W 126 260 lämmitysjärjestelmä ja ilmakone sekaisin
W 126 260 lämmitysjärjestelmä ja ilmakone sekaisin
Do diin MB nerot, tilanne seuraava:
Lämmityslaite polttaa sulakkeita enemmän kuin kerkiää vaihtaa.
Sulakkeet, resistori ja kaikki järkevät piuhat käyty läpi, mutta sulake
pysyy pystyssö n. 15 sek jonka jälkeen morjens. Resistori käy niin kuumana, jotta voisi grillatta makkaraa (ja kohta muu auto mukana)
Ehdin jo ostaa uuden moottorin, mutta sama rumba jatkuu.
Lisäksi ilmastointi yrittää olla kisoissa mukana, kompura lähtee käyntiin ja
tuuletin pyörii, mutta kylmää ei tule tuulettimista. Uudet aineet sisällä Pellen pajalla 1 kk sitten, kun sulakkeet pysyi pystyssä. Närhenmunat
saatiin pelittää eli ilman tulo kabiiniin ok (kuumaa ja melkein kylmää).
Uusi resistori tilattu (oikein Veholta), mutta mitä pitäsi vielä huomioida tai on unohtunut ?
Mistäs kannattaisi jatkaa, kiitokset vinkeistä etukäteen, viikonloppuna
aikaa jatkaa suuremmoista saksalaista valloitusnäytelmää...
t. TW
Lämmityslaite polttaa sulakkeita enemmän kuin kerkiää vaihtaa.
Sulakkeet, resistori ja kaikki järkevät piuhat käyty läpi, mutta sulake
pysyy pystyssö n. 15 sek jonka jälkeen morjens. Resistori käy niin kuumana, jotta voisi grillatta makkaraa (ja kohta muu auto mukana)
Ehdin jo ostaa uuden moottorin, mutta sama rumba jatkuu.
Lisäksi ilmastointi yrittää olla kisoissa mukana, kompura lähtee käyntiin ja
tuuletin pyörii, mutta kylmää ei tule tuulettimista. Uudet aineet sisällä Pellen pajalla 1 kk sitten, kun sulakkeet pysyi pystyssä. Närhenmunat
saatiin pelittää eli ilman tulo kabiiniin ok (kuumaa ja melkein kylmää).
Uusi resistori tilattu (oikein Veholta), mutta mitä pitäsi vielä huomioida tai on unohtunut ?
Mistäs kannattaisi jatkaa, kiitokset vinkeistä etukäteen, viikonloppuna
aikaa jatkaa suuremmoista saksalaista valloitusnäytelmää...
t. TW
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Jos autossa automaattinen ilmastointi ja jos sulake palaa kun ilmastointi starttaa voisi ottaa ilmastoinnin relen pois niin näkee palaako sulake vielä.
Kait kylmälle on oma rele?
Jos resistori on rikki niin maksimi tehoilla ei pitäisi palaa sulakkeen eikös resistori silloin ole poissa pelistä.
Kait kylmälle on oma rele?
Jos resistori on rikki niin maksimi tehoilla ei pitäisi palaa sulakkeen eikös resistori silloin ole poissa pelistä.
W126 V8
Olisikin noin yksinkertainen, mutta polttaa sulakkeen vaikka ilmakone on pois pelistä eli ottaa maihin kunnolla jostain ja sen jälkeen kuumentaa
resistorin, vaikka ac siis kiinni. Tekee saman vaikka ilmakone päällä,
mutta kylmää ei tule. Imeisesti kaksi vikaa tai sitten joku säätää koko stooria. Mitenkäs närhenmunat, voisiko niitä syyttää tai ilmakoneen
tuuletinta/lauhditinta tai oliko joku vesikierttopumppu ? Anoppia ei pysty syyttää tai menee loputkin perinnöstä...
t. TW ?
resistorin, vaikka ac siis kiinni. Tekee saman vaikka ilmakone päällä,
mutta kylmää ei tule. Imeisesti kaksi vikaa tai sitten joku säätää koko stooria. Mitenkäs närhenmunat, voisiko niitä syyttää tai ilmakoneen
tuuletinta/lauhditinta tai oliko joku vesikierttopumppu ? Anoppia ei pysty syyttää tai menee loputkin perinnöstä...
t. TW ?
Tässä viikonlopun saldo:
- resistori irti > silti kuumenee
- ac kiinni> silti kuumenee
- kojetaulun säädin irti > silti kuumenee
- ac:n säätöyksiikkö säätää ainakin kiertovesipumppua
mutta onko ac:n puoli palanut:
Bosch Temperaturreglar
(Bosch) 1147 328 077
(MB) 003 820 4510
- pakkosyöttö ac:n vas nastaan > kompura käyntiin > ei kylmää
- samaan aikaan saimme jalkatilaan melkein kuumahkoa
eli onkohan päävika sittenkin närhenmunissa. eikö sinnekin mene
kuitenkin virtapiiri ja jos venttiili on jumissa ja valehtelee voisi
kuvitella vaikka oikosulun ainakin poikasta eli juuri 5 min käytön jälkeen
sulake poks ?
Lisäksi nesteitä vähän häipynyt projektin aikana (mutta ei koko talvena)
Lisävinkit voisi olla taas hyviä, thanks , t. TW
- resistori irti > silti kuumenee
- ac kiinni> silti kuumenee
- kojetaulun säädin irti > silti kuumenee
- ac:n säätöyksiikkö säätää ainakin kiertovesipumppua
mutta onko ac:n puoli palanut:
Bosch Temperaturreglar
(Bosch) 1147 328 077
(MB) 003 820 4510
- pakkosyöttö ac:n vas nastaan > kompura käyntiin > ei kylmää
- samaan aikaan saimme jalkatilaan melkein kuumahkoa
eli onkohan päävika sittenkin närhenmunissa. eikö sinnekin mene
kuitenkin virtapiiri ja jos venttiili on jumissa ja valehtelee voisi
kuvitella vaikka oikosulun ainakin poikasta eli juuri 5 min käytön jälkeen
sulake poks ?
Lisäksi nesteitä vähän häipynyt projektin aikana (mutta ei koko talvena)
Lisävinkit voisi olla taas hyviä, thanks , t. TW
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Mikä sulake nro siellä palaa? Nro 5? Tippuuko sieltä muita sähkövermeitä samalla pois?
Tuon vitosen takanahan on mm. närhenmunat, kiertovesip., ilmastoinnin ohjaus jnejne.
Kokeile nypätä närhenmunilta liitin irti, vaikka tuskin voisi olla oikosessa?
Tuon vitosen takanahan on mm. närhenmunat, kiertovesip., ilmastoinnin ohjaus jnejne.
Kokeile nypätä närhenmunilta liitin irti, vaikka tuskin voisi olla oikosessa?
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Jos vika on vesiventtiilissä (närhenmunissa) niin johto irti kelat voi mitata yleismittarilla. Kiertopumpun johto löytyy läheltä närhenmunia senkin vois irti ottaa ja kokeilla.
Kysymys kun virran kytkee päälle ilmastoinnin kytkimestä mikä säätää puhalluksen ja joka toimii myös kaiken ilman vaihdon pääkytkimenä (ainakin omassa autossa). (tarkoitan kytkynti jossa puhallus nopeudet) Silloinko sulake palaa?
Nyt tarviis kytkentä kaavion mihin kaikee sieltä sulakkeelta menee olihan numero 5
Kysymys kun virran kytkee päälle ilmastoinnin kytkimestä mikä säätää puhalluksen ja joka toimii myös kaiken ilman vaihdon pääkytkimenä (ainakin omassa autossa). (tarkoitan kytkynti jossa puhallus nopeudet) Silloinko sulake palaa?
Nyt tarviis kytkentä kaavion mihin kaikee sieltä sulakkeelta menee olihan numero 5
W126 V8
Väliaikatietona otettu vuorotellen kaikki irti (närhenmunat, kiertovesipumppu, resistori, ac-säädin ja lopuksi itse flektin säädin)
mutta aina vaan lämpiää. Sitten vahingossa mitattiin akku irti ohmeja
ja väännettiin virta-avainta, jolloin mittari sekosi kunnolla eli vetää maihin itse virtalukosta ja koska flekti on isoimman sulakkeen takana, se lämpenee eniten . Uusi virtalukon
pohja jo kotona, mutta kerkiää jatkaa huomenna...
Kiitokset jo nyt hyvistä neuvoista, t. TW
mutta aina vaan lämpiää. Sitten vahingossa mitattiin akku irti ohmeja
ja väännettiin virta-avainta, jolloin mittari sekosi kunnolla eli vetää maihin itse virtalukosta ja koska flekti on isoimman sulakkeen takana, se lämpenee eniten . Uusi virtalukon
pohja jo kotona, mutta kerkiää jatkaa huomenna...
Kiitokset jo nyt hyvistä neuvoista, t. TW
Apuva !
Virtalukon pohja vihdoin vaihdettu ja ainakin käynnistysvirrat ja pieni säätövika kun auto on käynnissä poistui, mutta ei varsinainen madotus.
Kun mitataan sisäilman puhaltimen kammasta, niin vastusta olisi 2, 5 ja 7 nastassa , josta 5 ja 7 näyttäisi olevan säätimen valon johdot.
Ja sulake on siis numero 16, joka kuumenee ja palaa. Ollaan vedetty myös suoraan virta resistorille, mutta ei auta. Uusia osia resistori ja virtalukonpohja, muut käytännössä irti eli ei voi oikein olla laitevika
(Ac, puhallin, kiertovesipumppu, närhenmunat). Onko itse puhaltimella vielä erikseen joku rele ja missä (muu kuin resistori)?
Taitaa vain joku itse johto vetää maihin ?
Hjelp ?
t. TW
Virtalukon pohja vihdoin vaihdettu ja ainakin käynnistysvirrat ja pieni säätövika kun auto on käynnissä poistui, mutta ei varsinainen madotus.
Kun mitataan sisäilman puhaltimen kammasta, niin vastusta olisi 2, 5 ja 7 nastassa , josta 5 ja 7 näyttäisi olevan säätimen valon johdot.
Ja sulake on siis numero 16, joka kuumenee ja palaa. Ollaan vedetty myös suoraan virta resistorille, mutta ei auta. Uusia osia resistori ja virtalukonpohja, muut käytännössä irti eli ei voi oikein olla laitevika
(Ac, puhallin, kiertovesipumppu, närhenmunat). Onko itse puhaltimella vielä erikseen joku rele ja missä (muu kuin resistori)?
Taitaa vain joku itse johto vetää maihin ?
Hjelp ?
t. TW
Do diin, sähköt taas nipussa. Vika poistui, kun ohitettiin alkuperäinen sulakerasia ja rakenettiin uusi 25 A sulake väliin ja lisäksi varmaan auttoi uusi lämpöresistori ja virtalukonpohja. Ilmakone uinuu edelleen
talviunia, mutta nyt ei kerkiä keskittyä siihen koska resistorin kotelosta löytyi reikä sinne muhineiden lehtien ja resistorin mukavan lämmön
aikaansaannoksena. Pitäisi varmaan paikata, jotta saisi kakskuuskypäselle leiman päälle.
Mutta kiitokset hyvistä neuvoista ja mukavaa kesän jatkoa
(eli viestin voisi vaikka poistaa)
t. TW
talviunia, mutta nyt ei kerkiä keskittyä siihen koska resistorin kotelosta löytyi reikä sinne muhineiden lehtien ja resistorin mukavan lämmön
aikaansaannoksena. Pitäisi varmaan paikata, jotta saisi kakskuuskypäselle leiman päälle.
Mutta kiitokset hyvistä neuvoista ja mukavaa kesän jatkoa
(eli viestin voisi vaikka poistaa)
t. TW