Ilmastoinnin flektit huutaa pakkasella
Ilmastoinnin flektit huutaa pakkasella
Tämmönen ilmiö nyt kaksi kertaa:
Parinkympin pakkasesta auto aamulla käyntiin ja samalla ilmastoinnin sähköflektit lähtevät huutamaan täysillä. Ilmastointi ei ole edes päällä...
Eikös niiden pitäisi pyöriä vaan kuumalla jos ilmastointi on päällä ja järjestelmässä paine nousee?
10-15 minuutin päästä sammuvat laakista.
Jokin paikka lienee vähän jäässä ja aiheuttaa tuon, olisiko hyviä arvailuja?
Helpointa olisi kai vaan napata flektien sulake poies ja odotella helteitä
Parinkympin pakkasesta auto aamulla käyntiin ja samalla ilmastoinnin sähköflektit lähtevät huutamaan täysillä. Ilmastointi ei ole edes päällä...
Eikös niiden pitäisi pyöriä vaan kuumalla jos ilmastointi on päällä ja järjestelmässä paine nousee?
10-15 minuutin päästä sammuvat laakista.
Jokin paikka lienee vähän jäässä ja aiheuttaa tuon, olisiko hyviä arvailuja?
Helpointa olisi kai vaan napata flektien sulake poies ja odotella helteitä
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Onko auto ollut "roikassa" ennen tuota käynnistystä?
En muuten kysyisi, mutta taannoin eräs "ruottalaisvalmisteinen" teki tuota kun roikasta lähti. En varmaksi sano, että siinä olisi ilmastoinnin flekti huutanut hoosiannaa mutta flekti kuitenkin. Syynä se, että järjestelmä saa ristiriitaista tietoa lämpötilasta?
Voisiko tuo flekti olla ihan moottorin jäähdytyksen? Tällöin ominaisuus on ihan riippuvainen tästä vallitsevasta ilmasta ja lohkolämmityksestä.
Viisaammat jatkaa
En muuten kysyisi, mutta taannoin eräs "ruottalaisvalmisteinen" teki tuota kun roikasta lähti. En varmaksi sano, että siinä olisi ilmastoinnin flekti huutanut hoosiannaa mutta flekti kuitenkin. Syynä se, että järjestelmä saa ristiriitaista tietoa lämpötilasta?
Voisiko tuo flekti olla ihan moottorin jäähdytyksen? Tällöin ominaisuus on ihan riippuvainen tästä vallitsevasta ilmasta ja lohkolämmityksestä.
Viisaammat jatkaa
Juu auto on ollut roikassa joka aamu. Vain kaksi kertaa tehnyt tuota.
Ja ovat nimenomaan ilmastoinnin flektit jäähdyttimen etupuolella, tässä mallissa on vielä viskokytkin "normaaliin" jäähdytykseen.
Ja ovat nimenomaan ilmastoinnin flektit jäähdyttimen etupuolella, tässä mallissa on vielä viskokytkin "normaaliin" jäähdytykseen.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Taas teki saman tänään
Ei varmaan johdu lämpöanturista koska niitä on koneessa vain yksi, siitä tulee myös mittariston lämpömittariin singnaali ja se näyttää jatkuvasti oikein, tai ainakin ihan järjellisiä lukemia.
Tuolla on kai jokin paineentunnistinkin jossainpäin?
Ei varmaan johdu lämpöanturista koska niitä on koneessa vain yksi, siitä tulee myös mittariston lämpömittariin singnaali ja se näyttää jatkuvasti oikein, tai ainakin ihan järjellisiä lukemia.
Tuolla on kai jokin paineentunnistinkin jossainpäin?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Oisko kuivaimessa ollu paineanturi? Ainakin 124:ssa on ja se myös aiheuttaa flektin käynnistymisen. Muistan lukeneeni että sekä liian korkea että matala paine saa flektin pyörimään.
Eli, oisko nää pakkaset saanu aineen tilavuuden vähenemään/pienenemään ja flekti hyrähtää sen vuoksi
Eli, oisko nää pakkaset saanu aineen tilavuuden vähenemään/pienenemään ja flekti hyrähtää sen vuoksi
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Tuolla ei ole vaikutusta ja ilmastointi on ollut koko talven pois päältä, siis ec-nappi painettuna.xr kirjoitti:jos autossa ilmastointi kytke se pois päältä seuraavalla kerralla kun puhaltaa
Jaa, varmaan paine ilmastointisysteemissä on nyt melko pieni koska jäähdytin vuotaa, tarkoitus on vaihtaa se kevväämmällä.Dry kirjoitti:Muistan lukeneeni että sekä liian korkea että matala paine saa flektin pyörimään.
Vuoti kyllä viime talvenkin eikä tämmöistä temppuilua ollut.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Sattuvasti huomioitu
No onneksi nyt pitäisi kelien lämmetä joten ehkä onkelma kaikkoaa.
Tai sitten viimeistään kun vaihtaa lauhduttimen ja kuivamen, jos se painekytkinkin sitten vaihtuu.
No onneksi nyt pitäisi kelien lämmetä joten ehkä onkelma kaikkoaa.
Tai sitten viimeistään kun vaihtaa lauhduttimen ja kuivamen, jos se painekytkinkin sitten vaihtuu.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi