Dieselvero muuttuu ensi vuonna???
Dieselvero muuttuu ensi vuonna???
Kuulin huhun, että nykyinen dieselvero poistuisi v.2007.
Onkos kukaan muu kuullut huhuja???
Autojen verotus muuttuu ilmeisesti monilta muiltakin osin.
Ja kaikki kai tapahtuu varsin nopeaan tahtiin.
Pitää ruveta googlettelemaan.
Onkos kukaan muu kuullut huhuja???
Autojen verotus muuttuu ilmeisesti monilta muiltakin osin.
Ja kaikki kai tapahtuu varsin nopeaan tahtiin.
Pitää ruveta googlettelemaan.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Re: Dieselvero muuttuu ensi vuonna???
Mitähän tulisi sitten tilalle?Sami R kirjoitti:Kuulin huhun, että nykyinen dieselvero poistuisi v.2007.
Onkos kukaan muu kuullut huhuja???
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Pakkohan se muutos on nopeasti tehtävä. Muuten markkinat häiriintyy. Uusia autoja ei osteta kun odotellaan sitä muutosta tms.
Voi vain kuvitella mitä tuokin muutos tuo tullessaan. Välttämättähän kyse ei ole siitä että hyvään suuntaan mennään. Mitenkäs vanhojen autojen osalta käsitellään verotuskysymyksiä? Niissä on oltava jokin ylimenoaika, muuten siinä ei ole tolkkua. No aika näyttää. Muutos tulee kuitenkin joskus.
Voi vain kuvitella mitä tuokin muutos tuo tullessaan. Välttämättähän kyse ei ole siitä että hyvään suuntaan mennään. Mitenkäs vanhojen autojen osalta käsitellään verotuskysymyksiä? Niissä on oltava jokin ylimenoaika, muuten siinä ei ole tolkkua. No aika näyttää. Muutos tulee kuitenkin joskus.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Joo-o,jokos se nyt alkaa...Eli käyttöverot kai nousee niin kovaksi että nuo meikän 80-luvun autot saa suosiolla työntää nurkan taakse.Niinhän se menee että kohta ei noilla halvoilla/vanhoilla autoilla ole vara ajaa kuin rikkaalla Jollain uusilla pikkuautoilla,yaris yms. sitä pitäisi kai alkaa sitten ajamaan..JA VIT...Minähän lähden heti verouudistusten jälkeen saksaan hakemaan 600SEL:än,ja jos innostun niin emännälle kanssa samanlainen Käyttömaksut vuodessa jonkun pienen omakotitalon verran
Kiitos vaan kaikille autoverouudistusta ajaneille,joskus aikanaan tästä jo kaukaa viisaana varoittelin...
Kiitos vaan kaikille autoverouudistusta ajaneille,joskus aikanaan tästä jo kaukaa viisaana varoittelin...
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
2012 alustahan se käyttövoimavero putoo ihan jopa 18%.
Kokonaista 1,2 snt/alkava 100 kg/vrk
Tekee jopa meikäläisen kohdallakin melkein 114 egee vuodessa.
Vahinko vaan kun perusvero nousee vastaavasti nyt maaliskuun alussa melkein 150 egee vuodessa. Prosenteissakin nousu vain 115%.
Että tällai meitä kohdellaan. Aina jää häviölle.
2,50 euroo palaa joka päivä nykysellään pelkästään näihin veroihin.
Siihen vielä lisäksi dieselin hinnankorotukset.
Vuotuisella tasolla pellejen leikkiminen aiheuttaa seuraavat vaihtelut:
Aiemmin verolappu alkoi seiskalla, nyt 9:llä ja vuoden päästä 8:lla.
No uusilla autoillahan se taitaa antaa hyvitystä kokonaisuudessa kuitenkin alaspäin.
Olikohan jossakin pieni uutinen, että raskaammalla kalustolla ensi vuoden alun tiputus olisi huomattavampi kuin tuo 18 %.
Vieläkö jollakin olis hinkua päästä Möhkön omistajaksi.
Kokonaista 1,2 snt/alkava 100 kg/vrk
Tekee jopa meikäläisen kohdallakin melkein 114 egee vuodessa.
Vahinko vaan kun perusvero nousee vastaavasti nyt maaliskuun alussa melkein 150 egee vuodessa. Prosenteissakin nousu vain 115%.
Että tällai meitä kohdellaan. Aina jää häviölle.
2,50 euroo palaa joka päivä nykysellään pelkästään näihin veroihin.
Siihen vielä lisäksi dieselin hinnankorotukset.
Vuotuisella tasolla pellejen leikkiminen aiheuttaa seuraavat vaihtelut:
Aiemmin verolappu alkoi seiskalla, nyt 9:llä ja vuoden päästä 8:lla.
No uusilla autoillahan se taitaa antaa hyvitystä kokonaisuudessa kuitenkin alaspäin.
Olikohan jossakin pieni uutinen, että raskaammalla kalustolla ensi vuoden alun tiputus olisi huomattavampi kuin tuo 18 %.
Vieläkö jollakin olis hinkua päästä Möhkön omistajaksi.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Oman W124 200D:n verot yhteensä, eli perusvero + käyttövoimavero:
ennen 1.3.2011 510,64 €,
1.3.2011 jälkeen 539,84 €,
1.1.2012 jälkeen 465,38 € vuodessa.
Perusvero nousee 3/2011 29,20 € ja dieselvero laskee 1/2012 74,46 €.
ennen 1.3.2011 510,64 €,
1.3.2011 jälkeen 539,84 €,
1.1.2012 jälkeen 465,38 € vuodessa.
Perusvero nousee 3/2011 29,20 € ja dieselvero laskee 1/2012 74,46 €.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
- Jari Nysten
- Viestit: 386
- Liittynyt: 27.10.2010 16:19
- Paikkakunta: Valkeakoski
Noin muuten jos todetaan dieselin ja bensiinin verotuksesta niin olen aina ihmetellyt miksi dieseleitä ei veroteta nykyistä raskaammin kun ne kuitenkin saastuttavat enemmän kuin bensiinikäyttöiset ajoneuvot
Minkään lisäveron kannalla en tosin ole kun suomessa on jo muutenkin veroa veron päälle, mutta tuota näkökulmaa sivuten on tämä ihmeellinen juttu tämäkin jos kerran maailma täytyy pelastaa ja päästöjä verottaa.
Minkään lisäveron kannalla en tosin ole kun suomessa on jo muutenkin veroa veron päälle, mutta tuota näkökulmaa sivuten on tämä ihmeellinen juttu tämäkin jos kerran maailma täytyy pelastaa ja päästöjä verottaa.
Mersuja
Lukematta topiccia sen enempää...
http://www.autoliitto.fi/?x20043=4288972
Näin sitä tiisselikuskia vuan pijetään talutusnuorassa samalla tapaa kuin hullua pässiä
http://www.autoliitto.fi/?x20043=4288972
Näin sitä tiisselikuskia vuan pijetään talutusnuorassa samalla tapaa kuin hullua pässiä
Yksinkertaista. Valtiovalta haluaa dieselvoiman ammattiajoon, eikä leikkikaluihin. Leikkihommiin on sitten leikkivoima eli bensiini. Ruotsin valtion virallinen kanta ollu jo parikymmentä vuotta se, että diesel ei kuulu tavallisille ihmisille. Se näkyy autokalustossa sekä dieselin hinnassa ja kohtuu rankassa dieselverossa.Pappi kirjoitti:Lukematta topiccia sen enempää...
http://www.autoliitto.fi/?x20043=4288972
Näin sitä tiisselikuskia vuan pijetään talutusnuorassa samalla tapaa kuin hullua pässiä
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Niin,tuommoisen kokeilun voisi aloittaa vaikka raskaan kaluston puolelta.mcee kirjoitti:Noin muuten jos todetaan dieselin ja bensiinin verotuksesta niin olen aina ihmetellyt miksi dieseleitä ei veroteta nykyistä raskaammin kun ne kuitenkin saastuttavat enemmän kuin bensiinikäyttöiset ajoneuvot
Monesti nähnyt täysperävaunuyhdistelmän kiihdytellessä ympäristöön kertyy runsaasti mustaa savua.
Tai sitten mallia Neuvostoliitosta,siellähän oli bensiinikäyttöisiä kuorma-autoja käytössä (ja on Venäjällä vieläkin).
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Järjetöntä pas*aa taas toimittajan näppäimistöltä.Iltalehti kirjoitti:Henkilöautojen käyttövoimaveron eli nk. dieselveron aleneminen vuonna 2012 ei Autoliiton mukaan näytä hyödyttävän autoilijoita, vaan saattaa jopa kasvattaa paljon autoilevan kuluja.
Se ei varmasti kasvata minkään autoilijan kuluja kun käyttövoimavero alenee.
Toinen juttu on jos otetaan mukaan dieselpolttoaineen veron nousu.
Ei kai kukaan oikeasti ole kuvitellut että keskivertoautoilija säästäisi kun ynnätään näiden muutosten vaikutukset ?
Joskus pidettiin melua autoveromuutoksesta joka aukaisisi taivaat suomalaisautoilijalle, kyllä alkaa saada uutta auton NIIN halvalla että joka pihassa pönöttää uusi mersu ja on se ajaminenkin niin halpaa sitten, voi että sentään
Kiliks
Onkos näin käynyt ? Eipä tietenkään, pienimpien autojen verotus kevenee kympin pari vuodessa mutta polttoaineen verotuksessa otetaan se moneen kertaan takaisin.tuc -07 kirjoitti: Jos toiseksi autoksi hommaa halvan smartin tai esim. VW Polo dieselin, kahden auton talouden autoilukulut vähenevät huomattavasti uuden verotuskäytännön myötä.
On esitetty myös ajatuksia siitä että hieman kallistunut verotus painavampien vanhojen autojen osalta tasaantuu kuluttajan kukkarossa sillä että kyseisenlaisten autojen hinta vastaavasti laskee.
Niinpä niin, autojahan pelkästään ostetaan, niitä ei koskaan myydä pois tai vaihdeta uudempaan / uuteen.
Uuden pienet päästöt omaavan bemarin hinta on viisi tonnia halvempi kuin olisi ilman verouudistusta, joidenkin matematiikalla tämä säästö siirtyy suoraan välirahaan kun mennään sitä beeämweetä vaihtamaan
Kliks.
dealer -07 kirjoitti: - Käyttömaksu pienenee muutaman kympin vuoteen
- Polttoaineen hinta nostetaan pilviin
- Väliraha vaihdossa uuteen ei pienene.
Mistäkohtaa se niillä autoilu "halventuu huomattavasti" ?
Muutos kuin muutos, aina autoilija maksaa lisää.
Riippumatta siitä millaisella koirankopilla tai maantieristeilijällä hän kokee mielekkääksi liikkua.
dealer -07 kirjoitti: Ei itkeä saa, ei meluta saa,
karhu voi tulla ikkunan taa.
Verottaja matkaan jo käy.
Nyt dieselin hintaan lisätään taas
euro per litra, ajatelkaas!
Verottaja matkaan jo käy.
Taas pienet karhut liikkuu
ja muistiin merkitsee,
niin hallituskin tietää saa,
kuka maksut ansaitsee.
Siis: Ei itkeä saa, ei valittaa saa,
sopu on paljon mukavampaa.
Verottaja matkaan jo käy.
Ken sentit nuo saa,
ken eurot nuo saa?
Monta on suurta odottajaa.
Verottaja matkaan jo käy.
Hän päästöverot hienot tytöille tuo,
pojille autot upeat nuo.
Verottaja matkaan jo käy.
Ja kohta luona Nesteen
taas juhlaa viettää voi,
taas tankinkorkit aukaistaan
ja visakortit soi.
Siis: Ei itkeä saa, ei meluta saa,
karhu voi tulla ikkunan taa.
Verottaja matkaan jo käy.
Mitä,eikös nyt säästöä synnykkään?dealer kirjoitti:Järjetöntä pas*aa taas toimittajan näppäimistöltä.Iltalehti kirjoitti:Henkilöautojen käyttövoimaveron eli nk. dieselveron aleneminen vuonna 2012 ei Autoliiton mukaan näytä hyödyttävän autoilijoita, vaan saattaa jopa kasvattaa paljon autoilevan kuluja.
Se ei varmasti kasvata minkään autoilijan kuluja kun käyttövoimavero alenee.
Toinen juttu on jos otetaan mukaan dieselpolttoaineen veron nousu.
Ei kai kukaan oikeasti ole kuvitellut että keskivertoautoilija säästäisi kun ynnätään näiden muutosten vaikutukset ?
Juuri kun ajattelin siirtyä taloudellisesta viisimukisesta janoisempaan 320 malliin.
Pitääkö soittaa Saksaan ja perua tilaus .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Bensa-autoihin pitäisi laittaa Ottotulovero. Eli ottomoottorilla ajavat säästävät suhteessa dieselmoottoreihin, koska eivät joudu maksamaan dieselveroa. Tämähän on suoraa tuloa joka penni bensa-autoilijan kukkaroon.
Ottotulo on vastaavan dieselauton dieselveron suuruinen tulo, ja ottotulon veroprosentti voisi kohtuuden nimissä olla vaikka 100%.
Onko kukaan laskenut, miten paljon valtio menettää verotuloja, kun ko. vero ei ole käytössä?
Ei tämä sen naurettavampi olisi kuin esim. asuntotulo....
Ottotulo on vastaavan dieselauton dieselveron suuruinen tulo, ja ottotulon veroprosentti voisi kohtuuden nimissä olla vaikka 100%.
Onko kukaan laskenut, miten paljon valtio menettää verotuloja, kun ko. vero ei ole käytössä?
Ei tämä sen naurettavampi olisi kuin esim. asuntotulo....
- Jari Nysten
- Viestit: 386
- Liittynyt: 27.10.2010 16:19
- Paikkakunta: Valkeakoski
Öööh, eikös se ole päinvastoin, sen takiaha diisselin vero on korkeampi ku se ei oo nii jalostettua ni se verotuski olis vähäisempi...jollei ne "keinovihreet" ois laskelmissaan tehny virheen ja huomannu jotta se onki edullisempaa ja valtion kukkaroon tulee vähempi euroja.Jari N kirjoitti:Meillä on bensa ja diesel auto, onhan siinä bensassa enemmän veroa mukana hinnassa.
Dieselhän on kalliimpaa ennen veroja, selkeetä olis kun olis suoraa hinnassa verot.
Varsinki ku sitä diisseliä kuluu vähempi ku pesnaa, ajosuoritteeseen verrattuna....paitti raskaassa kalustossa jossa ei pahemmin enää pensavehkeitä näe.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Kyllä se on bensa kovemmin verotettua
Esimerkiksi Virossa, jossa käsittääkseni on sama vero kaikille liikennepolttoaineille, niin Diesel on välillä kalliimpaa kuin bensa. Yleensä muuten aika liki samoissa hinnoissa kuin Suomessakin
Esimerkiksi Virossa, jossa käsittääkseni on sama vero kaikille liikennepolttoaineille, niin Diesel on välillä kalliimpaa kuin bensa. Yleensä muuten aika liki samoissa hinnoissa kuin Suomessakin
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®