Jatketaan topiccia.... kopioin tänne saman tekstin, minkä laitoin kilpailevalle foorumille..
Jaksan ihmetellä tätä mersun (w124 300D aut '91) haaleahkoa lämpeämistä.
Puhaltimeen liittyen ongelma seuraava:
1 asennossa puhaltaa lämmintä (ei kuumaa, mutta lämmintä).
2 asennossa haalenee
3 asennossa on jo viileähköä
4 asennossa kylmää.
Jos puhaltimen säätää tuulilasille, toimii edellämainitulla tavalla.
Jos puhaltimen säätää puhaltamaan sivuräppänöistä, ilma on kaikissa asennoissa hieman lämpöisempää.
Jos puhaltimen säätää niin, että se puhaltaa tuulilasille, sivuräppänoille ja jaloille (eli nuolet ylös ja alas asentoon) Niin sivuräppänöistä tulee kylmää, tuulilasille haaleaa ja jaloille melko lämmintä. Puhaltimen voimakkuus vaikuttaa hommaan (mitä kovemmin, sitä viileämpää).
Lämmönsäätö toimii niin, että puhaltaa joko maksimilämmintä (riippumatta paljonko tuuttaa asteita) ja naksauksen yli kun menee viileälle puolelle, niin puhaltaa kylmintä mahdollista.
Vaikka lämmönsäätö on täysillä, ei autoa silti voi sanoa mitenkään kuumaksi... eli sisääntuleva ilma on haalean lämmintä (tarkenee -12*C pakkasella ajella ihan "ok")
Seuraavat asiat tutkittu:
1. närhenmunat on katsottu + putsattu... jopa hetkeksi aikaa poistettu käytöstä (ei vaikutusta). Ilman liitintä puhaltaa kuumaa
2. Kvpumppu toimii, kokeiltu myös toista kvpumppua, ei vaikutusta.
3. Kaikki letkut (kvpumpulle --> närhenmunille --> kennolle --> kennolta paluu) lämpösiä, niinkun kuuluukin
4. Järjestelmässä on painetta, ei liikaa... sopiva määrä.
5. Koneen lämmöt viisarin verran yli 85, kovassa kiihdytyksessä ehkä 85 (eli talla pohjassa kilometri)
Ei hukkaa nestettä, kansipahvi rempattu.
Any ideas? autossa ei ilmastointia.