Mittaristo ja sen elämä
Mittaristo ja sen elämä
Eli nyt itellä alkanu löpömittari temppuilee eli jää pohjaan sillontällön.
Tahmaa tapeissa joo, mutta ONKO ne tapit missä? Koitin kovasti tihrustella tosta niitä rajotintappeja mutta missäkohin viisaria niien pitäs sijaita?
Lämpö- ja löpömittarista en kyllä hyvällä tahollakaa saanu silmiini niitä tappeja..?
Ja vielä: Semmosta kummittelua ollu jo jonkin aikaa löpömittarissa että ku alkaa olla viimenen neljännes menossa ni saattaa käynnistyksen jälkeen näyttää mitä sattuu.
Välillä näyttelee lähes tyhjää ja uudelleen käynnistyksen jälkeen melkein puolta tankkia vaikka tiiän ainetta olevan Esim. sen vartin verran.
Aamulla lähin töihin ni mittari jäi taasen pohjaan eikä pari uusintastarttausta auttanu asiaa ni annoin olla, lisää ihmetystä toi se että löpön merkkivalo paloi välillä ja välillä sammui hetkeksi.
Tankki oli täynnä, muutama kymmenen kilsaa ajettu tankkauksen jälkeen.
Mittaristo? tankin anturi? joku japanilainen?
Tahmaa tapeissa joo, mutta ONKO ne tapit missä? Koitin kovasti tihrustella tosta niitä rajotintappeja mutta missäkohin viisaria niien pitäs sijaita?
Lämpö- ja löpömittarista en kyllä hyvällä tahollakaa saanu silmiini niitä tappeja..?
Ja vielä: Semmosta kummittelua ollu jo jonkin aikaa löpömittarissa että ku alkaa olla viimenen neljännes menossa ni saattaa käynnistyksen jälkeen näyttää mitä sattuu.
Välillä näyttelee lähes tyhjää ja uudelleen käynnistyksen jälkeen melkein puolta tankkia vaikka tiiän ainetta olevan Esim. sen vartin verran.
Aamulla lähin töihin ni mittari jäi taasen pohjaan eikä pari uusintastarttausta auttanu asiaa ni annoin olla, lisää ihmetystä toi se että löpön merkkivalo paloi välillä ja välillä sammui hetkeksi.
Tankki oli täynnä, muutama kymmenen kilsaa ajettu tankkauksen jälkeen.
Mittaristo? tankin anturi? joku japanilainen?
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Tuon tahmaa tapeissa voit unohtaa samantien, taitaa olla ns. Essonbaari -juttuja.
Joko mittariston sähöt/maat hukassa tai anturi kiukuttellee.
Koitappa ens kerralla läpsäyttää mittaristoa avarilla.
Jos lukema muuttuu uskottavammaksi, jottain on löysällä.
Jos pieksäminen ei auta, niin olisko anturin vaihto peliliikku?
Joko mittariston sähöt/maat hukassa tai anturi kiukuttellee.
Koitappa ens kerralla läpsäyttää mittaristoa avarilla.

Jos lukema muuttuu uskottavammaksi, jottain on löysällä.
Jos pieksäminen ei auta, niin olisko anturin vaihto peliliikku?
Pro HVM
Väkivaltaa käytetty toistaiseksi vain pieninä annoksina, eikä ainakaan vielä havaittu siitä olevan suuremmin apua.
Taitanee olla mittariston irrotus ja liittimien tutkailu viisain liikku tässä vaiheessa, en oikein itekkää usko että tankin päässä vika ois.. ei ainakaa kukaa oo semmosta diagnosoinu mitä nuita haulla topicceja tutkailin.
===> eli tutkitaan..
Taitanee olla mittariston irrotus ja liittimien tutkailu viisain liikku tässä vaiheessa, en oikein itekkää usko että tankin päässä vika ois.. ei ainakaa kukaa oo semmosta diagnosoinu mitä nuita haulla topicceja tutkailin.
===> eli tutkitaan..
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Jos viisari / viisarit nousevat vasta jonkin ajan kuluttua käynnistyksestä ja näyttävät sitten oikein vika on todennäköisesti siinä että viisarit tarttuvat kiinni tappeihin joiden varassa ne lepäävät kun virta ei ole päällä.
Vika on helppo korjata laittamalla tappien päälle suojukset jotka saa kätevästi ohuenohuesta sähköjohdon kuoresta.
Vika on helppo korjata laittamalla tappien päälle suojukset jotka saa kätevästi ohuenohuesta sähköjohdon kuoresta.
wiimax.fi
Itselläni mittarien toiminta on verrannollinen lämpötilaan.
Kesällä löpö/lämpö-mittari toimi aivan ok, mutta nyt kun on kylmemmät kelit saapuneet niin ei mittarit jaksa aina startatessa herätä. Jonkin verran ajettua ja kabiinin lämmettyä ovat mittarit elpyneet joka kerta. Kun mittarit toimivat niin näyttävät luotettavan tuntuisia lukemia... joten tuota jumistusta epäilen.
Omassa mittarissani ainakin näkyy tapit joiden päällä viisarit lepäävät kun tarkkaan sihrustaa. Enpä vain ole saanut aikaiseksi avata mittaristoa vielä tuon oireen takia. Tuohan ei mahdottoman iso projekti ole. Keväällä vaihtelin mittariston polttimot ledeihin Mekan ohjeiden mukaan. Talvella olisi tietysti kiva jos edes lämpömittari toimisi.
--
Sceptic
Kesällä löpö/lämpö-mittari toimi aivan ok, mutta nyt kun on kylmemmät kelit saapuneet niin ei mittarit jaksa aina startatessa herätä. Jonkin verran ajettua ja kabiinin lämmettyä ovat mittarit elpyneet joka kerta. Kun mittarit toimivat niin näyttävät luotettavan tuntuisia lukemia... joten tuota jumistusta epäilen.
Omassa mittarissani ainakin näkyy tapit joiden päällä viisarit lepäävät kun tarkkaan sihrustaa. Enpä vain ole saanut aikaiseksi avata mittaristoa vielä tuon oireen takia. Tuohan ei mahdottoman iso projekti ole. Keväällä vaihtelin mittariston polttimot ledeihin Mekan ohjeiden mukaan. Talvella olisi tietysti kiva jos edes lämpömittari toimisi.
--
Sceptic
Mie avasin mittarin kun hiukan jumitti, tahmaa ei ollu missään, eli se juttu on utopiaa, mutta kokeilin pyyhkiä ne tapit neo amiseptilla, suojuksia en viittiny tappien päälle laittaa syystä että neulat jäävät silloin koholleen, eivät laskeudu pohjalle.
Tuon toimenpiteen jälkeen kuitenkin kaikki toimii
en tiedä mikä magneettisuus niihin tappeihin tulee vaikka neulat on "muovia", mutta ilmeisesti joku ioni kulkee neulojen sisällä joka magnetisoi ne tapit 
ai niin, kylmillä ilmoilla mullakin noi vinoili.
Tuon toimenpiteen jälkeen kuitenkin kaikki toimii


ai niin, kylmillä ilmoilla mullakin noi vinoili.
Asiaa tutkittu, väliraportin vuoro..
Ainakaan mulla tuossa -98 ei ole minkään valtakunnan rajotintappeja mittaristossa ---> se siitä tahma-legendasta..
Liittimet jota tuossa ylempänä veikattiin olivat ihan ok, laitoin kuitenki sipauksen kontaktirasvaa niihin.
Muutama päivä nyt ajeltu entrauksen jälkeen, ainakaan vielä ei vika ole näyttäytynyt.
Seurataan tilannetta.
Ainakaan mulla tuossa -98 ei ole minkään valtakunnan rajotintappeja mittaristossa ---> se siitä tahma-legendasta..
Liittimet jota tuossa ylempänä veikattiin olivat ihan ok, laitoin kuitenki sipauksen kontaktirasvaa niihin.
Muutama päivä nyt ajeltu entrauksen jälkeen, ainakaan vielä ei vika ole näyttäytynyt.
Seurataan tilannetta.
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Salesonen auto onkin -98 joten tappeja ei ole.
Limatappeja
esiintyy vain -93- 6/95 ikäisisissä autoissa joissa tripin tappi menee mittarin lasin läpi. Uudemmissa nappulat on reunoilla.
Aika useassa -98-00 mallin w202:ssa testeri herjailee "polttoainemittari" vikaa. Tiedä sitten mitä se tarkalleen tarkoittaa
Limatappeja

Aika useassa -98-00 mallin w202:ssa testeri herjailee "polttoainemittari" vikaa. Tiedä sitten mitä se tarkalleen tarkoittaa

Tuota..Aki P kirjoitti:Aika useassa -98-00 mallin w202:ssa testeri herjailee "polttoainemittari" vikaa. Tiedä sitten mitä se tarkalleen tarkoittaa

Pitänee katella näkyykö mitään vikamuistissa.
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Vikamuisti vielä omissa oloissaan, ei oo selvinny tutkimaan.
Toistaseksi pelaa, viikko ajettu lähes tyhjällä tankilla pikkutankkauksilla vian paljastumisen toivossa mutta hyvin on pelannut.. (kop-kop)
Liekö ollu niissä liittimissä joku henkimaaliman liitos joka nyt parantunu ku rassattu, tuli irrotettua mittari toistamiseen ku pariin taustavaloon jäi kosketusvikaa vaihdon jälkeen.
Katsellaan..
Toistaseksi pelaa, viikko ajettu lähes tyhjällä tankilla pikkutankkauksilla vian paljastumisen toivossa mutta hyvin on pelannut.. (kop-kop)

Liekö ollu niissä liittimissä joku henkimaaliman liitos joka nyt parantunu ku rassattu, tuli irrotettua mittari toistamiseen ku pariin taustavaloon jäi kosketusvikaa vaihdon jälkeen.
Katsellaan..
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84