Tuo on vissiin joku sähköosa (545) mutta ainakaan EPC ei löydä sillä mitn.touhottaja kirjoitti:olisko tässä sitten mahollisesti vikkaa 018 545 10 32
t.
Risto
Kyselin jo tuolla ostopalstalla tätä tuulettimen laakeripukkia. Jäsen ruikku laittoi yv:nä hyviä kuvia 103:n pukista ja sehän oli jännän näköinen.Roisto kirjoitti:Kiristimen rullassa ja laturin yläpuolisessa vapaarullassa oli havaittavissa aivan pientä väljyyttä. Laturi oli jämäkkä ja hiljainen, samoin ilmastoinnin vapaarulla. Vesi- ja tandemipumpussa ei mitään sanottavaa. Jälkimmäisessä pientä aksiaalista holkkumaa mutta se ilmeisesti "kuuluu asiaan". Suurinta meteliä piti tuulettimen laakeri. Sehän on tietenkin integroitu siihen pukkiin, johon vapaarullakin pultataan. Kuulostaa siis halavalta, jos tuon haluaisi vaihtaa...
Kysymys 104.99X:n purkaneille: Oisiko ylimääräisenä ko. laakeripukkia mielellään hihnapyörän kanssa?
Pikainen googletus näyttäisi tämmöstä:Roisto kirjoitti:Mitähän eroa on 5204- ja 3204-laakereilla. Molemmissa näyttää olevan samat mitat.
Koodi: Valitse kaikki
5204 - being an angular contact bearing is designed to handle moderate axial loading.
3204 - better at handling high radial loads.
Ite löysin tämmöisen:Shatter kirjoitti:eli 5204 on viistokuulalaakeri joka on tarkotettu aksiaaliseen rasitukseen ja 3204 taitaa olla tarkotettu vähän kumpaankin eli akselille tai muualle, kestää paremmin rasitusta tms.
Eli periaatteessa samaa tyyppiä mutta 3200-sarjalla on isommat m*nat.3200 Series are same as 5200 series but larger balls to bear more loads
Ei siinä laakerissa minkä itse vaihdoin kardaanin tukilaakeriin ollut mitään välystä, tuskin toi kardaani tarvii c laakeria eli pyöris niin lujaaRoisto kirjoitti:Terve,
Paukkupakkasilla taas kuulunut ujellus on näiden ilmojen myötä taas alkanut. Käväisin sitten ostamassa tarvikeputkasta kardaanin kannatinlaakerin ja -kumin. Kumi oli Meylen tuotantoa ja laakeri FAGin tehtailta Koreasta.
Kysymys: kuinka paljon tuommoisessa laakerissa saa olla uutena välystä? Päittäisvälystä ei tietenkään ihan millisotalla ole mutta ihan sormin tuntuvasti. Selvä kolina kuuluu.
Eipä älynnyt heti tiskillä kopaista, oisi voinut kokeilla toistakin. Vai oonko vain liian ronkeli?
t.
Risto
Voihan se sekin olla – tuo on semmoista hiljaista uikutusta, joka tulee jostain auton alta.Sampo N. kirjoitti:Mittarin vaijeri siellä huutelee...
Olen kans kuullut äänen olevan paha, ei oo omalle kohdalle koskaan osunut.Roisto kirjoitti:Kerran viime talvena vaijeri kyllä karjahti oikeasti. Meinasin ojaan ajaa, kun säikähdin niin p*rkeleesti. Tuolloin pakkasta oli yli -35. Voi olla, että tänäänkin huutaa – aamusella pakkasta oli -41 astetta.
Kuulostaa tutulta.Roisto kirjoitti: Kerran viime talvena vaijeri kyllä karjahti oikeasti. Meinasin ojaan ajaa, kun säikähdin niin p*rkeleesti. Tuolloin pakkasta oli yli -35.
Sooda on pelleilyä, ainakin amg vanteita joutuu puhaltamaan teräsrakeella puoli tuntia tunnin että orkkismaalin saa pois. Maksoin yhdelle sooda"yrittäjälle" satasen ja se sai sillä vain uudelleen maalatun osan pois ja luovutti kesken.Wikke kirjoitti:Kyselepä täältä:
http://www.lapinsoodapuhallus.fi/
On Kemissä. En ole itse käyttänyt mutta olen kuullut paljon hyvää. Ilmeisesti myös pulverimaalautus onnistuu samalla kerralla.
Suosittelen pulverimaalausta, omat AMG-vanteet oli myyjä käsitellyt Saksassa ko. tavalla ja ovat kuin uudet.