öljyletku vai putki turpolle?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

öljyletku vai putki turpolle?

Viesti Kirjoittaja stanger »

mitä luulette? onnistuuko turbolle menevän öljynkierron toteuttamaan teräspunosletkun sijasta vaikka hydrauliikkaputkella :shock: --->ois ihan hienon ja tehdas asenteisen näkönen jos turbolle menis oikein öljyputki 8) (vaikka eihän se teräspunoskaan paha ole)... Heiluukohan kone turboon nähden liikaa, eli onnistuukohan tuo putkella vai pitäskö kuitenkin laittaa letku putken sijasta :roll:
Näkyy kyllä olevan että valtaosassa tuo on toteutettu letkulla....
Kertokaapa viisaammat :D
BMW E31 V12
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Letkua käytetään useimmiten siksi että se on ainakin helpompi toteuttaa. Epk:lla taisi olla 200D:ssä osittain putkea ja osittain letkua, etsi ne epk:n kuvat ja katso mallia. Ei turbo heilu koneeseen nähden, koska ne on pakosarjan kautta yhtä puuta.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Mites se turbo voi heilua ku sehän on pakosarjassa kiinni joka taas on moottorissa kiinni :) Vai onko kyseessä joku pakokaasuletkusta tehty ota mukaan pakosarja :)
Ja voihan sitä tehdä pienen pätkän punoksesta että saa kaikki värinät pois
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ainaski noissa orkkisturbo tiisseleissä on putkella koko matkan.
Letku on tosiaan helpompi toteuttaa jälkiasennuksissa.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tarkkuusteräsputkea ja niihin sopivia liitoksia saa hydrauliliikkeistä. Öljynpaineelle riittää kyllä kuparikin. Onpahan helpompi taivutella.

Putki kannattaa minusta tukea väliltä. Tärinä voi muuten murtaa sen liitoksen juuresta.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Putki on parempaa siinäkin mielessä, että se vastustaa öljynvirtausta vähemmän, kuin letku. Aika paljon pitäs turpon heilua/värinöidä, että putki menee poikki :wink:

EDITTIÄ: Juurikin noin kuin Perttu mainitsi, eli tukea väliltä se putki.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1497
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Alkuperäinen putki on termostaatti kotelon seutuvalta tuettu yhdestä kohti. Eikä varmaan koskaan katkea tärinästä :roll:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

niinhän se tuntus että se turpo ei pääse "hillumaan" ku se on tosiaan hirtettynä pakosarjaan.. kiitos vaan vastauksista...tulipahan varmistettua asia korkeatiedevoorumilta ennenkuin rupeaa "hutalehtimaan" 8)
BMW E31 V12
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”