W168 tenavatähteen keskuslukon kauko-ohjaus
W168 tenavatähteen keskuslukon kauko-ohjaus
Pitäisi asentaa VDO merkkinen kauko-ohjaus jutska. Olisiko kenelläkään ohjetta ja niksejä ko. vempaimen kytkemiseen???
Olen ajatellut kytkeä keskuslukon releeseen tuleviin johtoihin...hmmm. mutta miten? olisin kiitollinen jos saisin ohjetta.
Olen ajatellut kytkeä keskuslukon releeseen tuleviin johtoihin...hmmm. mutta miten? olisin kiitollinen jos saisin ohjetta.
jatkoa
no niin sen vaerran on seljenny että eipä sinne peräpään boxiin voi kytkeä vdo jutskaa. Nyt pitäs saada tietoutta miten irrotetaan keskikonsoli jotta manuaalisen keskuslukon kytkimen johdot soisi esille???? Vai onko kellään jotain muuta keinoa??? Olisi todella mukavaa jos saisin pikku vinkkejä....
asennusta....
Niinpä, tosiaan asennus meni jokseenkin näin.
* keskikonsolissa on manuaalinen keskuslukitus. Tästä saadaan kytkentäpaikka VDO:n kaukoohjaukselle keskuslukkoon. Eli keskikonsoli pitää purkaa ja samalla voi vaihtaa lämmitys/puhaltimen lampun, muuten aika työlälstä alkaa vaihteleen.
* keskikonsolissa menee yhdellä liittimellä viisijohtoa hätävilkuille/ keskuslukon-ohjaukselle. Ei kannata kattoa kaikkia. Kunnes huomaa että vihreä/sininen ja ruskea johto ovat keskuslukon ohjaukseen eli niihin kytketään VDO:n ohjeen mukaan, (ohjeen ensimmäinen kuva), auki/kiinni toiminnot.
* VDO:n syöttö eli punainen johto suoraan akulle ja VDO:n musta johto maahan esim akun miinis-napaan, myös vihreä johto maahan, (automaatinen lukitus, pois käytöstä).
* mikäli haluaa kaikki muutkin toiminnot käyttöönsä esim. ovien lukituksien nuuskinta, ikkunoiden auki/ kiini ym....niin sitten vaan purkamaan autoa enempi, mutta yks tuttu sanoi että heillä ainakin ovien kauko-ohjaus toiminto, siis onko ovat auki/kiinni nuuskinta meni rikki ja eipä toiminu koko kauko-ohjaus...HEH...
* VDO-yksikkö voi laittaa vaikka hansikaslokeroon josta voi vetää tunnistin ledin auki/kiinni vilkkumiset vaikka vänkärin puoleisen etupalkin viereen
* kaukosäädin avaimia ei tarvinnut konffata.
EI MUUTA KUIN MUUTKIN KYTKEMÄÄN !
Nyt homma voisi tapahtuia 1-2 tuntiin jos ei tarvitse noutaa liittimiä, lamppuja ja pähkäillä purkamisen kanssa sekä kytkentöjen pohtimenen jäisi pois.
Nyt meijän tenavatähdessä on sitten kauko-ohjattu keskuslukko, joka helpottaa suuresti pakkasilla ja pienten lasten kanssa liikkuessa.
ETTÄ SILLEE.....täällä phjoisessa.....
* keskikonsolissa on manuaalinen keskuslukitus. Tästä saadaan kytkentäpaikka VDO:n kaukoohjaukselle keskuslukkoon. Eli keskikonsoli pitää purkaa ja samalla voi vaihtaa lämmitys/puhaltimen lampun, muuten aika työlälstä alkaa vaihteleen.
* keskikonsolissa menee yhdellä liittimellä viisijohtoa hätävilkuille/ keskuslukon-ohjaukselle. Ei kannata kattoa kaikkia. Kunnes huomaa että vihreä/sininen ja ruskea johto ovat keskuslukon ohjaukseen eli niihin kytketään VDO:n ohjeen mukaan, (ohjeen ensimmäinen kuva), auki/kiinni toiminnot.
* VDO:n syöttö eli punainen johto suoraan akulle ja VDO:n musta johto maahan esim akun miinis-napaan, myös vihreä johto maahan, (automaatinen lukitus, pois käytöstä).
* mikäli haluaa kaikki muutkin toiminnot käyttöönsä esim. ovien lukituksien nuuskinta, ikkunoiden auki/ kiini ym....niin sitten vaan purkamaan autoa enempi, mutta yks tuttu sanoi että heillä ainakin ovien kauko-ohjaus toiminto, siis onko ovat auki/kiinni nuuskinta meni rikki ja eipä toiminu koko kauko-ohjaus...HEH...
* VDO-yksikkö voi laittaa vaikka hansikaslokeroon josta voi vetää tunnistin ledin auki/kiinni vilkkumiset vaikka vänkärin puoleisen etupalkin viereen
* kaukosäädin avaimia ei tarvinnut konffata.
EI MUUTA KUIN MUUTKIN KYTKEMÄÄN !
Nyt homma voisi tapahtuia 1-2 tuntiin jos ei tarvitse noutaa liittimiä, lamppuja ja pähkäillä purkamisen kanssa sekä kytkentöjen pohtimenen jäisi pois.
Nyt meijän tenavatähdessä on sitten kauko-ohjattu keskuslukko, joka helpottaa suuresti pakkasilla ja pienten lasten kanssa liikkuessa.
ETTÄ SILLEE.....täällä phjoisessa.....
Jos VDO:n boksilla homma on noin hankalaa niin suosittelen tarvikesarjaa joita saa esim huutonetistä aika edullisesti.
Volsuun kytkin ja oliko nyt 5 johtoa eli:
-akulle +12v
-Maadotus
-vilkuille vas + oik
-kuskinovesta impulssit auki ja kiinni
Ainoa vaikein homma oli selvittää vilkkujen ja nuo lukon toiminnan värit.
Volsuun kytkin ja oliko nyt 5 johtoa eli:
-akulle +12v
-Maadotus
-vilkuille vas + oik
-kuskinovesta impulssit auki ja kiinni
Ainoa vaikein homma oli selvittää vilkkujen ja nuo lukon toiminnan värit.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 23.4.2016 11:32
No niin, täällä on tilanne se, että kuskinpuoleinen lukkopesä ei enää käänny lukkoon mennäkseen, joten ostin Motonetista Steelmate-keskusohjauksen kaukosäätöyksikön.
Sitä olen nyt yrittänyt asentaa, mutta ei vaan tunnu värien selitykset auton kytkentäkaaviossa ja yksikön vastaavassa aukeavan, vaikka sähköstä jotain uskon tietäväni ammatin puolesta.
Tarkoitus ei ole hifistellä mitenkään eli riittää kun saan lukot auki ja kiinni. Eli osaisiko joku auttaa, että miten pitää kytkeä ja mikä olisi järkevin paikka? Helpointa olisi laittaa tuo vastaanotin mittariston taakse, siellä vaan aika paljon noita piuhoja...
Yritin liittää kuvia, mutta eipä onnistu, joten selitetään näin sanallisesti
Vastaanottimessa/ohjausboksissa värit
-punainen +12V, tämä pitäisi saada siis akkuun
-musta (maa?)
-ruskea (meneekö vilkuille, sillä sama väri ainakin jatkuu vilkuille pääliittimen toisesta pinnistä)
-valkoinen (onko tämä se ohjaava karva?)
-vihreä ja sininen, nämä kaksi kiertävät kaikkiin oviyksiköihin, mutta niitä ei ymmärrykseni mukaan pidä kytkeä, sillä tuo yhteys on olemassa jo autossa itsessään.
Mersun kytkentäkaaviosta tunnistettu seuraavat värit
-punainen +12V (onko kaikki punaista sisältävät karvat jatkuvia +12V eli voiko ottaa näistä minkä tahansa ja kytkeä tuohon ohjausboksiin?)
-ruskea maa
-mittariston kytkentäkaaviossa vihreä-sininen "Central locking master switch". Riittäisikö jos kytkee ohjausboksin Valkoisen tähän, Mustan johonkin maahan ja punaisen johonkin punaiseen?
-keskuslukituksen kytkentäkaaviossa "Central locking transponder", jossa värit Ruskea, Sininen ja Musta. Näistä ei oikeastaan ole kauheasti hajua, että miten pitäisi kytkeä
-mahdollisuus on ilmeisesti kytkeä myös kuskin puolen oveen ja kytkis sanoo siitä värit musta, sininen ja ruskea, mutta tarkemmin niiden tarkoituksia en osaa sanoa
-lisäksi olisi ilmeisesti mahdollista kytkeä suoraan "pumppuyksikköön" eli siellä värit ruskea (maa), puna-valko ja musta-puna. Jos homma onnistuisi tähän, niin se olisi selkeästi helpointa, sillä on pääsyltään kaikkein helpoin kun löytyy heti varapyörän vierestä.
Tulipas sekava viesti, mutta toivottavasti joku osaisi auttaa!
Sitä olen nyt yrittänyt asentaa, mutta ei vaan tunnu värien selitykset auton kytkentäkaaviossa ja yksikön vastaavassa aukeavan, vaikka sähköstä jotain uskon tietäväni ammatin puolesta.
Tarkoitus ei ole hifistellä mitenkään eli riittää kun saan lukot auki ja kiinni. Eli osaisiko joku auttaa, että miten pitää kytkeä ja mikä olisi järkevin paikka? Helpointa olisi laittaa tuo vastaanotin mittariston taakse, siellä vaan aika paljon noita piuhoja...
Yritin liittää kuvia, mutta eipä onnistu, joten selitetään näin sanallisesti
Vastaanottimessa/ohjausboksissa värit
-punainen +12V, tämä pitäisi saada siis akkuun
-musta (maa?)
-ruskea (meneekö vilkuille, sillä sama väri ainakin jatkuu vilkuille pääliittimen toisesta pinnistä)
-valkoinen (onko tämä se ohjaava karva?)
-vihreä ja sininen, nämä kaksi kiertävät kaikkiin oviyksiköihin, mutta niitä ei ymmärrykseni mukaan pidä kytkeä, sillä tuo yhteys on olemassa jo autossa itsessään.
Mersun kytkentäkaaviosta tunnistettu seuraavat värit
-punainen +12V (onko kaikki punaista sisältävät karvat jatkuvia +12V eli voiko ottaa näistä minkä tahansa ja kytkeä tuohon ohjausboksiin?)
-ruskea maa
-mittariston kytkentäkaaviossa vihreä-sininen "Central locking master switch". Riittäisikö jos kytkee ohjausboksin Valkoisen tähän, Mustan johonkin maahan ja punaisen johonkin punaiseen?
-keskuslukituksen kytkentäkaaviossa "Central locking transponder", jossa värit Ruskea, Sininen ja Musta. Näistä ei oikeastaan ole kauheasti hajua, että miten pitäisi kytkeä
-mahdollisuus on ilmeisesti kytkeä myös kuskin puolen oveen ja kytkis sanoo siitä värit musta, sininen ja ruskea, mutta tarkemmin niiden tarkoituksia en osaa sanoa
-lisäksi olisi ilmeisesti mahdollista kytkeä suoraan "pumppuyksikköön" eli siellä värit ruskea (maa), puna-valko ja musta-puna. Jos homma onnistuisi tähän, niin se olisi selkeästi helpointa, sillä on pääsyltään kaikkein helpoin kun löytyy heti varapyörän vierestä.
Tulipas sekava viesti, mutta toivottavasti joku osaisi auttaa!