1,6 aloitusmalliksi
1,6 aloitusmalliksi
Tämän jutun mukaan tulevan faceliftin yhteydessä pienimmäsi bensamoottoriksi tulee 1,6-litrainen ahdettu 156hv mylly:
http://translate.google.fi/translate?hl ... md%3Dimvns
http://translate.google.fi/translate?hl ... md%3Dimvns
Juu kyllä.dealer kirjoitti:Eikös E200K ole 1,8 ?eikös se 2l motti olis ny ollu riittävän pieni jo
Nykyään kaikki C- ja E-sarjojen bensaneloset ovat 1,8 litraisia (C180, C200, C250, E200 ja E250). Riittävä teho saadaan aikaan turboahtimella. Kompurat ovat jääneet jo pois. Sitten on 1,8:n lisäksi tuo edellämainittu 1,6 säästömalli C-sarjassa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Ässä downsizaa koneitaan, C pitää sitkeästi kiinni 6,2-litraisesta AMG:sta;jusamb kirjoitti:Tämähän on hienoa. Ässään 1,1 litrainen kone ja päästöjen mukainen autovero kohdalleen. Sitten vain 6 litrainen vaihtomoottori tilalle. Loistavaa!
alan pikkuhiljaa ymmärtää, miksi saksalaiset hävisivät molemmat maailmansodat.
Tämähän on oikein hyvä uutinen. Mitä niitä tilavuusnumeroita tuijottamaan, tehot on kuitenkin samassa suuruusluokassa ns. kuningas- (tai prinssi-)moottoreiden kanssa.
Seuraavaksi tavoitteeksi 1,3-litrainen ja mallimerkinnäksi DX.
Sitten sen downsaisatun moottorin voi lopulta paketoida takapenkin alle apumoottoriksi tuottamaan sähköä ja lämpöä tarpeen niin vaatiessa.
Seuraavaksi tavoitteeksi 1,3-litrainen ja mallimerkinnäksi DX.
Sitten sen downsaisatun moottorin voi lopulta paketoida takapenkin alle apumoottoriksi tuottamaan sähköä ja lämpöä tarpeen niin vaatiessa.
No ainakin 1,8 tullaan ehkä näkemään Ässässäkin:jusamb kirjoitti:Tämähän on hienoa. Ässään 1,1 litrainen kone ja päästöjen mukainen autovero kohdalleen. Sitten vain 6 litrainen vaihtomoottori tilalle. Loistavaa!
http://www.benzinsider.com/2012/02/6-ne ... he-market/a turbocharged 1.8L petrol should be expected
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Eeiikös mersu omista smartin ?....siitä 0,9T (vai onko se 0,6?) kone ässään, mahtunee kivasti ässän takavaimentajan paikalle joten jää konehuonekin matkatavaroille kuten kuplavolkkarissa.jusamb kirjoitti:Tämähän on hienoa. Ässään 1,1 litrainen kone ja päästöjen mukainen autovero kohdalleen. Sitten vain 6 litrainen vaihtomoottori tilalle. Loistavaa!
säilyis kuitenkin takaveto.....
.
Lisää taloudellisuutta luvassa Eemeliin mm. E 220 CDI BlueEfficiency Editionin myötä:
http://www.autokanta.com/autopokkari/te ... 47=5264926Aerodynamiikka-paketin, sähköisen ohjaustehostuksen, pidemmän vetopyörästön välityssuhteen sekä matalan vierintävastuksen 205/55 R16 –renkaiden ansiosta malli kuluttaa vain 4,5 l/100 km, mikä tarkoittaa 119 gramman CO2-päästöjä kilometrillä. Päästötaso on pudonnut 10 grammaa eli 8 prosenttia. Moottori tuottaa 125 kW (170 hv) tehon, ja sen yhteydessä käytetään tässä versiossa aina 6-vaihteista käsivalintaista vaihteistoa.
Ei kai se koneitten pienentäminen missään tunnu, jos käyttöominaiuudet pysyy. Painavissa autoissa ei tilavuudeltaan pientkään koneet toimi aivan ilmaiseksi.
Joskus kauan sitten, kun F1:ssä oli turbot, 1,5 litraisesta koneesta saatiin 1 500 heppaa, kai se Ässäänkin riittäisi? Tai jopa puoletkin siitä.
Joskus kauan sitten, kun F1:ssä oli turbot, 1,5 litraisesta koneesta saatiin 1 500 heppaa, kai se Ässäänkin riittäisi? Tai jopa puoletkin siitä.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Hassua kattoa asentajana mitä ihmiset joutuu maksamaan maalimanpelastusvehkeijen korjauksista. Mitä pienemmiksi tilavuudeltaan, vähäpäästösemmiksi ja -kulutuksisemmiksi nuo pelit rakennetaan, sitä enemmän tulee kalliita herkkiä osia koneeseen. Vielä kun kaikki tehdään muovista ja metallia pistetään vaan foliona sinne missä pitäsi pittien kulukia...
Aikanaan isäukolla kajahti kuplasta kone euroopan turneella. Tehdaskorjattu kone asentui kahvitauon aikana huoltamolla nykyvehkeen ajovalopolttimon vaihdon hinnalla.
Aikanaan isäukolla kajahti kuplasta kone euroopan turneella. Tehdaskorjattu kone asentui kahvitauon aikana huoltamolla nykyvehkeen ajovalopolttimon vaihdon hinnalla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
1.6-litrainen kone tekee paluun C:n nokalle ensi vuonna, nyt turbolla kompuran sijaan - sama teho; 150 ja rapiat (hv) vääntöä 20Nm enemmän (250).
http://www.carmagazine.co.uk/News/Searc ... ated-trim/
http://www.carmagazine.co.uk/News/Searc ... ated-trim/
Voimanlähteeksi palanneen 1,6:n koeajo C Coupen keulalla:Laaksonen kirjoitti:Kyllähän tuo melko pieneltä kuulostaa nimenomaan E:n nokalle, C:ssähän tuota konetta jo kokeiltiin C180 BE-villityksen yhteydessä:
1597 cm³ [E16ML / M271.910]
Enkä pitäisi ihmeenä vaikka BMW:n 5:nkin tulisi ainakin 1,8-litrainen kone takaisin viimeistään faceliftin yhteydessä.
http://www.autoexpress.co.uk/mercedes/c ... c180-coupe