Väyrynen..

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Karhu

Väyrynen..

Viesti Kirjoittaja Karhu »

Olen onnellinen mersun omistaja, kuitenkin niinkuin kaikki kunnon miehet niin aina pitäisi olla vähän uudempi ja vähän isompi ja hienompi ja kaikkea.. Tällä hetkellä ajelen tuollaisella 190d 2,5 -87:lla. Oikein mukava auto on ajella, kilometrejä tulee keskimääärin reilu 3000 kuukaudessa ja tiiselin keskikulutuskin on 6,1/100 eli melko vähällä menee kun ottaa ikä- ja kokoluokan huomioon. Kuitenkin mukavuudenhaluisena miehenä olisin vaihtamassa uudenpaan. Merkkiä en aio vaihtaa. Olen tietenkin kierrellyt ja katsellut käytettyjä ja tähän mennessä mukavimmalta on tuntunut semmoinen väyrys-mese (onkohan tuo nyt sitten e-mersu?). Kaksi katsomaani väyrystä olivat molemmat -97 220d automaatteja. Minkälaisiin asioihin kannattaa noissa kiinnittää huomiota, onko jotain radikaaleja tyyppivikoja? Ymmärrän toki että mersutkin kuluvat ajossa joten sellaiset "normaalit" kulumisen piikkiin menevät viat kyllä kestän mutta jos vaihdan autoa niin kauppaan tärähtää kuitenkin niin paljon rahaa että ei olisi oikein heti sitten varaa laittaa tonneja remppaan.. Lisäksi, otan hyviä ehdotuksia muista mesen malleista vastaan mitä kannattaisi harkita.. Kilometrejä siis tulee eli pieniruokainen saisi olla.. Tehoa luonnollisesti sillä tapaa että on mukava ajaa. Hyvät ajo-ominaisuudet, luotettava... siis täydellinen, halpa auto hakusassa :D Myös tuommoinen 300 td automaatti vaikuttaisi mukavalta mutta tuntuvat olevan huomattavasti kalliimpia kuin juuri tuo karvalakki-väyrynen esimerkiksi.. Hintaluokka minun rahapussille olisi joku 10-15tuhatta. Vinkkejä otetaan vastaan :help:

Ps. Laitoin tänne osastoon tämän kyselyn sillä että ensisijaisesti tarvitsen vinkkejä tekniikan suhteen tyyppivioista ja muista.
jusamb
Väyrys-Fani

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Joidenkin mielestä saatan olla vähän jäävi vastamaan tähän, mutta lähes kullan arvoinen vinkki on: Älä osta väyrystä. Tai osta jos osaat itse korjata ja tykkäät haasteista. :D Väyrynen on kyllä hyvä auto silloin kun on toimii ja on kunnossa. 8) Muut asiantuntijat voivat kertoa tarkemmin.
asdf

Viesti Kirjoittaja asdf »

...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”