Ostamassa W 203, Tyyppi vikoja/ omituisuuksia

Vastaa Viestiin
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Ostamassa W 203, Tyyppi vikoja/ omituisuuksia

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Jannella noussut auto kuume korkeisiin afääreihin
Tarttis saaja vähän tietoja kyseiseen malli sarjaan

w 203 bentsiiti automagialla

-tyyppi vikoja/heikkouksia onko? ja mitä?
- vuosimalli haarukka vois olla -01 - 04 se eka malli ( nousee uudemmissa hinta liian korkeaksi)

Mitäpä kannattaa ostaessa syynätä tarkemmin :?:

Ehdotuksia potentiaalisesta kohteesta

vaatimuksena on
1. pentsiiti ( vähänlaisesti ajoja dieselille)
2. automaatti
3. ilimastointi
4. värinä hopea ois +
5. kaikkea kivaa mm. parkki tutkaa, nahkaa, ym hörslöppiä
6. volvo s40 saattas tulla vaihossa
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

1. sarjassa (ennen faceliftiä) on jossain määrin ruosteongelmia. Itse katselin noita vuosi sitten aika tiiviisti, ja usean yksilön kohdalla havaittiin alkavaa ruostetta. Toki hyväpeltisiäkin löytyi.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Onko se ruoste ruukannu olla ihan näkösällä vai oikein piilosille alkanut
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

jone77 kirjoitti:Onko se ruoste ruukannu olla ihan näkösällä vai oikein piilosille alkanut
No enhän mie tiiä kuinka paljon sitä piilossa oli niissä joita katselin, mutta jos on näkyvissäkin pelleissä niin voisi olettaa että sieltä sisältäkin saattaa löytyä yllätyksiä.

Tuo pintapeltien ruostuminenhan liittynee vähän samaan juttuun kuin väyrysissäkin, vesivärimaalaus, rosoiset peltien reunat yms.

2004 kuulemma maalauskäsittelyä parannettiin ja facelift 203:t lienevät siis parempia tässä suhteessa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Juu täytyy ottaa asia huomioon.
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Pitää ottaa sekin huomioon että miehän suht persaukisena katselin vain niitä edullisemman pään yksilöitä (ajettu 350-500 tkm), Sinä kun haet pesnavehjettä niin km:t on useimmiten paljon vähäisemmät, ja autojen kuntokin oletettavasti parempi.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eldorado kirjoitti:Pitää ottaa sekin huomioon että miehän suht persaukisena katselin vain niitä edullisemman pään yksilöitä (ajettu 350-500 tkm), Sinä kun haet pesnavehjettä niin km:t on useimmiten paljon vähäisemmät, ja autojen kuntokin oletettavasti parempi.
Olihan se Vehon pesnafarkku melekolailla uudenkarheen oloinen eikä ruostekukkaakaan mutta se olikin 17900€ muistaakseni :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

XUX63 kirjoitti:Olihan se Vehon pesnafarkku melekolailla uudenkarheen oloinen eikä ruostekukkaakaan mutta se olikin 17900€ muistaakseni :wink:
Juu, no sehän oli omaa luokkaansa, vaan ei p*rse kestänyt sen hankkimista. Kyllä auton hinta pitää olla nelinumeroinen että normaali palkansaaja voi edes haaveilla hankinnasta.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Ei sen ruosteen kanssa tarvi olla peloissan. Ne sen kummemmin ruostu kun muutkaan. Bensatkin kestää jos pidetään hyvin pidetään. Tyyppivikoina noissa on se jo jokapaikassa kerrottu ilmastoinin säätövarren hajoaminen. Toinen ylläri voi olla kopressorin rikkoutuminen, jos siihen ei ole öljyjä vaihdettu. Jos alle 10 autoa katsot niin, niin miettisin ehkä kuitenkin dieseliä. Koneet varmempia ja kulutus paljon pienempi. Nuo kompurat ei ole mitään vähäruokaisimpia pelejä.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Onkohan tuo säätövarsi hankala/ kalliskin tapaus
Entäs kompura, tarkoitatko ahdinta vai ilmastoinnin ?
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Onkohan tuo säätövarsi hankala/ kalliskin tapaus
Ei ole.
Entäs kompura, tarkoitatko ahdinta vai ilmastoinnin ?
Ahdinta

Tätä w203 juttua on ihan mahdottomasti kuhan vain käytät hakua joko täällä tai naapurifoorumilla.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Jonski
Viestit: 12
Liittynyt: 19.10.2010 21:40
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Tätä aihetta voipi kai lainata. Kiinnostais tietää vähän tuosta bensa 320 mallista. Onko mitä tyyppivikoja jne. onko näissä ollut sitä syyläriongelmaa mitä on ainakin w211 diisseleissä ollut alkupään malleissa?
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Jonski kirjoitti:Tätä aihetta voipi kai lainata. Kiinnostais tietää vähän tuosta bensa 320 mallista. Onko mitä tyyppivikoja jne. onko näissä ollut sitä syyläriongelmaa mitä on ainakin w211 diisseleissä ollut alkupään malleissa?
Hyvä ja kiva perus sportti, kaikki muu riippuu tuurista niin kuin elämässä yleensä, jos huono tuurinen niin kohtuu kallista teetättää remonttia V6 koneeseen. Itellä menny nyt 11 tonnia puolen vuoden aikana mutta alkaa pikkuhiljaa olla kunnossa ja mieleinen, no joo, totta puhuen noista kolme tonttua menny varusteluun eli 8 kuitenkin vaan remontteihin, että en halua pelotella. Vika ei tosin ollu iso mutta hankalassa paikassa ja samalla laitettiin kaikki uutta. Auto "keskustelee" kuljettajan kanssa lähes kaikesta, tuo ajotietokone tulee joskus liiankin tutuksi ja pelottavaksi laitteeksi kun se haistelee auton toimintoja ja ilmoittaa niistä kuljettajalle. Varsinainen virtuaali ihme :lol:

KK laakeriongelmaa noissa on ollu ja tullu vastaan muutamassa yksilössä, johtuuko liian pitkistä öljynvaihtoväleistä vai rakenteellisesta ongelmasta (hetkellinen öljynpaineen lasku) :?:

Jos se syyläri on kestäny tähän päivään (ehkä joskus vaihdettukin?) niin en näe mitään syytä miettiä sitä sen enempää. Valeon syylärit olivat niitä huonoja. Ite olen koittanu ettiä merkkiä syyläristä enkä ole löytänyt. Automaattilaatikko noissa autoissa on tehty kestämään ja on rakenteeltaan erityisenkin kestävä. Eli jos se koeajossa toimii normaalisti niin hyvä. Noissa V6 moottoreissa ei kannata säikähtää moottorista kuuluvaa hiukan "peltistä" tyhjäkäynnillä kuuluvaa käyntiääntä, on täysin normaalia. Koputus ääniä kannattaa kuunella moottorista esim D päällä, kuuluuko silloin jostakin koputusta tai lonksotusta (laakerit), pieni "loiske ääni" kuuluu aina kun automaatti vaihde kytketään se on normaalia. Tyyppivikana on lähes kaikissa W203 malleissa mittarin pikselit lämpimällä kelillä vajaat, eli "valmistusvikaa". Amerikanmaalla mersumiehet tekivät tästä gallupin ja laittoivat tehtaalle jotakin reklamaatiotakin.

W203 on sisäpuolen ovenkahvat ja aukasu "kupit" tehty liian pehmeästä materiaalista ja suurimmassa osassa näitä malleja ovat kaluttu karmean näköisiksi jo pienillä kilometreillä, joten näistä ei kannata havaintoja vetää jos kilsoja arvioi. Kyllä kunnossa oleva kyseinen malli on aina hintansa arvoinen kapistus, se V6 ääni on ihan erilainen kun nelos koneessa. Miinuksena mielestäni aika kova kulutus, sekalaisessa ajossa rauhallisella tyylillä noin 13.5/100km eikä vakuutuksetkaan halvimmasta päästä ole.
Mersuja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”