Puhalluskaappi
Puhalluskaappi
mahtaaks jollain olla kokemuksia näistäkaapeista harrastekäytössä.Ei olis törkeen kallis mut ei kaappika oo älyttömän iso.Mahtaako tää toimia lasikuulilla yhtälailla!?
http://www.powerplustools.fi/puhalluslaitteet.htm
Biltemassa näyttää olevan vastaavia!
Täytyyks tähän myös virittää poisto puhallin?
http://www.powerplustools.fi/puhalluslaitteet.htm
Biltemassa näyttää olevan vastaavia!
Täytyyks tähän myös virittää poisto puhallin?
'Padova Star kirjoitti:Onko kellään kokemusta![]()
HYDRAULINEN JOUSIPURISTIN PP-T 0318
- kapasiteetti 1 ton
- hydraulinen
- työpituus 21 cm
- max. jousen halkaisija 14 cm
- paino 20 kg
175 € (sis. alv)
http://www.powerplustools.fi/PPT0318_EU.jpg
Käännänkö veistä haavassa
en tiedä mutta ainakin Lapuan diesel huollossa on tuon tyylinen kapistus ja sillä ne on ainakin kaverin mersusta saaneet jousen irti.En tiedä on ihan samanlainen kampe tiedäppä häntä...

Niin ja lasikuulilla puhalletteassa pitää olla sellainen erottelija joka erottelee rikkinäiset kuulat roskiin ja ehjät takaisin kiertoon.On kuulemma kallista ilman sellasta.Ei tuos vissii ollu imuriakaan??
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-

Re: Puhalluskaappi
PaHa kirjoitti:
Entä vielä parempaa, onko joku itse yrittänyt tuollaista väsäillä/parannella?
Minä tekaisin puhalluskaapin vaneerista



..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Re: Puhalluskaappi
PaHa kirjoitti:Kerro ihmeessä lisää...piippu kirjoitti:PaHa kirjoitti:
Entä vielä parempaa, onko joku itse yrittänyt tuollaista väsäillä/parannella?
Minä tekaisin puhalluskaapin vaneeristaYksi tuttu yritteliäs mies puhaltaa tuollaisella vaneerikaapilla melkein päivittäin (kohta mennyt vuoden samalla kopilla) ja semmonen 1000x600x600 kokoinen tulee maksamaan noin 100€ kaikkine tarvikkeineen, joten ei paha
Ja helppo hävittää kyllästyttyä
Mistä ostit kahvan ja miten olet hiekan/kuulan kierron suunnitellut??




Vielä puuttuu viralliset hanskat. (vaikkakin tuo tuttu puhaltelee ihan kumihanskoilla ja kaapissa on kuminauharesorilliset haalarin hiat, koska moittii virallisia hanskoja kömpelöksi käyttää sarjatyössä-> aina kun nyppää hikiset kädet hanskoista, pullahtaa kaikki sormet väärinpäin ja aikaa menee niitä takaisin pukkiessa, joten tosiaan tavalliset hanskat kädessä ja saa nypätä hian läpi)
Koitan räpsäistä tuosta omasta pari kohtalaista nokialaisen laatukuvaa........To be continued

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
No niin, nyt niitä LOISTAVIA kuvia
tässä hieman keskeneräisenä, mutta pohja jo hahmollaan
TA-DAA Valmis.....melkein (huomaa muodikkaat adidas hiat
.....kokeilumielessä )
Ja vielä kerta kiellonpäälle. Klasin yläreunassa, joka on laminoitu, näkyviin "koukkuihin" tullee valo-> loisteputki roikkavalo, vai mikä nyt onkaan nimeltään semmonen remonttilamppu (tuotekehitystä! Koska virallisissa kaapeissa vastaava valo on sisäpuolella ja se on himmeä jo muutaman puhalluskerran jälkeen ja valoteho riittää näinkin). Laatikon takereunassa häämöttävä peltikotelo on ilmanpoisto venttiili suodattimella. Paineilma tulee taas laatikon toisesta kyljestä ja siellä majailee myös pahimman pölyn poistava teollisuusimurin liitin.
Niin ja vielä mainittava-> Lasi kannattaa tehdä kaikista halvimmasta normi tavarasta! Karkaistulla lasilla ei saavuta muuta kuin rahan menetyksen, koska lasista puhuttaessa ei karkaisu tarkoita ihan sitä mitä metallihommissa, eli hiekkapuhalluksessa lasi himmenee ihan yhtä nopeaa, oli se sitten miten käsiteltyä-> Tuo em. tuttu on kokeillut kaikki mahdolliset versiot ja nyt käyttää tosiaan ihan tavallista, koska lasin saa vaihtaa oikeassa käytössä 2krt. päivässä

tässä hieman keskeneräisenä, mutta pohja jo hahmollaan
TA-DAA Valmis.....melkein (huomaa muodikkaat adidas hiat

Ja vielä kerta kiellonpäälle. Klasin yläreunassa, joka on laminoitu, näkyviin "koukkuihin" tullee valo-> loisteputki roikkavalo, vai mikä nyt onkaan nimeltään semmonen remonttilamppu (tuotekehitystä! Koska virallisissa kaapeissa vastaava valo on sisäpuolella ja se on himmeä jo muutaman puhalluskerran jälkeen ja valoteho riittää näinkin). Laatikon takereunassa häämöttävä peltikotelo on ilmanpoisto venttiili suodattimella. Paineilma tulee taas laatikon toisesta kyljestä ja siellä majailee myös pahimman pölyn poistava teollisuusimurin liitin.
Niin ja vielä mainittava-> Lasi kannattaa tehdä kaikista halvimmasta normi tavarasta! Karkaistulla lasilla ei saavuta muuta kuin rahan menetyksen, koska lasista puhuttaessa ei karkaisu tarkoita ihan sitä mitä metallihommissa, eli hiekkapuhalluksessa lasi himmenee ihan yhtä nopeaa, oli se sitten miten käsiteltyä-> Tuo em. tuttu on kokeillut kaikki mahdolliset versiot ja nyt käyttää tosiaan ihan tavallista, koska lasin saa vaihtaa oikeassa käytössä 2krt. päivässä

Viimeksi muokannut piippu, 16.12.2007 2:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Noo, komiasta nyt tiärä, mutta kaappi se on
Kuvaan tosiaan lipsahti pieni mainos (ei liity mitenkään minuun, eikä toimenkuvaani) Näin siinä käy kun on niin keskittynyt tuohon kuvan ottamiseen ja itse kohteeseen ettei huomaa tarkistella taustoja
Vai oli tuttu peli-> Tuo Volvo on se komia...... mutta hieman mietityttää että mikä niistä volvoista on se minkä kyydissä olet ollut, kun niitä on 3kpl samassa kuvassa

Kuvaan tosiaan lipsahti pieni mainos (ei liity mitenkään minuun, eikä toimenkuvaani) Näin siinä käy kun on niin keskittynyt tuohon kuvan ottamiseen ja itse kohteeseen ettei huomaa tarkistella taustoja

Vai oli tuttu peli-> Tuo Volvo on se komia...... mutta hieman mietityttää että mikä niistä volvoista on se minkä kyydissä olet ollut, kun niitä on 3kpl samassa kuvassa

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
se on tuo sininen F16 komeilla maalauksilla minkä kyydissä nuo kaks keltasta on.piippu kirjoitti: Vai oli tuttu peli-> Tuo Volvo on se komia...... mutta hieman mietityttää että mikä niistä volvoista on se minkä kyydissä olet ollut, kun niitä on 3kpl samassa kuvassa
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
jovihava kirjoitti:Volvo? Tuo Lada Niva se vasta huluppean näkönen onkin! Kestääkös neth Ladan akseelit noita kolmeykkösiä vääntää? Kait ne tietysti aikasa![]()
Saiskos tuosta ihan dedikoituja kuvia? Jos nätisti pyytää?



Mutta jos nyt jotain paljastaa, niin paikoillaan on jo ollut:
-turbo
-ruisku
-lukot akseleissa
-välitetty jakolaatikko
-välitetyt perät
-coolereita yms. lauhduttimia
-hydr. vinssi keulassa
-korotettu senverran mitä raidetangot mahdollistaa
-pyöränkaaret avarrettu just noille 31":lle (mistä muuten arvasit että ne on just ne, eikä 32" mitä meinasin ensin laittaa

-ohjaamosta säädettävät ilma iskarit edessä
-tehostettu ohjaus (ei kaikista helpoin toteutettava, ja nyt kun valmis, olisi ladalta saanut uusia alkuperäisiäkin varaosana-> tässä siis mulkattu toyota cressidasta

-ulkopuoliset kaaret lisävalotelineenä (ei vielä paikoillaan)
-etupeä irroitettu moottorista

-vaihde- ja jako laatikon välinen kardaani mallia "TopSecret" oma idea

-niin ja sille hydrauliikalle on pumppu ulos-otossa, eikä missään moottorin kyljessä turhaan tehoa viemässä
+ paljon muita "jännittäviä" ratkaisuja, ei vain meinaa muistaa näin yht´äkkiä


..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Sais...varmaanEasy Rider kirjoitti:Saisko sellasesta 1000l trukkipiikeillä siirrettävästä nylonisesta "jumppakuutio" säiliöstä kaapin aikaiseksi?




Niin ja aukeamaan tietenkin puolestavälistä jolloin sisään saisi helposti raskaan/isonkin kappaleen....näyttäis siltä, mikä se kotimainen piirretty oli 60-70 luvulla, noh kuitenkin siitä se suursyömäri!-> jossa oli ne kaksi sikaa (musta ja harmaa....oliko Hinku ja Vinku) tässä se olikin

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Se muovi on kyllä tosiaan sellaista että varmaan menestyy tuossakin hommassa, joten kukas olis seuraava pelle peloton joka kokeilee tuota vaihtoehtoa niin saatais pikkuhiljaa "puhalluskaappien TOP 10"
Niin ja sitä kokoa moitin siinämielessä että sinne joutuis mennä koko mies sisälle jotta ylettäis touhaamaan, koska tuossa omassakin tahtoo jo varren pituus loppua kesken kun pitkin reunoja pitäsi touhata. Siis nuo reijät (koko ja etäisyys toisistaan) rajoittaa melko tehokkaasti käsien luonnollista liikerataa koska sinne ei voi työntyä olkapäitä myöden vaan joutuu tyytyä kyynärpää syvyyteen jotta näkisi vielä ikkunastakin jotain

Niin ja sitä kokoa moitin siinämielessä että sinne joutuis mennä koko mies sisälle jotta ylettäis touhaamaan, koska tuossa omassakin tahtoo jo varren pituus loppua kesken kun pitkin reunoja pitäsi touhata. Siis nuo reijät (koko ja etäisyys toisistaan) rajoittaa melko tehokkaasti käsien luonnollista liikerataa koska sinne ei voi työntyä olkapäitä myöden vaan joutuu tyytyä kyynärpää syvyyteen jotta näkisi vielä ikkunastakin jotain

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Mitenkä hienoksi se hiekka menee kun se kiertää??
Meillä on pajalla oikein kunnon puhallus värkit ja se hienompi hiekka menee ihan pelkäksi pölyksi kun se menee kerran läpi.Karkean hiekan pystyisi periaatteessa käyttämään kahteen kertaan,mutta menee taas roskia ynnä muuta sinne sitten.Tosin on hieman erikaliiberin laitos.Ilman tarvekkin vaatimattomt 4-5kuutiota minuutissa...
Meillä on pajalla oikein kunnon puhallus värkit ja se hienompi hiekka menee ihan pelkäksi pölyksi kun se menee kerran läpi.Karkean hiekan pystyisi periaatteessa käyttämään kahteen kertaan,mutta menee taas roskia ynnä muuta sinne sitten.Tosin on hieman erikaliiberin laitos.Ilman tarvekkin vaatimattomt 4-5kuutiota minuutissa...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-

No näissähän puhalletaan oikeastaan sillä oikeiden teollisuus puhaltimien pölyllä
Siis hiekka mitä noissa käsipilleissä menee hienosti läpi on kooltaan max. 0,7mm
Ja vastaavaa alumiinioksidia. Hiekka itsessään kestää kyllä useamman kierrätyksen koska paine ja ilmamäärä on niin pienet vrt. noihin oikeisiin puhaltimiin-> ilmamäärä jotain pauttiarallaa 550L/min ja paine just ja just 5-6bar
Mutta onhan puhallettavat kappaleetkin hieman eri kaliberia kuin noilla isoilla vehkeillä.....kaikenmaailman vanteita, pellinpaloja yms. pikkupalikoita jotka lakkais olemasta noilla isoilla laitteilla puhalletaessa 




..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jos oon ymmärtänt oikein niin siellähän tulee olla suppilon mallinen pohja.piippu kirjoitti:Se muovi on kyllä tosiaan sellaista että varmaan menestyy tuossakin hommassa, joten kukas olis seuraava pelle peloton joka kokeilee tuota vaihtoehtoa niin saatais pikkuhiljaa "puhalluskaappien TOP 10"![]()
Niin ja sitä kokoa moitin siinämielessä että sinne joutuis mennä koko mies sisälle jotta ylettäis touhaamaan, koska tuossa omassakin tahtoo jo varren pituus loppua kesken kun pitkin reunoja pitäsi touhata. Siis nuo reijät (koko ja etäisyys toisistaan) rajoittaa melko tehokkaasti käsien luonnollista liikerataa koska sinne ei voi työntyä olkapäitä myöden vaan joutuu tyytyä kyynärpää syvyyteen jotta näkisi vielä ikkunastakin jotain


Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Niinhän se olis teollisuus kaappi tullut, muttakun sattui olemaan tuota vaneeria nurkissa ja luonnekkin vielä sellainen että tahdon olla "erilainen nuori", joten kokeiltava oli tuotakinKun tekisi vielä raudasta niin olisi lähes kuin tehdaspuhallin
Teollisuusmallin puhaltimissahan on tuo valo(iso loisteputki) juuri tuossa lasin yläopuolella, pellillä suojattuna(ei häikäise).

Harraste kaapeissa taas valo on sisällä ja se ei kauaa valaise

Niinkuin tämän linkin kaapeistakin näkee.....tuolla on muuten soppelihintaisia tarvikkeita noihin kaappeihin, itse kaapit taas......hmm, tuo minunkin menisi tuonne 1000€ nurkille

Näkyvyyteen en osaa tuossa omassa ottaa vielä kantaa koska sillä ei siis ole vielä puhallettu yhtään

Ilmanpoisto venttiili on itsellä vain semmonen suorakaide reikä takaseinässä (oisko ollut 200x100mm) jossa ilmastointi suodatin mattoa + verkko molemmin puolin ettei pullahda pois ja sisäpuolella peltikotelo ettei hiekka lennä suoraan suodattimeen. Puhdistus ulkoapäin paineilmalla puhaltaen
Vanerin saumat on kitattu ja ulkopuolella on vielä kriittisissä kohdissa pelti listat + liimamassa. Ja nuo aistikkaat adidas hiat oli kuvassa vain mallina, joten omaani kyllä tulee joko viralliset "siementäjän hanskat" tai vähintään haalarin hiat + kumihanskat, ja ei sillä tutulla ainakaan noista puhalla ulos yhtään vaikka hia/hanska patentti silläkin on nykyään
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
PaHa kirjoitti: eli suodatin on kaapin ylipaineen poistoa varten ja tuo imuri imee tuon hienon pölyn pois kaapista?
Niin ei varmaan tuolla hia systeemillä ole mitään ongelmia jos kaappiin ei vain ylipainetta tulee. Ja tuskin paljon tulee jos on isot "poistot".
Just näin

Näyttää vaan monessa valmiissa peltikaapissa olevan tuo ylipaineen poisto toteutettu muutamalla 10mm reijällä ilman suodatusta, joten melkoisia painekattiloita ovat ja pöly leviää huoneeseen melko tehokkaasti.....jo pelkästään siitäkin syystä että paine tahtoo ulos kaikista mahdollisista koloista

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Niin ja vielä mainittava-> Lasi kannattaa tehdä kaikista halvimmasta normi tavarasta! Karkaistulla lasilla ei saavuta muuta kuin rahan menetyksen, koska lasista puhuttaessa ei karkaisu tarkoita ihan sitä mitä metallihommissa, eli hiekkapuhalluksessa lasi himmenee ihan yhtä nopeaa, oli se sitten miten käsiteltyä-> Tuo em. tuttu on kokeillut kaikki mahdolliset versiot ja nyt käyttää tosiaan ihan tavallista, koska lasin saa vaihtaa oikeassa käytössä 2krt. päivässä
[/quote]
Ja yksi hyvä lasin säästö konsti on laittaa sisäpuolelle kontaktimuovia.On halvempi,kuin lasin vaihto.
Toimii isoissa teollisuuskoneissakin .Niin teräs-,keraami-lasikuula,al oksidi, piikarbidi,hiekkapuhalluskoneissa.Sekä em.märkäpuhalluskoneissa.

Ja yksi hyvä lasin säästö konsti on laittaa sisäpuolelle kontaktimuovia.On halvempi,kuin lasin vaihto.
Toimii isoissa teollisuuskoneissakin .Niin teräs-,keraami-lasikuula,al oksidi, piikarbidi,hiekkapuhalluskoneissa.Sekä em.märkäpuhalluskoneissa.
No niin, nyt on puhkuttu tuolla omalla vaneerikaapilla ja toimii........TÄYDELLISESTI
Tuo ei todellakaan tarvi mitään puhallus hanskoja, koska adidas hiat yhdessä tavallisten kumihanskojen kanssa mahdollistaa täydellisen liikkuvuuden
. Ja pölynpoisto ylitti myös kaikki odotukset-> siis takaseinässä noin 200x150mm aukko suodattimella ja "roiskeläpällä" jottei suodattimeen lennä suoraan hiekka + imurille reikä kaapin yläreunassa joka imee oikeasti kaiken pölyn välittömästi (kokeilin ilman imua, ja olihan heikko näkyvyys.....ennenkaikkea muutamaan kertaan puhalletulla hiekalla joka oli muuttunut jo lähes pölyksi)
Kaappi on käytössä todella hiljainen (mikäli imuri ei ole mikään hornetin suihkumoottori jälkipoltolla
) eli vaneeri vaimentaa äänet tehokkaasti jolloin puhuminen ääntä korottamatta on todellisuutta.
Suosittelen jos on edes vähäkään käynyt mielessä puhalluskaappi


Kaappi on käytössä todella hiljainen (mikäli imuri ei ole mikään hornetin suihkumoottori jälkipoltolla

Suosittelen jos on edes vähäkään käynyt mielessä puhalluskaappi

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...