300 turbodee lohko
300 turbodee lohko
en nyt äkkiseltään löytäny aihetta tästä. mitenköhän on käykö vm. 93 300 turbodiisselin lohko ja vm. 89 vaparin kansi yhteen? ja yleensäkki olisi turbon lohko missä männät yms. kiertokanget ja kampiakseli paikallaan niin vaparikoneesta loput osat? öljypumpussa eroja? turbolla olisi tarkotus valjastaa.
Pitäis passata kansien ristiin. -89 suuttimien tyyppi muuttuu johonki suuntaan.
Turbossa on eri välitys öljypumpulla
Turbossa on eri välitys öljypumpulla
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
tervetuloo voorumille.
ö-pumpussa pientä eroa havaittavissa mutta turbon rattaalla ja ketjua lyhentämällä kun kasaat niin alkaa olemaan riittävän likillä turbopumppua. kannessa ei oo oikestaan muuta eroa kuin esikammiot ja suuttimet (uudemmissa vapareissa on vissiin jopa samat suuttimet ja esikammiot kun turbossa) mutta käy naittaa ristiin kokonaisena kantena. aikas hyvin passaa lainailla vaparin kyljestä palikkaa kunhan katot tarkasti ettei ole eroja (pulttijako täsmää joka paikassa)
ö-pumpussa pientä eroa havaittavissa mutta turbon rattaalla ja ketjua lyhentämällä kun kasaat niin alkaa olemaan riittävän likillä turbopumppua. kannessa ei oo oikestaan muuta eroa kuin esikammiot ja suuttimet (uudemmissa vapareissa on vissiin jopa samat suuttimet ja esikammiot kun turbossa) mutta käy naittaa ristiin kokonaisena kantena. aikas hyvin passaa lainailla vaparin kyljestä palikkaa kunhan katot tarkasti ettei ole eroja (pulttijako täsmää joka paikassa)
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
kiitoksia nopeista vastauksista! kampiakselin ja kiertokanget puotin tänään tarkastettavaks niin jos hyvin menee huomenna pääsee laakereita tilaamaan pitää kysästä paikalliselta purkaamolta vielä sitä kokonaista turbon öljypumppua.. ja voorumia tullu luettua jo pidemmän aikaa ja paljon vastauksia löytynyt mutta nyt oli jo tarvetta päästä kyselemään itse
jakopäästä
rupes vaivaamaan vielä tämä jakopää homma.. kattelin tossa kooällältä nii antas vähä eri tuotenumeroja esim kaarilaahaimelle ja ylälaahaimelle turbon ja vaparin kohalla? minkähänlaisia eroja niissä mahtaa sitten olla? ylälaahaimen nyt äkkiseltään menisin laittamaan vaparin kun vaparin kansi.
tässä kun lasikuula puhaltelin ne männät nii tuli tutkittua niitä ja todettua että teillä oli pakoventtiilit tehny männän kanssa lähempää tuttavuutta siinä ois pientä lisä teoriaa noille ahtopaineille kun pakoventtiilit ollu auki just sopivasti auki räjähyksen aikaan nii semmonen antaa varmasti turbolle hyvin lisä potkua?
Turbon ja vaparin suuttimissa on eri avautumispaineet. Ja turbon esikammio on isompi kuin vaparin. -89 vuonna esikammiot vaihtu erilaisiin ja tuli ne "vinossa olevat suuttimet". -89 vanhemmissa esikammion avaukseen ei käy se perus booriavain vaan pitää olla olla semmonen latta-avain jonka tein ite hylsystä ja lattaraudasta.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6