukkaa.
Kyllähää nuo kuvat aika surullisia on. Kolme alinta kuvaa euroopasta, eli ei ole pelkästään jenkkimallien ongelma.
Kokemuksia/kommentteja?
Vuosien 1991-1996 malleissa eristeet alkoivat maatua jo autossa ollessaan.
97-mallieissa asia on käsittääkseni korjattu.
Jenkkilän pojat siellä jo kerää lynkkausporukkaa.
Kyllähää nuo kuvat aika surullisia on. Kolme alinta kuvaa euroopasta, eli ei ole pelkästään jenkkimallien ongelma.
Kokemuksia/kommentteja?
Pro HVM
Liekö pelkästään jonkin mallityypin onkelmia; toistaiseksi ainoa vastaantullut johto-ongelma oli Matikin takaluukun (maa-?)johto, joka oli poikki.
Sen sijaan edessä ja takana pissapojan letkut haperoituu.
Mutta mutta... 91/92-malliseen autoon jo jotain vaihto-osia pitäneekin hommata.
Sen sijaan edessä ja takana pissapojan letkut haperoituu.
Mutta mutta... 91/92-malliseen autoon jo jotain vaihto-osia pitäneekin hommata.

® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
MB päästi niin paljon silkkaa p*skaat uotantolinjalta maailmalle juuri 90-luvun aikana (esim. juuri johtosarjat, väyrysten ruoste/maaliongelmat, yleinen laadullinen heikkous yms.) että oikeuteen pitäis haastaa koko pulju. Ryhmäkanteita vaan päälle, prkle!
Ja ne jotka tuolloisista säästöistä hyötyivät olivat osakkeenomistajia joita rahvaan murheet tämän synkän aikakauden autojen kanssa eivät todellakaan jaksa kiinnostaa. Tosin eihän tämä asia yksin mersun ongelma ole, taisivat muutkin valmistajat hieman livetä laadusta jotta osakkeenomistajat eivät kuolisi nälkään.
---
Aiheeseen: Omassa 1991 valmistetussa autossa nuo kuuluisat johtosarjat ovat erinomaisessa kunnossa - hovikorjaajan mukaan kuin uudet. Oma käsitykseni on että ongelmat alkoivat loppuvuodesta -92 (vuosimallin 93 autot) ja ongelma oli jotensakin hallinnassa taas noin 1996 autoissa. Toinen asia josta muistelen lukeneeni/kuulleeni että jostain syystä johtosarjat olivat heikoimmat juuri kuutoskoneissa (lähinnä M104) ja sitten V-12:ssa, kasikoneet olisivat sitten olleet ilmeisesti paremmilla johdoilla. Tämä tosin on täysin varmistamatonta tietoa, luulisi että samalta alihankkijalta nuo olisivat tulleet kaikkiin autoihin.
Joku joka oikeesti tietää voisi ottaa tähän kantaa niin saataisiin tämä spekulointi loppumaan...
Ja ne jotka tuolloisista säästöistä hyötyivät olivat osakkeenomistajia joita rahvaan murheet tämän synkän aikakauden autojen kanssa eivät todellakaan jaksa kiinnostaa. Tosin eihän tämä asia yksin mersun ongelma ole, taisivat muutkin valmistajat hieman livetä laadusta jotta osakkeenomistajat eivät kuolisi nälkään.
---
Aiheeseen: Omassa 1991 valmistetussa autossa nuo kuuluisat johtosarjat ovat erinomaisessa kunnossa - hovikorjaajan mukaan kuin uudet. Oma käsitykseni on että ongelmat alkoivat loppuvuodesta -92 (vuosimallin 93 autot) ja ongelma oli jotensakin hallinnassa taas noin 1996 autoissa. Toinen asia josta muistelen lukeneeni/kuulleeni että jostain syystä johtosarjat olivat heikoimmat juuri kuutoskoneissa (lähinnä M104) ja sitten V-12:ssa, kasikoneet olisivat sitten olleet ilmeisesti paremmilla johdoilla. Tämä tosin on täysin varmistamatonta tietoa, luulisi että samalta alihankkijalta nuo olisivat tulleet kaikkiin autoihin.
Joku joka oikeesti tietää voisi ottaa tähän kantaa niin saataisiin tämä spekulointi loppumaan...

kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Melko rumaa jälkeä. Ja minä kun luulin, että varsinkin keskisessä Euroopassa johtosarjojen suurin surma on hilleri tai orava ja Suomessa tavan näätä
.
Kumma homma, että suomalaisista autoista en ole valituksia kuunaan kuullut - olisi kyllä pitänyt, jos piuhat noin päreiksi menevät. Vai onko jenkkilän ilmasto (tai vientilaatu) tehnyt tepposet. Mersujahan ostetaan pääasiassa kuumaan ja kuivaan Kaliforniaan

Kumma homma, että suomalaisista autoista en ole valituksia kuunaan kuullut - olisi kyllä pitänyt, jos piuhat noin päreiksi menevät. Vai onko jenkkilän ilmasto (tai vientilaatu) tehnyt tepposet. Mersujahan ostetaan pääasiassa kuumaan ja kuivaan Kaliforniaan

W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Enpä minä ainakkaan yhen johtosarjan takia autoa jättäs ostamatta, jos se tänäpäivänä vielä ehjänä on niin eiköhän se joskus ole laitettu kuntoon. On se vaan niin kalliimpi sitten jos ostaa 96:sta uudemman. Eiköhän tuon johtosarjan kunnon voi todeta ostettaessa ja jos silloin kunnossa on niin en millään saata uskoa, että muutamassa kuukaudessa menisi sitten aivan mullaksi.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Yhdessä W140 350 urpossa näytti olevan hiukan samaa tautia.
Ongelma paikka vahtui ja tarkemmin kun aloin tutkimaan niin joitakin johtoja oli jo uusittu
Tuossa paikallisen Boshin miesten kanssa tulee oltua yhteydessä puolin sekä toisin ja kyllä me pojat tekevät siellä "johtosarjoja" milloin mihinkäkin merkkiin. Tuo ongelma ei ola ainoastaan Mersulla
Ongelma paikka vahtui ja tarkemmin kun aloin tutkimaan niin joitakin johtoja oli jo uusittu

Tuossa paikallisen Boshin miesten kanssa tulee oltua yhteydessä puolin sekä toisin ja kyllä me pojat tekevät siellä "johtosarjoja" milloin mihinkäkin merkkiin. Tuo ongelma ei ola ainoastaan Mersulla

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Itsellä oli tuossa viissatkussa KAIKKI moottorin johdot samassa kunnossa kuin rässin kuvissa
Ja näitä W124 V8 koneellisia tuo ongelma vaivaa erityisen sitkeästi koska näiden konehuone on kaikista ahtain ja kuumuus kesällä ajonjäljiltä aivan käsittämätön. Väittäisin että tiedän jo kohta 100 tuollaista viissatasta tuon 500ecstasy foorumin kautta johon kaikkiin on johdot vaihdettu ja parhaisiin jo kahteenkertaan
nimim. pt:n viissatanen taitaa olla ainut mitä tiedän johon tuota ei vielä ole tarvinnut tehdä?


nimim. pt:n viissatanen taitaa olla ainut mitä tiedän johon tuota ei vielä ole tarvinnut tehdä?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Näyttää hyvältä, onneks väykyssä on piilotettu piuhat niin hyvin.
Ja ei ole kyllä omalta kohtaa kokemusta ihan tuommosesta jälestä, omat 90-luvun alun johtimet on olleet kun uusia aina.
Eihän noissa sikäli mitää noissa kuvissakaan ollu kun muistaa vaan levitellä piuhat ilmaan sen verran ettei ihan kaikki ole toisissaan kiinni tai maata turhia.
Ja ei ole kyllä omalta kohtaa kokemusta ihan tuommosesta jälestä, omat 90-luvun alun johtimet on olleet kun uusia aina.
Eihän noissa sikäli mitää noissa kuvissakaan ollu kun muistaa vaan levitellä piuhat ilmaan sen verran ettei ihan kaikki ole toisissaan kiinni tai maata turhia.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Alemmassa johtosarjassa on nuo startti, laturi ja joitain antureita. Kun ylempi sis. Suuttimet ja sytytys hilppeet + myös antureita ja tunnistimia.
Ja ongelma on kaikissa auton sijainnista riippumatta (oli se sitten californiasta tai siperiasta) joten eristeen materiaalivirhe! Omassani ongelman olessa akuutti (-04 kesällä) soittelin vehon pääkallopaikalle tiedustellen ongelmaan ratkaisua valmistusvirheen osalta, mutta eivät kuulemma olleet ikään kuulleetkaan tuollaisesta....just joo, niinpä niin! Ja samaan hengenvetoon totesi tehtaan tuotevastuun rajatun 10vuoteen ja 200tkm jotka itsellä oli just 1tkm ylittynyt......
Ja ongelma on kaikissa auton sijainnista riippumatta (oli se sitten californiasta tai siperiasta) joten eristeen materiaalivirhe! Omassani ongelman olessa akuutti (-04 kesällä) soittelin vehon pääkallopaikalle tiedustellen ongelmaan ratkaisua valmistusvirheen osalta, mutta eivät kuulemma olleet ikään kuulleetkaan tuollaisesta....just joo, niinpä niin! Ja samaan hengenvetoon totesi tehtaan tuotevastuun rajatun 10vuoteen ja 200tkm jotka itsellä oli just 1tkm ylittynyt......

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Pitää ostaa itselleni kanssa...
Onko sulla se vaihdettu uuteen



On, ainakin osaksi
Nimittäin tuo ylempi tuli oikein alkuperäisenä ja hoviautosähkömies tekaisi sen alemman itse niiltäosin mitä katsoi heikollahapella olevan. Saattoi olla että vaihtoi kaikkikin kun ei tullut kysyttyä 


..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...