Taitaa tulla 300TD:n automaattilaatikko tiensä päähän...

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
kerosiini
Viestit: 776
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Taitaa tulla 300TD:n automaattilaatikko tiensä päähän...

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Eli tuo 300TD '88 joka minulla on myynnissäkin ollut alko eilen oireileen suurin piirtein näin:

Tulin liikennevaloihin 50km/h vauhtia, 4vaihde oli päällä. Hiljensin ja laatikko alko tietenki vaihtamaan kolmoselle. Käännyin oikealle ja painoin kaasua: "mitäh, kierrokset nousee niinku vaihe olis vapaalla" ja sitten yhtäkkiä nappas vaihteen silmään ja mentiin kahva edellä :lol:

Tuota se sitten teki koko illan kun ajelin. Vaihdoin laatikkoon öljyt ja suodattimen n. 3000-4000km sitten.

Tuo on kait sitten sitä surullisen kuuluisaa automaatin luistamista? 8)

Rahat loppu, myydään laatikkovikainen mersu...
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

kyllä siltä kuullosti että laatikon sisältä meni kitkapinnat loppuun... :cry: ei kannata kauheesti ajella tuossa kunnossa,edellinen chevy teki samalla tavalla ja laatikkoremppa tuli aikas kalliiksi kun jatkoi vaan ajelua :twisted:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
kerosiini
Viestit: 776
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Joo pitää yrittää ettiä ehjää käytettyä lootaa tilalle tai sitten jatkaa myyntiä alennettuun hintaan. :?
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Pistä Kero se kuntoon, viallisen kauppaaminen on tympiää hommaa.

Niin että sulla on sladiautomaatti :fu:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
kerosiini
Viestit: 776
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

jovihava kirjoitti:Pistä Kero se kuntoon, viallisen kauppaaminen on tympiää hommaa.

Niin että sulla on sladiautomaatti :fu:
Joo ei ne vialliset mene kovin kaupaksi, tai no menee mutta hinnankin täytyy olla reilusti sen mukainen.. Kyllähän tämä kuntoon laitetaan jos rahat riittää!
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Mulla ei menny matsa kaupaksi ennenkö siihen tuli vikkaa. Hinta pysy silti samana...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
kerosiini
Viestit: 776
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Laatikossa oli öljyä alle alarajan joten lisäsin sinne pari desiä ja "vika" on kadonnut :shock:
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

kerosiini kirjoitti:Laatikossa oli öljyä alle alarajan joten lisäsin sinne pari desiä ja "vika" on kadonnut :shock:
Mihin ne öljyt on sieltä kadonnut ?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Hamis
Viestit: 402
Liittynyt: 02.8.2007 9:01
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Hamis »

Malm kirjoitti:
kerosiini kirjoitti:Laatikossa oli öljyä alle alarajan joten lisäsin sinne pari desiä ja "vika" on kadonnut :shock:
Mihin ne öljyt on sieltä kadonnut ?
Ne nyt vasta löysi oman paikkansa, niin tuli vähän lisää tilaa :shock: :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7228
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jepu... varmaan turbiini on täyttynyt vähän myöhässä täyteen saakka. :D

Tai sitten ölöjypohojan divisde vuotaa.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jos vaikka modulaattorin kalvo on rikki niin kone imasee öljyä laatikosta
jos ulkopuolista vuotoa ei näy :roll:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7228
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sekin. Onko laatikolta tuleva alipaineletku öljyinen?
Avatar
kerosiini
Viestit: 776
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Tuota tuota pitää tarkistaa tuo alipaineletku,
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
jarza
Viestit: 10
Liittynyt: 24.10.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jarza »

jos alipaineletku on sellanen valkoinen ohut nylonputki ja siellä on laatikonpäästä katsottuna jonkinverran öljyä niin mistä se kertoo?
anttari
Viestit: 165
Liittynyt: 31.10.2007 16:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja anttari »

Mites ton öljyn määränkin katsot?? Pari pientä viivaa ja ihan sama miten mittatikkua katselet,öljyä näyttäis olevan tarpeeksi...TODELLA onneton öljytikkutsydeemi. Mitenkä oikeasti kukaan saa tarkasti katsottua öljymäärän :evil:
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

anttari kirjoitti:Mites ton öljyn määränkin katsot?? Pari pientä viivaa ja ihan sama miten mittatikkua katselet,öljyä näyttäis olevan tarpeeksi...TODELLA onneton öljytikkutsydeemi. Mitenkä oikeasti kukaan saa tarkasti katsottua öljymäärän :evil:
no sehän on ihan helppoa...käyt kaikki vaihteet läpi ja vedät tikun ulos ja pidät sen vaakatasossa ja laitat paperin tikun alle ja kun paperille jää öljyä niin vertaa sitä siihen mittatikkuun... Itse kyllä osaan katsoa noista automaattivaihteisista autoista öljyn määrän pelkällä mittatikulla...iahn simppeliä touhua jos varsinkin tikusta löytyy kylmä/kuuma puoli
D6 pillarissa se vaihteiston öljymäärä on kyllä hankala katsoa...yritäpä katsoa siitä kirkaasta tikusta sitten öljyä joka on saman väristä kun tikkukin :lol: :twisted:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

anttari kirjoitti:Mites ton öljyn määränkin katsot?? Pari pientä viivaa ja ihan sama miten mittatikkua katselet,öljyä näyttäis olevan tarpeeksi...TODELLA onneton öljytikkutsydeemi. Mitenkä oikeasti kukaan saa tarkasti katsottua öljymäärän :evil:
hio se mittatikun pää jonkun matkaa hienolla hiomapaperilla kiiltäväks ja pyyhit hiomajätteet tarkasti pois,niin pitäs näkyä öljyn pinta aikas hyvin :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”