Äänieristys kakkosnelosessa

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Andy
Viestit: 781
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Äänieristys kakkosnelosessa

Viesti Kirjoittaja Andy »

Mulla on viikon päästä edessä sisustan purkua, minkä yhteydessä olisi tarvittaessa mahdollista laittaa oviin ja muuallekin lisää äänieristysmateriaalia.

Jos esimerkiksi haluaisi laittaa jotain ovipellin sisäpuolelle, niin mitä sinne kannattaisi laittaa - bitumimattoa? Tai sama homma jalkatilaan? Jostain mielestäni kuulin, että jos ovessa on sähköikkunat, ja jos laittaa lisää eristysmattoa (bitumi) oven sisällä, niin jos matto alkaa irrota, irtoavat kohdat voivat tulla ikkunan nostomekanismin tielle -> vaikeuksia. Onkohan tämä todellinen uhka?

Entä onko vaivan arvoista 'tunkea' jonkinlaista äänieristemattoa muualle, esimerkiksi etujalkatilaan tai lattia-alueelle yleensä?
Avatar
[jimi]
Oulun Hendrix
Viestit: 959
Liittynyt: 14.11.2005 12:42
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

ohutta bitumimattoa. ei haittaa ovissa laseja. :roll:
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

mites ne kakkosnelosen pyöränkotelot oli äänieristetty :roll: kun eihän siitä paljon muuta melua lähde kuin rengas äänet.
BMW E31 V12
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

W124 nyt on valmiiksi niin reilusti äänieristetty, etten oikein näe syytä käyttää siihen hirveästi aikaa/rahaa parantamisen yrittämiseen. Lattiat ja kaikki on vuorattu jo vakiona äänieristematolla. Tietysti kun sisusta on valmiiksi auki, niin ehkä hivenen vielä hiljenisi vaihtamalla alkuperäiset johonkin tehokkaammin vaimentavaan mattoon?

Lainataan nyt topikkia omaankin kysymykseen: Mitä laitan konepeltiin? Siitä on revitty äänieristeet pois. KL:llä 43 euroa maksaisi levy, mutta en pistäisi vastaan jos halvempi ja vähintään vastaavantehoinen ehdotus tulisi? Bitumi ei välttämättä tuohon tarkoitukseen oikein istu. 200 kg konepelti ei houkuttele...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”