Pitäskö päivitellä...
Dodiin.. kirjoitellaas tänne hiukan kokemuksia näin talven jälkeen pohojolan olloista.
No totta helevatasti jännitti talvi. -40 astetta pakkasta ja saksasta tuotu ML alla... mitä voikaan tapahtua....???
Ensin hiivittiin -10.. eikä mitään. Sitten tulikin -20 astetta ja pakkohan jostakin tuon on pursia.. mutta.

eipä veijaroinutkaan.
Sitten tulikin karvaa vaille -40 astetta. Paljoa ei huvittaisi autoa nyt muutenkaan tuolloin käyttää, mutta töihinhän sitä on kuitenkin mentävä.
Ajelemaan vain ja odottelemaan 500€ laskua... vaan niitäpä ei tosiaankaan kuulunut koko talvena. Siis EI YHTÄÄN MITÄÄN.
Mutta silti, vaikka mitään ei kuulunut, ei saanut sitä samaa tunnetta kuin aikaisemman W210 kanssa. Sen tuntui uskaltavan paukauttaa mistä vain milloin vain miten vain. Tokihan siihen voi vaikuttaa yhteinen 4.5 vuoden taival ja 250tkm. Eli se suhde oli jo syntynyt. Ehkäpä tämänkin kanssa syntyisi.
Pahvit löin eteen heti kun meni -20 asteeseen. Auttaa kummasti lämpötilaan sisällä ja konehuoneessa.
W210 ei ollut lähellekkään yhtä nopea lämpenemään kuin tämä W163.
Valehtelematta 1min päästä, jopa -20 pakkasessa tuulilasi oli alhaalta ihan sula.
Ainoa "murhe" on ollut tuo keskuslukitus hommeli, jota kukaan muukaan ei ole osannut tai halunnut kertoa. Eli kaukosäätimet eivät ota ohjelmointia, kuin sen kerran.... Tuo on tosiaan ainoa "kummitus" koko tämän talven ja 12tkm jälkeen.
Ei vuotoja, eikä pätkimisiä, vaan ML:llä on menty kuin junanraiteilla. Urat, jää, eikä lumi ole haitannut menoa ollenkaan. Tokihan sitä on välillä v*ttanut kun porukka jää kyhnäämään valoihin ja risteyksiin.. kunnes tajuaa vasta itsekin olleensa tuo kyhnääjä (perän luisuttaja..)
On ollut mahtavaa, kun kiihdytys on ollut lähes samaa kuin kesällä eikä ole tarvinnut suttailla.
Toki kaksi pientä "pärinän" aiheuttajaa on ollut ilmassa kokoaika. Toinen on nokia 6250 (8-10 vuotta vanha malli) teline, kun autossa tosiaan tuo mobilekeskus ja toinen on peräluukun suojamuovit sisällä. Sieltä on jo aikaisemmin katkennut pari klipsiä ja se välillä hiukan pärisee. Mutta jotenkin noiden kanssa pystyy elämään.
Nyt siis mersulla ajettu sen n.14tkm ja mieli ihan hyvänä.
Ajo-ominaisuudet ovat kyllä, varsinkin talvella, aivan loistavat. Tekniikaltaan ainakin tähän saakka hyvä. Toki siis tein ne "suomihuollot" ennen syksyä, mutta kuitenkin.
Nyt tosiaan ilmaantui ensimmäinen (ehkä) vika, josta olenkin kirjoittanut tekniikka osastolle. (hummaaminen kylmänä)
Joten joka miettii W163 maasturia, niin voin suositella lämpöisesti.
Ja muuten, tämäkin olisi tuossa kuukauden päästä myynnissä. Kuhan käytän katsastuksessa ja saan kesävanteet alle. Puunattua ja pestyä.

Mutta pitänee tosiaankin piristäytyä noiden kuvien saralla.
Lupaan ottaa heti kuvia, kun ML kiiltelee kevään loskakelien jäljiltä.