
S124 E320TE -93 Wankkuri. Huolto- ja korjauskirjanpito.
Yhtälailla kai nuo voi vahata ilman kynsikuppejakin...? 
			
			
									
									
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
						S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Tasonsäätö Pupetti, siinä on se tasonsäätö juurikin tuota vartenpupetti kirjoitti:..ja siks toisekseen farkku PITÄÄ olla korka ku sen tarkotusha on olla Wankkuri eli kuljetus väline jonka sisään tyrkätään tarpeen tullen ne siirtoa tarvitsevat tavarat...
 
   
   
  
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
						MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Juu nuo kupit on siinä ollu eikä niitä ole pois otettu sen takia kun ei tiedä mitä alla ondealer kirjoitti:Eipä ne naarmut maalista enää vahalla tahdo lähteä.
Kynsikupit ei naarmuunnu, tosin esim. minä en niitä pidä ulkonäön parantajina.
 
 Kävin koeajolla ja totean pyörien olevan ENSILUOKKAISTA Tähdelle. Parantaa ajoa entisiin 16-tuumasiin pyöriin verrattuna. Unelma "radalla" ja mittarivirhe on minimaallinen 2kmh
 Joten vaikuttaa parantavasti kulutuksen pienentävästi
  Joten vaikuttaa parantavasti kulutuksen pienentävästi  Ellei sitten vierintävastus kasvanu mutta luulempa ettei. ainakin rullaa kuten ennenkin.
 Ellei sitten vierintävastus kasvanu mutta luulempa ettei. ainakin rullaa kuten ennenkin.catti mainitsi kääntäes jonkun ottavan kiinni. En saanut kertaakaan mitään rahahdusta aikaiseksi
 Paitsi jos jarruttaa äkkinäisesti etupään painautuessa tonttiin, etupyörä ottaa roiskeläpän yläreunaan kiinni. Kuten edellisilläkin 16-tuumasilla.
 Paitsi jos jarruttaa äkkinäisesti etupään painautuessa tonttiin, etupyörä ottaa roiskeläpän yläreunaan kiinni. Kuten edellisilläkin 16-tuumasilla.Takapään tasonsäätö toimii kun kuormaa lisätään. Mutta tyhjänä se on aina ollut ylempänä kuin etupää. Eteen mulla olis vielä 3n ja 4n jousikumit. Joita on pitänyt kokeilla saadakseni alustan oikenemaan lähelle "vaateria".
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
						Sillä se voittaa aina määrällään.
Yhdyn edelliseenKimmo Koo kirjoitti:
Kävin koeajolla ja totean pyörien olevan ENSILUOKKAISTA Tähdelle. Parantaa ajoa entisiin 16-tuumasiin pyöriin verrattuna. Unelma "radalla" ja mittarivirhe on minimaallinen 2kmhJoten vaikuttaa parantavasti kulutuksen pienentävästi
Ellei sitten vierintävastus kasvanu mutta luulempa ettei. ainakin rullaa kuten ennenkin.
 eiku siis..
 eiku siis..   Viimeinkin farkku on hyvä ja nautinnollinen ajaa, eikä lutruile sinne tänne.
 Viimeinkin farkku on hyvä ja nautinnollinen ajaa, eikä lutruile sinne tänne.Kynsikupit o mun makuun

MBS210 E320T vm 1999 
MB124 320 TE vm 1993
						MB124 320 TE vm 1993
Viimeaikoina huomattua: Vasempaan etu-umpioon tulee vettä  
   
 
Mielessä onkin pyörinyt umpioiden vaihto toisenlaisiin mutta hankinnat ovat olleet jäissä. Kunhan sais edes estettyä sen veden juoksemisen lasin väärälle puolelle Hankkeita lykätään kuten aina tähänkin saakka
 Hankkeita lykätään kuten aina tähänkin saakka  Siinä kun on huonoimmat valot verrattuna muihin Tähtiin
 Siinä kun on huonoimmat valot verrattuna muihin Tähtiin 
			
			
									
									 
   
 Mielessä onkin pyörinyt umpioiden vaihto toisenlaisiin mutta hankinnat ovat olleet jäissä. Kunhan sais edes estettyä sen veden juoksemisen lasin väärälle puolelle
 Hankkeita lykätään kuten aina tähänkin saakka
 Hankkeita lykätään kuten aina tähänkin saakka  Siinä kun on huonoimmat valot verrattuna muihin Tähtiin
 Siinä kun on huonoimmat valot verrattuna muihin Tähtiin 
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
						Sillä se voittaa aina määrällään.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1376
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Hajet Raskoneelta uuvet umpion lasit hintaan 100€/kpl. Saat Paawolle kirkkaat silmät ja uudet tiivisteet ni ei enää vuoda. Niin mä tein, tosin vain toiseen umpioon.Kimmo Koo kirjoitti:Viimeaikoina huomattua: Vasempaan etu-umpioon tulee vettä

Mielessä onkin pyörinyt umpioiden vaihto toisenlaisiin mutta hankinnat ovat olleet jäissä. Kunhan sais edes estettyä sen veden juoksemisen lasin väärälle puolelleHankkeita lykätään kuten aina tähänkin saakka
Siinä kun on huonoimmat valot verrattuna muihin Tähtiin
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
						Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1376
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Wankkuri talvirengastettiin tänään. Alle tuli viime talviset Contin kitkat mutta eri vanteilla. Edelliset vanteet meni Itä-Suomeen foorumilaiselle ja tilalle otin entiset kesävanteet. Samalla öljynlisäys(kannun loppu) ja nesteen lisäys ja pesunesteen täyttö. Mittarissa kohta 352tkm.
			
			
									
									Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
						Sillä se voittaa aina määrällään.
Wankkurin kuulumisia... Hiljast o  Ajettu viimeeksi viimevuonna
 Ajettu viimeeksi viimevuonna  
 
Noin vuoden vanha MBAT-akku oli menehtynyt tällä 3n viikon jaksolla kun se on aloillaan ollu.
Tarvii hankkia sille uus akku jotta pääsis sitä vetreyttää lumisille kyläteille 
 
Akku tainu vaurioitua kun siinä takaovessa paloi salaa koko vuoden maavalo 
   Ja nyt pakkasilla menehtyi lopullisesti Mittasin jännitteen akun irrotettuani 4,7v.
  Ja nyt pakkasilla menehtyi lopullisesti Mittasin jännitteen akun irrotettuani 4,7v.
 
			
			
									
									 Ajettu viimeeksi viimevuonna
 Ajettu viimeeksi viimevuonna  
 Noin vuoden vanha MBAT-akku oli menehtynyt tällä 3n viikon jaksolla kun se on aloillaan ollu.
Tarvii hankkia sille uus akku jotta pääsis sitä vetreyttää lumisille kyläteille
 
 Akku tainu vaurioitua kun siinä takaovessa paloi salaa koko vuoden maavalo
 
   Ja nyt pakkasilla menehtyi lopullisesti Mittasin jännitteen akun irrotettuani 4,7v.
  Ja nyt pakkasilla menehtyi lopullisesti Mittasin jännitteen akun irrotettuani 4,7v.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
						Sillä se voittaa aina määrällään.
Edellinen akku oli hankittu vuosi sitten lokakuussa. Ja se meni takuuna kun hankin vastaavanlaisen uuden. uutta mallia jossa on PLUS30Amp käynistysvirtaa. akku on edeltäjäänsä 5,- kalliimpi mutta meni samaan tällä kertaa. MBAT ja käynistämisiin  
 
Wankkuri pääsee talliin viikonlopuksi. Kun Wäyry on reissussa kuivamaan pitkästä aikaa.
 kuivamaan pitkästä aikaa.
			
			
									
									 
 Wankkuri pääsee talliin viikonlopuksi. Kun Wäyry on reissussa
 kuivamaan pitkästä aikaa.
 kuivamaan pitkästä aikaa.Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
						Sillä se voittaa aina määrällään.
Ilmenneeseen vedon katkeamiseen kokeillaan KLstä hankittua ilmamassamittaria. Wankkuri seisoo pihalla hyvin vähällä käytöllä. Mutta kokopeitteen alla ettei lumi ja jää raiskaa  Imasmit vaihtuu kun seuraavan kerran talliin pääsee. Jos vaik olis kuivaa-asfalttia tarjolla jotta pääsis kokeilee auttoko vaihto.
 Imasmit vaihtuu kun seuraavan kerran talliin pääsee. Jos vaik olis kuivaa-asfalttia tarjolla jotta pääsis kokeilee auttoko vaihto.
			
			
									
									
						 Imasmit vaihtuu kun seuraavan kerran talliin pääsee. Jos vaik olis kuivaa-asfalttia tarjolla jotta pääsis kokeilee auttoko vaihto.
 Imasmit vaihtuu kun seuraavan kerran talliin pääsee. Jos vaik olis kuivaa-asfalttia tarjolla jotta pääsis kokeilee auttoko vaihto.No niin kesäpyörät alla ja käyty koeajollakin. Hyvin vetää uudella ilmamassamittarilla ja kun tankillinen ajettu vaihdon jälkeen, ei ole kulutuskaan laskenu ainakaan merkittävästi.
Nyt ei ole enää muuta tehtävissä hyötysuhteen parantamiseksi kuin parantaa putkisto 
 
Tuo iänikuinen vesihöyryttelystä pitää päästä eroon. Pakokaasu jäähtyy liikaa matkalla. Eli se ei virtaa ja siitä johtuu kärylappuun vaikeasti saatava hyväksytty arvokin joka katsastukseen.
Joutui viime vuonnakin ajaa 10km lenkin 2s vaihteella 100 lasissa ja suoraan mittaukseen kun pysähty. Muuten ei arvoja saanu. Tiedä sitten mitä uus ilmamassamittari vaikuttaa tänävuonna. Tuskin ihmeitä kun putkisto on sama.
			
			
									
									Nyt ei ole enää muuta tehtävissä hyötysuhteen parantamiseksi kuin parantaa putkisto
 
 Tuo iänikuinen vesihöyryttelystä pitää päästä eroon. Pakokaasu jäähtyy liikaa matkalla. Eli se ei virtaa ja siitä johtuu kärylappuun vaikeasti saatava hyväksytty arvokin joka katsastukseen.
Joutui viime vuonnakin ajaa 10km lenkin 2s vaihteella 100 lasissa ja suoraan mittaukseen kun pysähty. Muuten ei arvoja saanu. Tiedä sitten mitä uus ilmamassamittari vaikuttaa tänävuonna. Tuskin ihmeitä kun putkisto on sama.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
						Sillä se voittaa aina määrällään.
Tänään se teki sen katkoksen vetoihin kun hiukan kiihdytin ja itseäni viihdytin. Käynti katkee kokonaan mutta jää tyhjäkäynnille ja sen jälkeen antaa kieroksia 1500 saakka ja katkasee täysin. Ei auttanut kun kokeeksi irrotin lamdan toiminnasta. 
Mikä tuon tekee?
Takarenkaat 245/40x18 saa luvan vielä kestää alla kun ei sillä jokapäivää ajella. Tarvii kysellä mitä pari maksais tuossa KA-Renkaalla. Tai jostain käytettyinä vähän ajettuina.
			
			
									
									Mikä tuon tekee?
Takarenkaat 245/40x18 saa luvan vielä kestää alla kun ei sillä jokapäivää ajella. Tarvii kysellä mitä pari maksais tuossa KA-Renkaalla. Tai jostain käytettyinä vähän ajettuina.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
						Sillä se voittaa aina määrällään.
Omassa ylläkuvatunkaltainen hormisto ja inssi katto ensin päästöt normisti, ei uskonu silmiänsä. Mittasi uudelleen tukittuaan toisen röörin ja samat lukemat tuli tauluun!Kimmo Koo kirjoitti:Jo senkin takia että helpottaa käryarvojen mittausta ette kaikki tule samasta putkesta analyysiin. Vaan osa menee vapaasta rööristä ohi

Ok. Eilen vaihtu bensasuodatin ja taisi poistua vedon katkeamiset. Kokeilen tänään paremmin pitemmällä lenkillä. Samal tuli todistettua Wankkurin pohjan ruostesuojatun joskus. Korkeapainepumpun ja suodattimen suojamuovin alla oli puhdasta massaa. Harmi vaan kun joudun luopumaan hyvästä Mersusta tulevaisuudes 
			
			
									
									
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
						Sillä se voittaa aina määrällään.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kuka täs o mitään myymisest puhunu..Easy Rider kirjoitti:Myy sitte se nappisilimä jossa pytykki on sikin sokin ku huolimattoman halot liiterin nurkas ja jätä tää ittelles.Kimmo Koo kirjoitti: Harmi vaan kun joudun luopumaan hyvästä Mersusta tulevaisuudes
Itte tykkäisin taas palajon enemmän tuosta väykystä, mut mäkin joudun siitä luopumaan
 semmost se elämä vaa o
 semmost se elämä vaa o  kaikkee ei voi saada mitä tahtoo, ei tästä sen enempää.
 kaikkee ei voi saada mitä tahtoo, ei tästä sen enempää.   
   
  
MBS210 E320T vm 1999 
MB124 320 TE vm 1993
						MB124 320 TE vm 1993
Lauantai on katsastusten aikaa meidän Tähdellisille. Ja kun nuo Tähdelliset näyttäis vielä pysyvänkin samassa pihassa edelleen(välihuomautus)  
 
Katastuksessa meni hylylle kuten arvelinkin eikä jääny päästöistä kiinni kun olin teettänyt hyväksytyn kärylapun. Mutta nyt kiikasti oikeanpuolen etujarrun sisimmäinen mäntä jumissa, oikea takarengas sakkorenkaana, vasen lähivalo pimeenä(H4 polttimot uusittu heti) Mutta kuukausi tuli lisäaikaa joka oli tarkoituskin.
Takarenkaat tilaukseen 245/40 x 18 joilla sitten uusintanäytöllä muutoskatsastus 18-tuuman pyörille.
Bensan kulutus on huipussaan Wankkurissa. Ajaa miten nätisti tahhaa niin kulutus on samaa kuin aikoinaan Böckmannia vetäessä. Eli 11-12 litraa sadalle. Kun se on ollut 9-10 aikoinaan.
Ilmamassamittarin vaihto UUTEEN ei tuonut säästöä vaan pysyi entisellään.
Putkiston vaihto auttoi silloin COUPEenkin. Silloin sille oli tekijä mutta nyt tähän ei enää tekijää ole. Ainakaan samaa(firma lopettanut vuosia sitten)
Putkiston teettämisen jälkeen olisi kaikki voitava tehty.
Tarkoitus olisi Heinolaan viedä tehomittaukseen tämä mutta sen joutuu tekemään ilman muutoksia eli tämänhetkisessä kunnossa. Mutta tarviihan "vakiosarja" osaanottajia
			
			
									
									 
 Katastuksessa meni hylylle kuten arvelinkin eikä jääny päästöistä kiinni kun olin teettänyt hyväksytyn kärylapun. Mutta nyt kiikasti oikeanpuolen etujarrun sisimmäinen mäntä jumissa, oikea takarengas sakkorenkaana, vasen lähivalo pimeenä(H4 polttimot uusittu heti) Mutta kuukausi tuli lisäaikaa joka oli tarkoituskin.
Takarenkaat tilaukseen 245/40 x 18 joilla sitten uusintanäytöllä muutoskatsastus 18-tuuman pyörille.
Bensan kulutus on huipussaan Wankkurissa. Ajaa miten nätisti tahhaa niin kulutus on samaa kuin aikoinaan Böckmannia vetäessä. Eli 11-12 litraa sadalle. Kun se on ollut 9-10 aikoinaan.
Ilmamassamittarin vaihto UUTEEN ei tuonut säästöä vaan pysyi entisellään.
Putkiston vaihto auttoi silloin COUPEenkin. Silloin sille oli tekijä mutta nyt tähän ei enää tekijää ole. Ainakaan samaa(firma lopettanut vuosia sitten)
Putkiston teettämisen jälkeen olisi kaikki voitava tehty.
Tarkoitus olisi Heinolaan viedä tehomittaukseen tämä mutta sen joutuu tekemään ilman muutoksia eli tämänhetkisessä kunnossa. Mutta tarviihan "vakiosarja" osaanottajia

Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
						Sillä se voittaa aina määrällään.









 Allekirjoittaneen olisi ehkä aika painaa pää tyynyyn. Pahoittelen erreystäni.
 Allekirjoittaneen olisi ehkä aika painaa pää tyynyyn. Pahoittelen erreystäni.
