Sitä automaattiöljyn määrää ei voi tarkistaa kohdalleen ilman useamman kilometrin koeajoa
Toivottavasti korjaamo ei ole itse valinnut öljyä sinne, mikäli on niin todennäköisesti on mennyt vituksi sen valinta.
...siis onhan siellä täyssynteettinen öljy ?
Määrän tarkastus, tai no aloitetaan siitä kun laatikko on tyhjä ja se täytetään ekan kerran:
- Yläreijästä zf4hp20:lle tarkoitettua täyssynteettistä öljyä niin paljon että valuu yli, menee noin 4-5 litraa.
- Auto käyntiin
- Yläreijästä lisää öljyä niin paljon että valuu yli, menee nyt vielä noin 3 litraa
- Käydään vaihdekaavio läpi, annetaan auton käydä, vielä kerran öljyä siten, että sieltä valuu sellaista vaahtoavaa öljyä, se kertoo että öljy kiertää turbinissa
- Koeajolle, ajetaan öljy käyttölämpöiseksi.
- Käydään vaihdekaavio läpi, annetaan auton käydä, vielä kerran öljyä siten, että sieltä valuu yli.
- Tulppa kiinni ja happy seuraavat 200 000 km.
Tavallisessa öljynvaihdossa öljyä menee vain ~4,3 litraa kun turbiinia ei saada tyhjäksi.
Toisaalta siellä ei ole mitään öljyn alarajan vahtia, eli öljyä saa olla aika paljon liian vähän ennen kuin ongelmat tulevat, mutta ne tulevat sitten kaikenlaisina mitä nyt lootat tekevät kun öljyä ei ole tarpeeksi, hydrauliikka sekoillee, pakat eivät puristu yms.
Maltappas sitten hetki ajaa sisään niitä laatikon pakkoja, ennenkuin alat enemmän painaa sitä kaasua. Todennäköisesti siellä vain ei kaasuvipu nyt mene pohjaan siinä pumpussa, kun ei ole oikein laitettu. Ruiskutuspumppua paikalleen laittaessa kannattaa se "nuppi" säätää siihen asentoon, että se on mahdollisimman lähellä akselia. Silloin polkimen anturi ei rajoita syöttöä.
Mille teholle se syöttöpumppu säädettiin, ei kai nyt sentään vakioksi jätetty
