Mersun huoltopaikat

Vastaa Viestiin
network.engineer

Mersun huoltopaikat

Viesti Kirjoittaja network.engineer »

Hei kaikki,

Palautin työsuhde autoni takaisin, ja ostimme vaihtoauton. Se merkki on Mercedes, vuonna 2003 malli, E-sarja, farmari, ajattiin 149.000 kms. eli, olen ensimmäinen kertaa Mersun omistaja,

Minun täytyy viedä sen huoltoon, esim. öljynvaihto, vaihteistonöljyn vaihto, ja myöskin lasinpyyhkimen pitäisi vaihtaa, ehkä myös ohjauskulmien säätö / pyörien kohdistamiseen.

Voisitko suositella huoltopaikka (pääkaupunginseudun-Hyvinkään välillä? Paljonko itse arvelet se voi maksaa?

Ja täytyy kysyä vielä:

a) millaista ongelmia normaali odetetaan?

b) löytyy pieni määrä öljytahra/jäännös turbon lähellä, myyjä sanoi se normaali, pidetäänkö se paikalle?

c) Mikä piti olla keskimäärin kulutus tästä autosta? Ajotietokone mukaan se on 6,7 ja 10 välillä, olen kuitenkin lukennut että se piti olla noin 7/100.

Kiitos hirveästi avustanne.
dealer
Itämaan tietäjä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tässä yksi huoltopaikka josta kannattaa kysyä tarjousta:
viewtopic.php?t=27130
a) millaista ongelmia normaali odetetaan?
Erikoisempia vaivoja ovat olleet SBC-yksikkö (jarrut) ja jäähdytin josta rikkoutuu eräs tiiviste, siitä seuraa että automaattivaihteistoon menee jäähdytinnestettä.
Vian huomaa tärinästä kiihdytysessä.

Millä moottorilla autosi on ?
b) löytyy pieni määrä öljytahra/jäännös turbon lähellä, myyjä sanoi se normaali, pidetäänkö se paikalle?
Kyllä pitää paikkansa, normaalia.

Tervetuloa foorumille.
Höömy
teräsmies

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Onnittelut Merun omistajuudesta! Hieno peli on tuo w211.

Minusta kannattaa käytettyä ostaessa aina huollattaa auto perusteellisesti melko pian ostamisen jälkeen, ellei ole ihan selvää näyttöä, että auto on huollettu kunnolla. Itsellä on ollut "uudessa" autossa muun muassa kelvottomat jarrunesteet, pakkasta kestämättömät (-10) jäähdyttäjännesteet, talvea kestämätön akku, lopussa olevat jarrupalat yms, jotka kuitenkin tulevat huollossa esiin.
ou812
jakoketjubudha

Viesti Kirjoittaja ou812 »

dealer kirjoitti:Tässä yksi huoltopaikka josta kannattaa kysyä tarjousta:
viewtopic.php?t=27130
Tätä voi kyllä suositella aivan estoitta, PK-seudun paras.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”