Jäähdyttimen puhallin

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Jäähdyttimen puhallin

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Bensa 2,0 vm 89 kone lämpenee mielestäni normaalia enemmän ja jäähdyttäjän puhallin ei pyöri. Onko tässä joku viskopuhallin? Mistä puhallin ottaa tiedon milloin sen tulee olla päällä? Eli on varmaan jossain termostaati, missä? Miten ton puhaltimen toiminnan voi testata muutenkin kun paahtaa kone 120 asteiseksi siten että kansipahvi menee uusiksi ja koko kansi? Onko muitakin koneen lämmöstä riippuvaisia termostaatteja/laitteitä jotka vaikuttavat moottorin ohjaukseen ja käyntiin? Kone nimittäin rupee käymään huonosti ja lämpimänä jopa sammuilee. Eli miten testaan puhaltimen toiminnan?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29486
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eiköhän siinä ole flektillä sähkökytkin, anturi kannessa termarin lähistöllä 2-napainen ellei ole ilmastointia.
Laita virta päälle, ota pistoke irti anturista ja kokeile yhdistää pistokkeen navat; tuulettimen kytkin loksahtaa kuuluvasti ja siipi ei enää pyöri vapaasti käsin kokeillen.
Jos näin käy on järjestelmä kunnossa - paitsi ei välttämättä anturi jonka voit sitten vaihtaa vaikka varuilta jos tuntuu etti flekti ajossa kytkeydy oikeassa lämpötilassa.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kiinnostaisi meikääkin, vaikuttaa ettei flekti heräile.

Kuinkas tämän tuuletuksen pitäisi toimia kun kyseessä on ilmastoitu 124? Pitäiskö ilmastoinnin propellin herätä ensin? Siihen tulee elämää, kun syöttää akulta suoraan virtaa.

Ilmastointi kyllä työntää tavaraa kapiiniin.

Kuinka tämä lankku nyt sitten testataan?
Avatar
pekkaolavi
Viestit: 24
Liittynyt: 21.4.2011 12:06

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Otin irti piuhan termostaattikatkaisijasta ja yhdistin johtimet. Hyvin loksahti ja tarraa siivet kiinni. Nyt jos uusisi varmuuden vuoksi ton termostaattikatkaisijan. Mistähän tota kyselis? Motonetista, Kl-varaosista vai Vehosta?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sampo N. kirjoitti:Kiinnostaisi meikääkin, vaikuttaa ettei flekti heräile.

Kuinkas tämän tuuletuksen pitäisi toimia kun kyseessä on ilmastoitu 124? Pitäiskö ilmastoinnin propellin herätä ensin? Siihen tulee elämää, kun syöttää akulta suoraan virtaa.

Ilmastointi kyllä työntää tavaraa kapiiniin.

Kuinka tämä lankku nyt sitten testataan?
Vain pikkumosassa on tuo makneettikytkin, sulla on kutosessa viskokytkin. Silikoniöljy viskon sisässä ohjautuu varastokammiosta työkammioon, kun syylärin läpi virtaava ilma kuumenee ja avaa bimetallijousen avulla viskossa olevan hanan. Sähköropellit tuhisee ilmastoinnin ehdoilla, eli ruuhkissa jne. kun ajoviima ei riitä kennon viilentämiseen.

Laita masiina hyrskyttämään paikoilleen, ilmastointi täysille ja kato alakaako kohta huiskat piestä ilimaa. :idea: :nocando:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
gaz169
Viestit: 79
Liittynyt: 01.12.2010 17:09
Paikkakunta: jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

missäs vika ku ei makneettikytkin loksaha kiinni ku piuhat anturilta yhistää?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei kuleksi sähkö :wink:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ensimmäisenä katso sulake :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
gaz169
Viestit: 79
Liittynyt: 01.12.2010 17:09
Paikkakunta: jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

no vai niin ettei kule sähkö empä olis arvannu. Sulakkeet ehjiä, onkohan jossain rele.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”