200 bensa vm-89 pätkii

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

200 bensa vm-89 pätkii

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Kaasarikoneella (Pierburg) varustettu 200 lankku pätkii. Eli joskus käy ja kulkee ihan hyvin mutta nyt on alkanut enemmän ja enemmän pätkiä ja veto loppuu. Kovilla kierroksilla jotenkin liikkuu mutta hyytyy kesken ajon. Startista lähtee huonosti käyntiin sammumisen jälkeen. Epäilen jotakin polttoaineen saantiin liittyvää. Erään tankkauksen jälkeen mielestäni oireet alkoivat ilmetä. Ajattelin tyhjentää tankin polttoaineesta. Kuinkahan se kävisi meseen parhaiten. Neuvoja kaivataan.
Viimeksi muokannut pekkaolavi, 21.4.2011 14:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Noin 10 vuotta sitten kävi tankkauksen jälkeen yhelle kaasariautolle (ei ollut mese) samalla tavalla. Otin bensansuodattimen irti ja purin, niin suodattimen paperi oli mustan mönjän peitossa. Suodatin oli n. kuukausi aiemmin vaihdettu. Huuhtelin paperia vedessä, jolloin huomasin että mönjä on vesiliukoista. Ei muuta kuin uusi suodatin paikalleen ja masinolia tankkiin, niin taas pelasi.
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Tässä mesessä kun ei ole polttoainesuodatinta. Täytynee sellainen putsauksen jälkeen asentaa. Ennen vai jälkeen pensapumpun?
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

bensapumppu voisi olla heikolla hapella. kannattaa myös tarkastaa että vaimennisylinterissä on ölppää tarpeeks.
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

joo itse ajattelin kans bensapumppua, mutta kun sekin on vaihdettu noin 50tkm sitten, tosin täytyy se tarkastaa. ATF öljyä olen laittanut kaasariin joten se ei ole syynä.
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Testasin ettei bensapumpupussa ole vikaa. Näyttäis liittyvän kaasariin. Minkälainen tämä Pierburg kaasari on? Onko niinkuin normaalikaasuttimessa koho ja neulaventtiili?
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Kipinä tulee, joten kaasarihommiksi varmaan menee. Mistähän johtuu että startatessa jostain välistä puskee savua konehuoneeseen, siis jotain pakokaasuntapaista? Nyt ei sitten lähtenyt edes käyntiin, ei starttipilotillakaan. No ehkä katselen vaihtokaasaria.
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Nyt on kaasari irti. Jos jollain on tietoo purkukaasarista (175CD) niin voisi laittaa yv:tä.
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Onko tietoo kävisikö pierbugin 175cd:n tilalle srömberg cd 175?
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Vaihdoin tossa viikonloppuna purkukaasarin. Ensin luulin että tollahan homma korjaantui mutta muutaman ajokilometrin jälkeen sammui taas pari kertaa lähtien kuitenkin käyntiin. Eli ei ilmeisesti ollut kaasarissa vikaa.

Nyt ei tule enää muuta mieleen kuin vaihtaa puola jos siinä on jotain vikaa. No se jää taas nähtäväksi.

Onko tässä bensamallista jotain ylijännite- ym. relettä tai muuta sähköpuolen hilpettä mikä vois vaikuttaa tollain ihmeellisesti käyntiin, että joskus käy ja joskus ei?

Tulpat, johdinsarja, virranjakajan kansi ja pyörijä uusittu. Niin ja bensapumppu.
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Puola vaihdettu. ei auttanut. sitten vaihtoon sytkähilppeet. Kansi, pyörijä, kaapelit ja tulpat.
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Vaihdettu virranjakajan kansi, pyörijä, johdinsarjat ja tulpat. Lyhyen koeajon perusteella käyntihäiriöt katosi. No katotaan huomenna lisää...
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Nyt näyttäis toimivan normaalisti. No voihan tää olla vielä ennenaikaista tuntumaa....
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

No muuten näyttäis edelleen pelaavan, mutta on jälkikäyntiä jota ei ole ennen ollut. Mistähän se voisi johtua?
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

pekkaolavi kirjoitti:No muuten näyttäis edelleen pelaavan, mutta on jälkikäyntiä jota ei ole ennen ollut. Mistähän se voisi johtua?
Tää on ihan totaalinen arvaus, mutta onko tossa bensansyötön katkaiseva solenoidi kaasarissa, ja jos on, onko siihen kytketty piuha ja toimiiko se?
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Joo piuha on kytketty. Ei tietoo toimiiko. Miten sen testais, virtakynällä? Nyt kyllä taas sammuu niinkuin pitääkin.
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Solenoidi naksuu kun vie suoraan virran akulta. Mutta ei tule heräte tai muutakaan ohjausvirtaa piuhaa pitkin missään tilanteessa. Eli milloin ja mistä tuohon solenoidille tulee virta jos sen vaikka uudelleen johdottaisi. Vanha johdin kun tuntuu olevan aika haperoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”