Vanjan vaihdokas - "Hitlerin kosto" 1302S '72
Terve,
t.
Risto
Eikö vanhanmallisten huomiovalojen kans pidä palaa myös parkit?Vanja-eno kirjoitti:Sen verran tein huomioita, että kun ajoin nämä huomiovalot päällä niin immeiset vilkutteli valoja. URPOT! Nykyäänhän on näitä päivävaloja ja tietääkseni huomiovalot ovat yhä laillinen korvike ajovaloille.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
^No jollei sulla oo välirahaa antaa, niin menishän se sitten päikseen, kyllä sen verran voi joustaa vanhojen kauppakumppanien kesken

-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Kunhan tässä ny vaan lämpimikseni, kato ettei vanhan trokarin taidot ruostutouhottaja kirjoitti:no joko se on myymässä sitä, ei oo kone kerenny jäähtyy kun jo myyvään paisetta pois ja mää kun meinasin tarjota kärryyn sopivia seihtemän tuuman lisävaloja halavalla oikein pelti pottaset, huh huh onneks en kerenny

-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Meillä oli tollanen kupla joskus 80luvulla..
Talvisin kun ykkösauto 240volle ei lähtenyt tulille niin kupla kuulemma starttas aina!
Sitä isä vaan kiros et oli niin pirun kylmä... Valoista talvella lähtiessä voi näyttää uudemmille esp:läisille kerrankin takavaloja! 

S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
-
-
Juu juu, huomasin just että on parkit palaneet, molemmat. Lisäksi hantin puolen takavalo on pimeänä... en tarkemmin ehtiny tsekkaamaan mutta veikkaan maavikaa, se oli ainakin sisävalossa jonka sain just toimimaan ns. jatkkuva poltto asennossa. Ovi auki asento ei vielä toimi. Huomiovalojen kytkennät täytyy tsekata, sillä niitten asentoa korjatessa tuli joku oikari ja yks sulake paloi. Lisäks tänään vaihdoin laturin hihnan, oli yks helpoimmista hihnan vaihdoista mitä oon tehny, sen voi tehdä vaikka pyhävaatteet päälläRoisto kirjoitti:Terve,
Eikö vanhanmallisten huomiovalojen kans pidä palaa myös parkit?Vanja-eno kirjoitti:Sen verran tein huomioita, että kun ajoin nämä huomiovalot päällä niin immeiset vilkutteli valoja. URPOT! Nykyäänhän on näitä päivävaloja ja tietääkseni huomiovalot ovat yhä laillinen korvike ajovaloille.
t.
Risto

® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Käytiin eilen Stadissa tuolla ja hyvin kulkee Kupla 4 h kuormassa 120 km/h motarilla. Ei ravista, täristä tai huuda liikoja. Lämminkin on vaikkei ollu kuin toisen puolen lämmönvaihdin auki... Upea peli, tosi kiva huristella tuolla. menomatkalla rupesi motariajon jälkeen hieman tökkimään, mutta kun sai levätä lämpimässä parkkihallissa, niin toimi kotimatkalla kuin unelma. Veikkaan kyllä hieman kosteutta tuon häiriön aiheuttajaksi. Täytyy uusia kaikki sytkäpuolen kulutusosat, vaihtaa öljyt ja säätää venat, niin eiköhän tuo pelitä taas 100% hyvin... hope so
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
Juu kyllä, tuo on sytkäpuolelta hyvin samanlainen kuin tuo mun Skoda '60 eli kokemusta on.touhottaja kirjoitti:niissä oli aikonaan puola vikojakin, ja muista öljytä se kärkien huopakin kun olet passannu katkojan kärkien välin ja ehottomasti puhtaalla mitalla ettei kärjet pala mitasta tulleen rasvan takia
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Seuraavaksi työvuorossa on ainakin ensin konehuoneen puolen bensaletkujen uusiminen, sekä bensapumpun suodattimen puhdistus ja tarvikesuodattimen asennus ennen pumppua. Lievää vuotoa on tankin puoleisessa päässä, siihen täytyy perehtyä tarkemmin kun pääsee taas hallinosturille.
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
ota se tankki pois ja putsaa se oikein olantakaa ja uusi kaikki kumiletkut tankin päähän, myös eberin, ja sitten puhaltele polttoaine putki puhtaaks tankin ja koneen välistä ja koita saaha se suodatin konehuoneeseen ettei tarvii sitten myöhemmin konttia auton alle vaihtaa suodatinta
käytä liitos letkuina vain jämptejä kumiletkuja ja varsinki eberin letkuissa

Aina kun viime vuosien aikana olen pa-letkuja vaihdellut, niin käyttänyt Gatesin polttoaineletkua, käsittääkseni riittävän laadukasta.
Mainittsemasi homma on edessä ja näin täytyy tehdä, mutta täytyy aloittaa pikaisesti noista konehuoneen letkuista, kun ovat niin koppuran oloiset ja viimeisessä kaasarille menevässä on jo pieniä halkeamia -> eli tosi vanhaa tavaraa
Mainittsemasi homma on edessä ja näin täytyy tehdä, mutta täytyy aloittaa pikaisesti noista konehuoneen letkuista, kun ovat niin koppuran oloiset ja viimeisessä kaasarille menevässä on jo pieniä halkeamia -> eli tosi vanhaa tavaraa
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tuli postia Monhanperältä, kiitos.
Osa sivuista jo mulla olikin, mutta olipa osa mitä ei ollut. Hienoa, kiitos vielä kerran.

Osa sivuista jo mulla olikin, mutta olipa osa mitä ei ollut. Hienoa, kiitos vielä kerran.
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Touhottaj olen jo sanonut vanjalle tuon kun kävi täälä talilla.touhottaja kirjoitti:ota se tankki pois ja putsaa se oikein olantakaa ja uusi kaikki kumiletkut tankin päähän, myös eberin, ja sitten puhaltele polttoaine putki puhtaaks tankin ja koneen välistä ja koita saaha se suodatin konehuoneeseen ettei tarvii sitten myöhemmin konttia auton alle vaihtaa suodatinta![]()
P.S Ex jokkis kuski
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
-
jaa mistäs mää sen olisin tiennyhotari kirjoitti:Touhottaj olen jo sanonut vanjalle tuon kun kävi täälä talilla.touhottaja kirjoitti:ota se tankki pois ja putsaa se oikein olantakaa ja uusi kaikki kumiletkut tankin päähän, myös eberin, ja sitten puhaltele polttoaine putki puhtaaks tankin ja koneen välistä ja koita saaha se suodatin konehuoneeseen ettei tarvii sitten myöhemmin konttia auton alle vaihtaa suodatinta![]()
P.S Ex jokkis kuski

olen pahoillani että sekaannuin tähän

Ei mitään touhottaja tottakai saa vinkkejä antaatouhottaja kirjoitti:jaa mistäs mää sen olisin tiennyhotari kirjoitti:Touhottaj olen jo sanonut vanjalle tuon kun kävi täälä talilla.touhottaja kirjoitti:ota se tankki pois ja putsaa se oikein olantakaa ja uusi kaikki kumiletkut tankin päähän, myös eberin, ja sitten puhaltele polttoaine putki puhtaaks tankin ja koneen välistä ja koita saaha se suodatin konehuoneeseen ettei tarvii sitten myöhemmin konttia auton alle vaihtaa suodatinta![]()
P.S Ex jokkis kuskiaattelin vaan vinkata
![]()
olen pahoillani että sekaannuin tähän

W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
Viime perjantaina meinasi Kosto jättää tielle. Lopulta huomasin että puolan johto oli lähes irrallaan puolan päästä ja hieman jakajan kannenkin päästä. No, johto kiinni ja taas mentiin kunnes kohta alkoi taas pätkimään. Uusi tarjastus osoitti etä puolan johto oli taas hieman irti jakajan kannen päästä sekä ykköspytyn johto myös hieman irrallaan jakajan kannen päästä. Jakajan kansi oli äskettäin vaihdettu joten vaihdoin takaisin vanhan kannen. Uusi kansi oli Motonetin joku ihme tarvikeosa ja vanha kansi saksalainen Beru-kansi. Nyt ovat johdot pysyneet hyvin taas kiinni. Vaihdoin myös uuden puolan johdon varuiksi, vanhassa kun oli toinen pölysuojakumi ihan repaleinen.
Taas on Kosto pelannut "normaalisti". Normaalisti lainausmerkeissä, sillä siinä on ollut oiretta, ettei vastaa kaasuun ihan normisti. Epäilyn alla on polttoainelinjan häikkä etupäässä, josta pojat tuossa ylempänä haastavat (tukkoinen suodatin? /vuotavat letkut / tai muu tukos?), tämä on tulollaan työn alle pikapuoliin. Tai sitten kyse on kiihdytyspumpun kalvosta tai alipaine säätäjän kalvosta. Meen huomenna näyttämään kaverille, niin tsekataan strobolla pelaako alipainesäädin normisti vai ei.
Taas on Kosto pelannut "normaalisti". Normaalisti lainausmerkeissä, sillä siinä on ollut oiretta, ettei vastaa kaasuun ihan normisti. Epäilyn alla on polttoainelinjan häikkä etupäässä, josta pojat tuossa ylempänä haastavat (tukkoinen suodatin? /vuotavat letkut / tai muu tukos?), tämä on tulollaan työn alle pikapuoliin. Tai sitten kyse on kiihdytyspumpun kalvosta tai alipaine säätäjän kalvosta. Meen huomenna näyttämään kaverille, niin tsekataan strobolla pelaako alipainesäädin normisti vai ei.
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tänään tuli tuo sitten tsekattua. Kovassa pellissä on, sillä joku on ollut ilmiselvästi tietoinen tästä "tyyppiviasta", sillä jollain ferrexinpunasella maalilla sinne oli sudittu.touhottaja kirjoitti:katoppa kans se akun alus pelti missä kunnossa, eikös se ole tuossa vielä takapenkin alla
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
On ne kivoja nu yllätyslaskut entisistä taloista
Laitetaan tämäkin sitten myyntiin ja halvempaa talvikiesiä tilalle... Eli kattokaapa tuonne myyntipalstalle 

® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
positiivista.. (harmi että pakko oli myydä mutta) kiva että sait hyvän hinnan autosta kun rahalle on tarvetta. ja meni vielä harrastajalle.
onko nyt mahdollista toivoa että ukkoslintua ei enää tarvi myydäkkään? jos muita leluja myymällä saisi tarpeeksi rahaa säästettyä että säästyisi se kivoin.
onko nyt mahdollista toivoa että ukkoslintua ei enää tarvi myydäkkään? jos muita leluja myymällä saisi tarpeeksi rahaa säästettyä että säästyisi se kivoin.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Eihän tuosta Kuplasta ole vasta kun alkumaksuun siihen laskuun
Täytyy kuitenkin ostaa joku halpa auto "kauppakassiksi" ja muita menoja varten kun vaimo on töissä... Ja muita leluja ei ole myytäväksi, sillä sitä 60' Skodaa ei halua kumpikaan meistä, ei vaimo enkä minä, myydä... eikä siitä Skodasta saisi edes tarpeeksi rahaa siihen laskuun. Laskin että semmosen tonni noista Kuplan myntirahoista saa lyhennykseen, niin ei jää enää kuin semmonen 7800 maksettavaksi 

® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi