Kesäauto, -82 200D 3.0 DTIC
Kesäauto, -82 200D 3.0 DTIC
Edit, otsikkoa päivitelty nykyisen omistajan pyynnöstä auton tekniikan mukaiseksi....
Tulipa viikko sitten lauantaina tekstiviesti meseläinen pappin veljeltä; naapurustossaan olisi vanha mersu myynnissä omistajan päätettyä lopettaa autoilun, kiinnostaisiko minua ?
Ainahan minua vanha mersu jossain määrin kiinnostaa joten tarkempia tietoja kyselemään.
Kuulemma ihan siisti päällepäin ja toimiva, pakoputki poikki ja leima lopussa.
Soittelinpa omistajallekin, vanha mies kertoi että auto on ollut hänellä kesästä 2006 saakka ja nyt verojen noustua kohtuuttomiksi vähään ajomäärään nähden on aika luopua autosta.
Kyselin tarkemmin; päältäpäin hienossa kunnossa mutta sisältä ei todellakaan siisti.
Kysyin myös milloin leima on loppunut; kesällä 2006
Ei siis kannattanut odottaa mitään erikoista.
Lähdin kuitenkin katsomaan ja tällaisella ajelin kotiin siirtolapuilla, herätellen pikkukylien asukkaita julmetulla pörinällä :
Auto on ollut yksityiskäytössä ja olen sen kolmas omistaja.
Tarkempi tutkiminen ja koeajaminen pakoputken pikakorjauksen jälkeen osoitti että auto on hämmästyttävän hyvässä kunnossa sisältä ja päältä, kaikki toimii ja tekniikka on tikissä kautta linjan, jarrutkaan ei voisi paremmat olla ml. käsijarru.
Sisustan epäsiisteys tarkoitti takapenkillä olleen istuinsuojan koirankarvoja tai jotain.
Varusteina ohjaustehostin (vai onko se vakiona -82 ?) ja kaipa tuo sisustus on ruksattu erikseen, minä näistä tiiä...
Käytin eilen autoa nosturilla; hitsasin kaksi löytämääni reikää ja ajoin leimalle. Takaiskarista yllättäen hylky.
Reilun puolen tunnin kuluttua olin taas konttorin tiskillä uusi Bilstein paikallaan ja "läpi meni".
Seuraavan kerran menen katsastamaan reilun viikon päästä kun silloin alkaa vuosikatsastusaika.
Sitten onkin ajoaikaa niin että piisaa.
Jos kesäautona pitää ei tarvitse katsastaa kuin joka toinen vuosi, on niin sopiva aikaväli kun kilven viimeinen numero on 7.
Ajellaan kesä jos ajellaan, myydään syksyllä pois. Tai ajan kaksi kesää joille on leimaa, sittenhän onkin museoikä jo kolmen kuukauden päässä
Tulipa viikko sitten lauantaina tekstiviesti meseläinen pappin veljeltä; naapurustossaan olisi vanha mersu myynnissä omistajan päätettyä lopettaa autoilun, kiinnostaisiko minua ?
Ainahan minua vanha mersu jossain määrin kiinnostaa joten tarkempia tietoja kyselemään.
Kuulemma ihan siisti päällepäin ja toimiva, pakoputki poikki ja leima lopussa.
Soittelinpa omistajallekin, vanha mies kertoi että auto on ollut hänellä kesästä 2006 saakka ja nyt verojen noustua kohtuuttomiksi vähään ajomäärään nähden on aika luopua autosta.
Kyselin tarkemmin; päältäpäin hienossa kunnossa mutta sisältä ei todellakaan siisti.
Kysyin myös milloin leima on loppunut; kesällä 2006
Ei siis kannattanut odottaa mitään erikoista.
Lähdin kuitenkin katsomaan ja tällaisella ajelin kotiin siirtolapuilla, herätellen pikkukylien asukkaita julmetulla pörinällä :
Auto on ollut yksityiskäytössä ja olen sen kolmas omistaja.
Tarkempi tutkiminen ja koeajaminen pakoputken pikakorjauksen jälkeen osoitti että auto on hämmästyttävän hyvässä kunnossa sisältä ja päältä, kaikki toimii ja tekniikka on tikissä kautta linjan, jarrutkaan ei voisi paremmat olla ml. käsijarru.
Sisustan epäsiisteys tarkoitti takapenkillä olleen istuinsuojan koirankarvoja tai jotain.
Varusteina ohjaustehostin (vai onko se vakiona -82 ?) ja kaipa tuo sisustus on ruksattu erikseen, minä näistä tiiä...
Käytin eilen autoa nosturilla; hitsasin kaksi löytämääni reikää ja ajoin leimalle. Takaiskarista yllättäen hylky.
Reilun puolen tunnin kuluttua olin taas konttorin tiskillä uusi Bilstein paikallaan ja "läpi meni".
Seuraavan kerran menen katsastamaan reilun viikon päästä kun silloin alkaa vuosikatsastusaika.
Sitten onkin ajoaikaa niin että piisaa.
Jos kesäautona pitää ei tarvitse katsastaa kuin joka toinen vuosi, on niin sopiva aikaväli kun kilven viimeinen numero on 7.
Ajellaan kesä jos ajellaan, myydään syksyllä pois. Tai ajan kaksi kesää joille on leimaa, sittenhän onkin museoikä jo kolmen kuukauden päässä
Viimeksi muokannut dealer, 02.10.2015 17:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
"Tyttö" sitten tämänkin imuroonu ja fiksaallu
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Tiilerillä se on aina nuin hyvä kuntosia ja kauniita MERSUja pihassaan, mutta elä tuollasta helmeä ny ihan heti myy, tuon kuntosenaha sen arvo vaan nousee, hiljakseen mutta nouseepa kuitenki.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Manuaali.Onhan se automaatti?
Mainitsin että "yksityiskäytössä" jolla tarkoitin ettei ole ollut taksina.Kilvestä päätellen aloittanut "uransa" Lapin läänissä ehkäpä taksiautona
itte piti tällä kertaa imuroida..."Tyttö" sitten tämänkin imuroonu ja fiksaallu
Pitää vaihtaa hihnat, ovat murtuneet.
Pakoputki kaipaa lisähitsausta. Ruostetta siinä ei ole oikeastaan lainkaan mutta tärissyt (?) poikki etupäästä ja osittain tuen alta niin ettei leikkelemättä saa pitäväksi.
Vaihteisto- ja moottoriöljyt vaihtelen myös jahka ehdin, kesärenkaat voisi laittaa alle (nyt nastattomat NordFrostit).
Aurauksen tarkastus. Mitähän sitä muuta.
Pieksäyvyin pihalla tuulessa, myrskytuulessa, 123:n pellin alla.
Vaihdoin laturin/vesipumpun remmin (Gates) ja ohjaustehostimen remmin (Bosch).
Vaihtelin myös moottoriöljyt joiden valinta oli ah niin vaikeaa kuten aina; Mobil on pahasti yliarvostettua pas*aa jossa maksetaan vain merkistä (sitä tosin olisin saanut halvimmalla) ja sehän on sitäpaitsi samaa kuin ... ööö ... kendall ? valvoline ? No kuitenkin
Nesteen öljyillä kaverinkaverinkin mersun nastimet noputtaa tai jotain ja shellin, castrolin, elfin, totalin tms, tusina-nahkiaisenpaistorasvaa en tällä kertaa moottoriin laita.
Siispä Halpa-Halliin ostoksille - ja kiusalla olivat myyneet kymppilitraiset 10w30 DIESEL - pöntöt loppuun
Lopulta ostin TB Silveriä (sopii erityisesti vanhempiin dieselautoihin, MB229.1) kaksi neljän litran kannua joista oli jonniinmoinen tarjos juurikin tyyliin "kaksi kannullista 29,90".
Kahden Teboil-tuotteen ostajalle kaupanpäälle penkinsuojus, eikun kannut ja rätti kainaloon ja kassalle.
Kassaneiti hypisteli penkinsuojusta ja käänteli vähän niinkuin viivakoodia etsien jolloin kerroin että olipa hyllyn päässä maininta kaupanpäällisestä penkinpäällisestä.
Seuraavaksi kassaneiti vatkasi näppäimiä höpisten että "tässä se ei näy kun tämä kahden kannun tarjous on yksi tuote" - olin alta sekunnin valmis opettamaan laskentoa öljykannut helmitauluna mutta ei tarvinnut, suojus siirtyi liukuhihnalla pakkauspäähän ilman maksuvaatimusta
Vielä lähipäivinä vaihtoon polttoainesuodattimet ja vaihteistoöljyt.
Vaihdoin laturin/vesipumpun remmin (Gates) ja ohjaustehostimen remmin (Bosch).
Vaihtelin myös moottoriöljyt joiden valinta oli ah niin vaikeaa kuten aina; Mobil on pahasti yliarvostettua pas*aa jossa maksetaan vain merkistä (sitä tosin olisin saanut halvimmalla) ja sehän on sitäpaitsi samaa kuin ... ööö ... kendall ? valvoline ? No kuitenkin
Nesteen öljyillä kaverinkaverinkin mersun nastimet noputtaa tai jotain ja shellin, castrolin, elfin, totalin tms, tusina-nahkiaisenpaistorasvaa en tällä kertaa moottoriin laita.
Siispä Halpa-Halliin ostoksille - ja kiusalla olivat myyneet kymppilitraiset 10w30 DIESEL - pöntöt loppuun
Lopulta ostin TB Silveriä (sopii erityisesti vanhempiin dieselautoihin, MB229.1) kaksi neljän litran kannua joista oli jonniinmoinen tarjos juurikin tyyliin "kaksi kannullista 29,90".
Kahden Teboil-tuotteen ostajalle kaupanpäälle penkinsuojus, eikun kannut ja rätti kainaloon ja kassalle.
Kassaneiti hypisteli penkinsuojusta ja käänteli vähän niinkuin viivakoodia etsien jolloin kerroin että olipa hyllyn päässä maininta kaupanpäällisestä penkinpäällisestä.
Seuraavaksi kassaneiti vatkasi näppäimiä höpisten että "tässä se ei näy kun tämä kahden kannun tarjous on yksi tuote" - olin alta sekunnin valmis opettamaan laskentoa öljykannut helmitauluna mutta ei tarvinnut, suojus siirtyi liukuhihnalla pakkauspäähän ilman maksuvaatimusta
Vielä lähipäivinä vaihtoon polttoainesuodattimet ja vaihteistoöljyt.
Minä satuin bongaamaan kyseisen w123:n kun ajelit pulkkilasta haapaveden suuntaan, lönkyttelin vastaan ruskealla w123:lla, hetken siinä jo itsekseni ajattelinkin että varmaan dealer käynyt komian mersun hakemassa, räpylää en kerennyt nostaa kun ajatuksissani olin
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Juu, taitaa vaan olla poikki keskipätkästä kun on heti siitä etuvaimentimen edestä.Tais olla se etupätkä meleko ilimanen 123:seen
Huomasin kyllä autosiMinä satuin bongaamaan kyseisen w123:n kun ajelit pulkkilasta haapaveden suuntaan, lönkyttelin vastaan ruskealla w123:lla, hetken siinä jo itsekseni ajattelinkin että varmaan dealer käynyt komian mersun hakemassa, räpylää en kerennyt nostaa kun ajatuksissani olin
Eka tankkaus ja heti muistui mieleen (ainoa) syy siihen ettei 123 ole minulla jokapäiväisenä käyttöautona; 8,6 litraa sadalle.
Vanhuksella ajaessa nauttii joka hetkestä
Epäilykseni vahvistuivat, moottori on 240.
Tuntui nimittäin niin paljon rivakammalta kuin kokeilemani kakssataset.
Onko tuohon sitten muuten vaan liimattu 200d merkki takapaksiin? Vai onko kone vaihdettu.
Muistissa on erään foorumilaisen äiteen 240:nen ja 300:nen...
hope so, että tämän ehtii koeajamaan tässä kesän aikana
Mikä tässä on mittarilukema. En nyt muista vaikka autoa puhelimessa läpi käytiin... Pääseekö kohta miljoonakerhoon.
Muistissa on erään foorumilaisen äiteen 240:nen ja 300:nen...
hope so, että tämän ehtii koeajamaan tässä kesän aikana
Mikä tässä on mittarilukema. En nyt muista vaikka autoa puhelimessa läpi käytiin... Pääseekö kohta miljoonakerhoon.
Katoppa koneen kylestä mitä lukuja siellä on niin selviää koneen koko!dealer kirjoitti:
Epäilykseni vahvistuivat, moottori on 240.
Tuntui nimittäin niin paljon rivakammalta kuin kokeilemani kakssataset.
Nii ja komiassa kunnossa on auto
Mercedes Benz s124 300TD -91 "käyttis"
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"
ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"
ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
Onpa vain siistikuntonen W123 Ota ny ihmeessä nuo kromikaaret pois! Siinä on näemmä tehty samanlaista sleepertuuninkia kuin minun 220D:ssä. Takapaksissa ja papereissa 220D mutta koneen tarkempi tutkailu osoitte sen olevan om616
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Eäh, antaa kromikaarien olla.
Siitä on aikaa kun nuo on laitettu, takakaarien pinta jo etulaidasta samentunut. Varmaan olisi ruostettakin alla vaikka ei liene ollut silloin kun nuo on asennettu.
Omaan silmään sopii ihan hyvin valkoiseen autoon.
Tuuliohjaimet etusivulaseissa on myös aikansa tuningia... radion voisi vaihtaa nuppimalliin kun sattuisi jostain löytymään.
Laittaskohan 15" Ronalit alle ? Siis tuommoset:
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1048168
Toisaalta tekisi mieli laittaa kesärenkaat orkkisvanteille.
Levittelin vahaa mersun pintaan, odotellaan että kuivuu ja sitten hinkkailemaan
Siitä on aikaa kun nuo on laitettu, takakaarien pinta jo etulaidasta samentunut. Varmaan olisi ruostettakin alla vaikka ei liene ollut silloin kun nuo on asennettu.
Omaan silmään sopii ihan hyvin valkoiseen autoon.
Tuuliohjaimet etusivulaseissa on myös aikansa tuningia... radion voisi vaihtaa nuppimalliin kun sattuisi jostain löytymään.
Laittaskohan 15" Ronalit alle ? Siis tuommoset:
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1048168
Toisaalta tekisi mieli laittaa kesärenkaat orkkisvanteille.
Levittelin vahaa mersun pintaan, odotellaan että kuivuu ja sitten hinkkailemaan