Vihreä tähtikaartilainen kyselee..

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Vihreä tähtikaartilainen kyselee..

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Olen lukenut pääni pyörälle kaikenlaisia juttuja(niitä täällä on) mitä kaikkea voikaan löytyä W124sta.Paljon. Mutta parit asiat(tällä kertaa)uutta mersuilijaa askarruttaa(antakkee armoo,mie en tiijä näitä juttuja):
Tuo tasonsäätö..Kaiketi miunki mesussa sellainen on,kun löytyy konehuoneessa hulvattoman kokoinen öljysäiliö ja nokan päässä pyöreä mötikkä?Siinä parit letkut kiinni,jokka ei näyttäs johtavan mihinkään :roll:
Mikä pitäis olla se oikea taso normaaliajossa?Ja säätö tapahtuu?Jotenkin kun olen kassellu teijän piilejä sivuilla,niin näyttääs olevan renkaan/lokarin väli miulla pienempi :shock: ja ko oikeen tarkkaan olen kuunnellut,ajaessa kaarteessa kuuluis kahahtelua??ihaa ko ottais pyörä kiinni lokariin :huh:
Kummastusta(pienemmän sortin)on herättänyt myös tuulilasinpyyhin...sulka hypähtää klo 13 kohdalla jännästi..pyyhkäsytulos kärsii tietty loikista.Takaisinpäin tullessa ei loiki.
Tän kummempia ropleemija ei juur nyt iske,enkä niitä kaipaakkaan.
Ainiin...malli siis E300 vm-91

Vastoo,jos kehtoot.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29419
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko autossasi :asd: lukkoperä ?

Jos pumpusta lähtevät letkut eivät mene mihinkään, tasonsäätö tai lukkoperä ei toimi, kumpi siinä nyt sitten onkin.
Perän ei pitäisi silti olla kovin alhaalla jos jouset ovat oikeat ja kunnossa.

Pyyhkijän pitäisi tehdä lasin kummankin ylänurkan kohdalla koukkaus ylöspäin.
Liikkeessä tapahtuva ylimääräinen hypähtely viittaa vikaan koneistossa, olethan ainakin rasvannut liukukappaleen siitä sulanvarren nivelen yläpuolelta muovisen peitelevyn alta ?
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

ASD on...ja kait ne letkukkii menee oikeisiin paikkoin...en oo kaivautunut pellin alle vielä...
Tuo tasonsäätö...tosiaan lukenu siitä täällä ja ihan hyvä systeemi se ois.
Ilmeisesti jokin vipu takaakselin likellä ja kaasupullot ko aikoinaan citikassa(cx2000 vm.76)siinä oli hyvä auto,omapäinen tosin..
Pittää päästä oikeestaan autonsa alle...hiukka kasseleen.
Pyyhkijän varren liikkuvat liukastan tänään,toivotaan et sillä selkii.
Kiitos vinkeistä.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Farmareissahan tasonsäätö on aina, mutta sinulla taitaa olla sedani? Niihinkin sen on lisävarusteena saanut. Iskareistahan sen tasonsäädön olemassa olon myöskin huomaa, tunkalla nostamallakin varmaan jo näkee. Jos tasonsäätö niin iskareihin menee letkut. http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=engTuonne kun syöttää runkonumeron niin näkee varusteet, ja niissä mainittu varmaankin myös se mahdollinen tasonsäätö.
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Sedan on juu..Joo...varusteita autossa näyttäs olevan enemmän ko kalliissa japsissa..Tuotu Aatulandiasta kolmisen vuotta sitten,käyty kokonaan läpi,kone,tekniikka yleensä ja vaihdettu mitä tarvii vaihtaa.Joku kylällä sano löydöksi,hmm.
Muuten,mikä se öljypytty sitten ois,jollei ole tasonsäätöä?Sitä mie oon veikkaillu,vaan ko on vihree ni on vihree.Onnex auto on hopeanharmaa,ettei päälle näy.
Zekkaan letkujutskan ja kyselen lisää,jos tarvetta.Mulla kun on VAIN saksankielinen manuaalikin..siitä en saa ko kuvista tolkkua.
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)
ASD on,vaan mie en ainaka saanu selkoa onko tasonsäätö..voip olla syynä sekii,etten ossoo ko savvoo,hiljoo ja kovvoo.Tekninen enkku ei ole parraasta päästä..
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Arapaho kirjoitti: Muuten,mikä se öljypytty sitten ois,jollei ole tasonsäätöä?
Pelkkä ASD:n olemassaolokin riittää, eli voi olla pelkästään senkin säiliö.
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

so...siis hydraulinen luistonesto.Oli jonki aikaa Scorpio jossa sähkönen vastaava,pelas ihaa kiitett.hyvin seki.
Mie ihan varmaan palaan asiaan,jollain kymysyxellä.KIITOS tähänastisesta !
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Hydraulinen lukkoperä, kytkeytyy kaiketi päälle kun auto sutasee alle 40km/h vauhissa?

Ei tietoa, kuhan vain arvailen.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

^Joo, noinhan se menee.Normaalisti 30% lukko ja jos alle n.40km/h vauhdissa sutii niin kytkee 100% lukon päälle. Ei siis varsinaisesti mikään luistonesto, kiva varuste 8)
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

No on..ainakin meijän kylillä.Täällä kun suolaa ei käytetä ko sopassa.
Mitee hitolla muuten tuo piihkijänvarren koppa aukiaa?Kasselin sitä enkä löytäny ruuvin ko alapuolelta...lasiin matkaa noin sentti,eli ruuvari saap olla solmussa.
Saatan kuulostaa enemmän ko hölömöltä ko kyselen..kun en viittis uusia kaikkia osia mikkä irti otan :lol:
Oikealta edestä kuuluu "lompsahdus" kuopissa?Nivelet etc. ed.omistaja vaihtanut alle 2 v sitten,eli niissä ei(kai)ole löysää?Olisko iskarin yläp.gummi menossa?Ei kova ääni,mutta sitäkin kiusallisempi.
Ei kukaan viittis ottaa kopsua käytt.käsikirjasta?Mie mielell.maksankii vähän vaivoista.Veholla ois,vaan ko hinta on hanurista.Emmie sillä sillee...emäntä koittas kouluttaa issestään mersuilijaa.oon menettäny uskoni opetushommissa,joten sais laiskanläksynä opetella nappuloita.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Katopas konepellin alle. Sieltä tiirailet iskarin yläpään kumit. Jos on halaki, niin vaihtoon. Voi vähän lonksahella jos on rikki.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Arapaho kirjoitti: Oikealta edestä kuuluu "lompsahdus" kuopissa?Nivelet etc. ed.omistaja vaihtanut alle 2 v sitten,eli niissä ei(kai)ole löysää?Olisko iskarin yläp.gummi menossa?Ei kova ääni,mutta sitäkin kiusallisempi.
Vois olla kyllä kallistuksen vakaajan kumit väljänä. Nostapa etupää tai se oikea puoli tunkilla ylös ja tiiraile sitä kallistuksen vakaajan kumia. Mulla oli silmillä nähden usean millin väljää kumeissa ja ihme krunksahduksia piti kuopissa ja töyssyissä..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”