En ole koneella nyt muutamaan päivään, mutta lueskelen ideoitanne niin pian kun voin! Missä Vaasan lähistöllä tuollaista kannattaa mennä huoltamaan?
cdi "jumittaa"
cdi "jumittaa"
Eli viime aikoina 320cdiA (S210 vm 2000, aj alle 200tkm) on silloin tällöin saanut jonkin "kohtauksen", jolloin se on "jäänyt jumiin" eikä ole suostunut ylittämään n.2000 - 2200rpm... Kiihtyvyys on silloin suurinpiirtein Hiace-luokkaa 
  ja fiilis on nollassa... hetken ajon jälkeen ilmiö häviää ja tätä voi tulla koska vain, eli heti lähdöstä tai sitten hetken ajon jälkeen... Harmittaa, kun ei aina tiedä pääseekö seuraavan traktorin ohi kunnolla vai ei 
  
  
 
En ole koneella nyt muutamaan päivään, mutta lueskelen ideoitanne niin pian kun voin! Missä Vaasan lähistöllä tuollaista kannattaa mennä huoltamaan?
			
			
													En ole koneella nyt muutamaan päivään, mutta lueskelen ideoitanne niin pian kun voin! Missä Vaasan lähistöllä tuollaista kannattaa mennä huoltamaan?
					Viimeksi muokannut tasty, 17.10.2007 15:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
									
			
									*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
						If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
- 
				HVM
 
HVM kirjoitti:kuuluisa MAF-anturi
Niin... onhan tuo Nurmooo periaatteessa lähellä...
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
						If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Moottorinohjaus menee jostain syystä vikatilaan jolloin auto kiihtyy huonommin kuin vanha 200D. 
 
Mahdollisia vikapaikkoja on monta, mainittu MAF eli ilmamassamittari olisi helpoin ja kenties yleisimmästä päästä.
Se on ilmanpuhdistimelta lähtevässä putkessa, kahdella Torx-ruuvilla kiinni - ja sellainen osa joka varmasti hajoaa jossain vaiheessa, vähilläkin kilometreillä ellei ilmansuodatinta muisteta vaihtaa tarpeeksi tiheään.
Käytä autoa testerissä tai kokeile summamutikassa vaihtaa ilmamassamittari + ilmansuodatin.
			
			
									
									
						Mahdollisia vikapaikkoja on monta, mainittu MAF eli ilmamassamittari olisi helpoin ja kenties yleisimmästä päästä.
Se on ilmanpuhdistimelta lähtevässä putkessa, kahdella Torx-ruuvilla kiinni - ja sellainen osa joka varmasti hajoaa jossain vaiheessa, vähilläkin kilometreillä ellei ilmansuodatinta muisteta vaihtaa tarpeeksi tiheään.
Käytä autoa testerissä tai kokeile summamutikassa vaihtaa ilmamassamittari + ilmansuodatin.
Sama vika aikanaan...
Eli, mulla on samanlainen moottori autossani. Teki kans sitä, mutta nyt ei enää. Syytä on vaikia sanoa, mutta lakkas automaatti-öljyjen vaihdon myötä. Vehon asentaja sano, että sen aiheuttavia syitä voi olla useita. Ilmamassa mittari, ruiskutuspainevika jne... Jopa jarruvalokytkimen vika? 
 
En tiedä, mutta mulla ainaki autto vissiin se, että loppuun palaneet automaatti-öljyt vaihdettiin. Muuta ei tehty ja vika häippäs.
			
			
									
									
						En tiedä, mutta mulla ainaki autto vissiin se, että loppuun palaneet automaatti-öljyt vaihdettiin. Muuta ei tehty ja vika häippäs.
Re: Sama vika aikanaan...
Paljonko noilla vanhoilla öljyillä oli ajettu? Onko tietoa/arvausta? Ja kuinka usein nuo "pitäisi" vaihtaa? Sanoo kuka?rex kirjoitti:loppuun palaneet automaatti-öljyt vaihdettiin.
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
						If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Lainahevosella on kiva ratsastaa ja toisten aloittamiin ketjuihin on hyvä jatkaa. 
Minulla on -99 vuotinen CDI- Mese. S202, mutta samapa tuolle. Viime kesänä se teki tätä temppua että turbo pelistä pois ja kierrokset rajoittui 3000 rpm eikä enempää kierrä. Sammuttaminen auttoi joskus, joskus ei.
Autoon vaihdettiin tuolloin ilmamassamittari, imuilman lämpötunnistin ja ahtopaineenmuunnin. Vika löytyi ILMEISESTI EGR:n sähköliittimestä joka kiristettiin ja kosketus parani. Ongelma poistui liki puoleksi vuodeksi.
Nyt auto on temppuillut taas pari päivää saman asian kanssa. Lähtee aina käyntiin ja vie perille mutta ei ole takeita onko käytössä 220 CDI:n tehot vai 200D:n.
Mitä tässä arvaisi tehä? Vaihteistohan on manuaali. Ajettu 225tkm. EGR:ää en ole tulpannut, ainakaan vielä mutta voiko siitä olla vastaavaa hyötyä? Vai mennäkö vain merkkiliikkeen tiskille itkemään? Lukeeko kukaan vikakoodeja Merssuista Rovaniemellä??
			
			
									
									
						Minulla on -99 vuotinen CDI- Mese. S202, mutta samapa tuolle. Viime kesänä se teki tätä temppua että turbo pelistä pois ja kierrokset rajoittui 3000 rpm eikä enempää kierrä. Sammuttaminen auttoi joskus, joskus ei.
Autoon vaihdettiin tuolloin ilmamassamittari, imuilman lämpötunnistin ja ahtopaineenmuunnin. Vika löytyi ILMEISESTI EGR:n sähköliittimestä joka kiristettiin ja kosketus parani. Ongelma poistui liki puoleksi vuodeksi.
Nyt auto on temppuillut taas pari päivää saman asian kanssa. Lähtee aina käyntiin ja vie perille mutta ei ole takeita onko käytössä 220 CDI:n tehot vai 200D:n.
Mitä tässä arvaisi tehä? Vaihteistohan on manuaali. Ajettu 225tkm. EGR:ää en ole tulpannut, ainakaan vielä mutta voiko siitä olla vastaavaa hyötyä? Vai mennäkö vain merkkiliikkeen tiskille itkemään? Lukeeko kukaan vikakoodeja Merssuista Rovaniemellä??
- Meissenkeri
 - Viestit: 3838
 - Liittynyt: 15.8.2006 2:10
 - Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
 
Tänään peli oli tunnin hallissa kun piti asioilla käydä ja siellä sulaneena pelasi taas kotimatkan normaalisti. Kun lämmöt oli noussu 80:n pintaan, annoin 30km kaasua sille ihan reilusti, yli 3000rpm koko ajan että hörsteet palaa pois jos näin on ollakseen. Kattia en ole kattonu, imusarja katottiin syksyllä eikä ollu kovinkaa likainen. Se näissä ruukaa kuulemma kerätä likaa. 
Jos imusarja on puhdas, voiko katti silti olla likainen?
			
			
									
									
						Jos imusarja on puhdas, voiko katti silti olla likainen?
Testeriä kannattaa paukutella nyt ihan ekaksi niin ei tartte vaihtaa turhia osia koska vika mahdollisuuksia löytyyskibe kirjoitti:Nonnii!!
Itelläki alko tuo prkl hajoamaan.. eli kierrokset ei nouse yli 3000
Aluksi vika oli sillon tällön mut ny se o kokoajan.. joskus se toimii oikein.
Mitähän anturia sitä ny kannattas lekalla paukutella?